Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار رسول رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز در ستاد پدافند غیرعامل استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد اظهار کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه استان‌ها تاکنون در ۲۵ استان رونمایی شده و امروز نیز با حضور متولیان امر در کردستان رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بر همین اساس باید همه برنامه‌ها در حوزه پیش‌بینی، پیشگیری و مصون‌سازی در قالب و چهارچوب این طرح جامع جلو بروند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور به وظایف و اهداف طرح جامع پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران، افزایش پایداری استمرای خدمات ضروری و کاهش آسیب‌پذیری از اهداف مهم این طرح است.

به گفته وی، وظیفه اصلی پدافند غیرعامل حفظ سرمایه‌های سایبری، سرمایه‌های زیرساختی و سرمایه‌های انسانی است که هر کدام زیرشاخه‌های مختلفی دارد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در حوزه زیرساخت‌ها باید پدافند غیرعامل از صفر اعمال شود و در این راستا همه به وظایف خود عمل کنند.

رحیمی گریزی کوتاه به جمعیت و موقعیت جغرافیایی کردستان زد و گفت: استان کردستان به لحاظ منابع طبیعی و غیره ظرفیت‌های خوبی دارد و نخستین نیروگاه خصوصی صادرکننده برق در کردستان است.

وی اضافه کرد: مخاطرات طبیعی یا انسان‌ساز از تهدیدات پدافندی هستند و اولویت تهدیدات در استان کردستان براساس بررسی‌های صورت گرفته، در سه بخش نظامی، تروریستی سایبری و خرابکاری در قالب طرح جامع پدافند غیرعامل در زیر بخش‌های مختلف تعریف شده است.

وی با بیان اینکه مصون‌سازی مراکز دیسپاچینگ، مصون‌سازی پست‌های برق و راهبری جابجایی مراکز مهم و غیره از مسائلی است که در این طرح جامع دیده شده، گفت: قبل از تدوین و اتمام طرح جامع پدافند غیرعامل استان مواردی از طریق خود استان به عنوان اولویت‌های مهم مطرح شده بود که در قالب این برنامه جامع به این نکات توجه کرده‌ایم.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور اگرچه شیب کرونا تقریبا ملایم است و آمار مبتلایان در کشور کم است، اُمیکرون را باید جدی بگیریم و با پیش‌بینی و پیشگیری به نحوی عمل کنیم که مقابله با این ویروس به مرحله درمان نرسد و این کار نیاز به عزم جهادی و همراهی همه بخش‌ها دارد.

وی با اشاره به وضعیت کشور در زمینه تزریق واکسن کرونا و مشکلاتی که قبلا در این زمینه وجود داشت، گفت: قبلا در تزریق واکسن در کشور عقب بودیم، با تلاش‌هایی که صورت گرفت امروز در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم باید زمان را مغتنم بشماریم و با جدیت هرچه تمام به سراغ عملیاتی کردن 100درصد اهداف طرح شهید سلیمانی برویم.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: آمار و گزارشات ارائه شده در زمینه پیشرفت‌های حاصله در طرح شهید سلیمانی و واکسیناسیون همگانی بیانگر این است که عزم خوبی در کنترل بیماری در استان وجود دارد.

رحیمی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در مقابله با کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که باید هر کدام باید از خودمان شروع کنیم و همه دستگاه‌ها را در این راستا درگیر سازیم.

وی در ادامه با تاکید براینکه مردم کردستان لیاقت بیشترین و بهترین خدمات را دارند، گفت: در حالی که باید خدمات مضاعف در این استان ارائه  شود در طول ۳ سال گذشته ۳ تانکر در این استان منفجر شده و خسارات زیادی وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید تزریق واکسن کرونا در روستاها را با بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای بسیج و ارتش، هلال احمر و سایر ادارات به ۱۰۰ درصد برسانیم.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در اجرای بندهای طرح شهید سلیمانی اگر نقاط ضعفی وجود دارد باید با کمک همدیگر و تعامل و همراهی برطرف کنیم.

رحیمی افزود: عادی‌انگاری در مورد کرونا باید در کردستان به صفر برسد در برخی نقاط شاهد هستیم که مردم کرونا را تمام شده می‌دانند و رعایت نکات بهداشتی در سطح بسیار ضعیفی است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح جامع پدافند غیرعامل معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور تزریق واکسن عادی انگاری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۰۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • اردو‌های جهادی، گام‌هایی استوار در مسیر محرومیت‌زدایی
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟
  • نیاز به ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های پیشگیری از سیل در اصفهان
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد