Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت نیواطلس، با اجتناب از طراحی سنتی یک بالن بزرگ، قایق هوایی با دو کشتی هوایی به طول ۱۵۰ متر که از طریق یک عرشه مرکزی به طول ۸۰ متر متصل شده‌اند، بیشتر شبیه یک کاتاماران (قایق دو بدنه) غول‌پیکر به نظر می‌رسد. عرشه مرکزی ۱۰ متر عرض دارد و یک کابین اصلی با منظره ۳۶۰ درجه، یک ناهارخوری بزرگ و یک محل نشیمن را در خود جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین پنجره‌هایی در لبه‌های بیرونی کشتی‌های هوایی وجود دارد که هر کدام شامل ۵ اتاق خواب اختصاصی است.

این کشتی‌ هوایی فیبر کربنی دوقلو همچنین دارای «کندو» لانه زنبوری است که ۴۰۰ هزار مترمکعب هلیوم فشرده را در خود جای می‌دهد که به این وسیله نقلیه هوایی اجازه می‌دهد تا با سرعت ۱۱۱ کیلومتر در ساعت به مدت ۴۸ ساعت پرواز کند. روتورهای الکتریکی دوار در طرفین که با باتری‌های فوق سبک و پنل‌های خورشیدی که قسمت بالایی کشتی هوایی قرار دارند، تغذیه می‌شوند.

موتورها همچنین با یک گردش می‌توانند کشتی هوایی را به سمت پایین فشار داده و روی آب فرود بیایند و با کاهش فشار سیستم لنگرگاه هلیوم، آن را روی آب نگه می‌دارند، جایی که یک زیرزمین بادی آن را شناور نگه می‌دارد و به آن اجازه می‌دهد با سرعت ۹ کیلومتر در ساعت بر روی آب حرکت کند.

همچنین فضایی برای یک سکوی بالگرد اختیاری در بالای عرشه مرکزی وجود دارد تا امکان سفر به مکان‌هایی را فراهم کند که یک کشتی هوایی دوزیست عظیم را نمی‌تواند در خود جای دهد.

لاتزارینی با اینی طراحی، اپراتورهای گردشگری را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه مالکان خصوصی مد نظر او هستند. با توجه به قیمت احتمالی برای چنین وسیله‌ای در صورت تحقق، این می‌تواند بازار بسیار محدودی باشد.

کد خبر 649541 برچسب‌ها هواپیما - پروازها کشتی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما پروازها کشتی کشتی هوایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی قم،بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی امروز چهارشنبه آسمان نیمه ابری تا ابری خواهد شد و در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و غبار محلی در ارتفاعات همراه با رگبار پراکنده انتظار می‌رود.

 روز پنجشنبه نیز آسمان نیمه ابری تا ابری در برخی ساعات وزش باد نسبتاً شدید و غبار محلی رخ خواهد داد که رگبار باران در برخی مناطق استان هم دور از انتظار نیست.

روز جمعه رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقت بیشتر نقاط استان را در بر خواهد گرفت. دمای هوا از فردا کاهشی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • سوخت گیری در آسمان چگونه و چقدر طول می‌کشد؟
  • وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده
  • ادعای سنتکام درباره انهدام یک قایق سطحی بی سرنشین یمن
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه