Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جریان المرده لبنان پس از دیدار با رئیس جمهور این کشور اعلام کرد که در طرح گفتگوی ملی به دعوت میشل عون شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سلیمان فرنجیه، رئیس جریان المردة در مصاحبه مطبوعاتی پس از دیدار با میشل عون، رئیس جمهور لبنان در کاخ ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که در این گفتگو شرکت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرنجیه گفت: ما هیچ مشکل خاصی با شخص عون نداریم بلکه در مورد این مساله راهبردی توافق داریم اما در صورتی که بین دو گروه باشد نه یک گروه، بنابراین ما در این گفتگو شرکت نخواهیم کرد و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم.

دفتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که احزاب سیاسی اصلی لبنان از مشارکت نکردن در کنفرانس گفتگوی ملی و تحریم آن صحبت می‌کنند، میشل عون، رئیس جمهور لبنان به دیدارها و رایزنی‌های خود در راستای فراهم کردن مقدمات برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی ادامه می‌دهد و در این راستا نیز با محمد رعد، رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان که نماینده حزب‌الله است، دیدار کرد.

رعد در این دیدار با اشاره به حمایت فراکسیون وفاداری به مقاومت از طرح پیشنهادی عون برای برگزاری گفتگوی ملی، موافقت این فراکسیون برای شرکت در این گفتگو را اعلام کرد.

او پس از این دیدار گفت: ما اعلام کردیم که دعوت عون برای شرکت در گفتگو را می‌پذیریم و در آن شرکت خواهیم کرد و از شرکای خود در کشور می‌خواهیم خرد و منطقه را در پیش گرفته و از امتیازکشی‌ها دست بردارند.

پیشتر سعد حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و رئیس جریان المستقبل این کشور نیز اعلام کرد که در این گفتگو شرکت نمی‌کند.

او گفت: هر گونه گفتگویی باید پس از انتخابات پارلمانی ماه مه انجام شود.

برخی احزاب اصلی لبنان از جمله جریان المستقبل، نیروهای لبنانی (القوات اللبنانیه) و حزب سوسیال ترقی‌خواه نیز با اعلام اینکه طرح گفتگوی ملی عون را تحریم خواهند کرد، اولویت در این مرحله را برگزاری انتخابات پارلمانی مه آتی دانستند.

عون هفته گذشته هم دیدارهای مقدماتی خود برای طرح گفتگوی ملی را آغاز و با نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

میقاتی پس از این دیدار از اعلام موضعگیری خود نسبت به طرح گفتگوی ملی خودداری کرد.

عون اواخر دسامبر گذشته برای برگزاری یک گفتگوی ملی جهت توافق درباره سه مساله تمرکززدایی اداری و مالی گسترده، استراتژی دفاعی برای حمایت از لبنان و طرح بهبود مالی و اقتصادی فراخوان داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سلیمان فرنجیه لبنان طرح گفتگوی ملی رئیس جریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۸۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان نخستین بازی مرحله فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا دیشب در لبنان برگزار شد و در پایان، تیم الریاضی لبنان موفق شد شهرداری گرگان را با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ شکست دهد.

تیم شهرداری گرگان پیش از این دیدار، هر ۸ بازی خود در سوپر لیگ غرب آسیا را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.

فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به صورت دو از سه برگزار می‌شود و هر تیمی که دو بار حریف خود را شکست دهد، قهرمان سوپر لیگ غرب آسیا می‌شود.  

بازی دوم دو تیم روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ساعت ۲۱ و پانزده دقیقه در تهران برگزار می شود.

 

دیگر خبرها

  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • شکست تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا
  • زندانی جرایم غیرعمد با حمایت دادستان اردبیل آزاد شد
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • افشای گفتگوی خصوصی الخلیفی با لاپورتا
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • جریان مقاومت، دل‌های مردم جهان را تسخیر کرده است
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • روبرتو کارلوس و چالش شکستن تخته سنگ (فیلم)