Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کردند نسبت به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و شیرین کردن آن با اولویت شهرهای زاهدان و زابل اقدام کند.

به گزارش برنا، در جلسه علنی روز چهارشنبه( ۲۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات این طرح با ۱۷۰ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از ۲۲۷ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

بر اساس ماده‌ واحده، متن زیر به عنوان بند خ به ماده۲ قانون توسعه وبهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۴ الحاق می‌گردد:

در بند (خ) ماده واحده آمده است: وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان علمی معاونت علمی ریاست جمهوری، مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی و انتقال آب و استفاده از نمک‌ها و فلزات بازمانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان) اقدام کند. خرید آب نمک‌زدایی شده و انتقال یافته برای جبران مصارف شرب، در چارچوب ماده (۲۰) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد. 

آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر ۳ ماه پس از تصویب آن توسط وزارت نیرو تدوین و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

بر اساس این طرح دولت مکلف است نسبت به انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان و شیرین کردن آن با اولویت شهرهای زاهدان و زابل اقدام نماید.

در تبصره این طرح نیز تاکید شده است: بار مالی ناشی از اجرای این قانون در سال جاری از ردیفهای شماره ۱۳۰۷۰۰۲۰۳۸ و ۱۳۰۷۰۰۲۱۰۴ تأمین و در سالهای آتی در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

در این طرح پیشنهاد اصلاحی «علی رضا سلیمی» نماینده محلات با ۱۶۴ رای موافق به تصویب رسید که در ماده واحده لحاظ شده است.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نمایندگان مجلس انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • سخنگوی دولت: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید حجاب نیست
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • شروط مجلس برای معافیت مالیات بر سرمایه در انتقال املاک
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان