Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق خلیلیان از تخصیص ۶۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استانداردسازی راه‌های استان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خوزستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل رهیاب، صادق خلیلیان استاندار خوزستان در هفتمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خوزستان که در سالن جلسات استانداری استان برگزار شد، با اشاره به سوانح رانندگی روزهای گذشته در محورهای خوزستان اظهار کرد: خوزستان ظرفیت های بزرگی در بنادر، حمل و نقل و صنعت و به تبع میزان تردد بالایی هم نسبت به دیگر استان ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این استان در راستای ایفای وظایف و نقش ملی خود از جمله تأمین حدود 70 تا 80 درصد نیاز کشور به کالاهای اساسی معبر و محل تردد ملی است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوزستان حتی محل ترددهای بین المللی برای کشورهای منطقه قفقاز، آسیای میانه، ترکیه و دیگر کشورهای همسایه ایران است و می توان گفت کارکرد جاده های این استان ملی بوده و خدمات آن به تمام نقاط کشور ارائه می شود، بنابراین کشور هم وظایفی در ابعاد مختلف از جمله راه نسبت به خوزستان دارد.

خلیلیان تأکید کرد: مسائل راه های خوزستان در سطح استانی پیگیری می شود ولی خواستار توجه ویژه مسئولان در سطح ملی هستیم.

وی ادامه داد: 33 سال از جنگ ایران با عراق گذشته ولی راه های استان متناسب با گذر زمان توسعه پیدا نکرده است؛ در همین راستا می توان اشاره کرد که تنها 17 درصد راه های استان از یکدیگر مجزا هستند اما مابقی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه وقوع تصادفات چند روز اخیر خوزستان وظایف مسئولان را در سطح ملی سنگین تر می کند، گفت: در اولین پیگیری های مربوط به جاده های استان خوزستان 6 هزار و 800 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خوزستان را برای استانداردسازی راه ها و عبور ایمن راه و مسافر درنظر گرفتیم.

خلیلیان یادآور شد: این اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب بودجه در سال 1400 و 1401، توسط وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت به تدریج تخصیص پیدا می کنند.

استاندار خوزستان بیان کرد: هوشمندسازی جاده ها یک امر ضروری تلقی می شود، بنابراین 103 دوربین کنترل سرعت در محورهای مختلف خوزستان یا نصب شده و یا در مرحله اخذ کد است؛ البته به تدریج تعداد سامانه های این استان را به تعداد سامانه مورد نیاز اعلامی از سوی کارشناسان راهور افزایش می دهیم.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استاندار خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به بارش باران‌های شدید در همه محور‌های استان، هموطنان عزیز از تردد‌های غیرضرور در محور‌های مواصلاتی پرهیز کنند.
در این اطلاعیه با اشاره به کاهش دید راننده به دلیل بارش شدید باران، آمده است:  طی ساعات آینده با تشدید فعالیت سامانه بارشی وارد شده به خوزستان و با توجه به بارش‌های سیل آسا، هم استانی‌های عزیز از تردد در محور‌های روستایی و ارتفاعات خودداری کنند.
همچنین طبق اعلام مرکز مدیریت راه‌ها محور‌های شمال، شرق و مرکز استان شاهد بارش‌های شدیدتر بوده اند که شایسته است هم استانی‌های عزیز درصورت نیاز به تردد در این محور‌ها رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را مدنظر قرار داده و پیش از تردد برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت جاده‌ها با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.
طبق اطلاعیه مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، به دلیل احتمال برخورد صاعقه در محور‌های روستایی کوهستانی، از تردد‌های غیرضرور اجتناب شود.

دیگر خبرها

  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • سه مصدوم در تصادف زنجیره‌ای محور شوش - اهواز
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • تصادف مرگبار در گتوند خوزستان
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان