Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان، وزارتخانه های نیرو، صمت و معاونت علمی ریاست جمهوری را مکلف به اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 22 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با اصل ماده واحده طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان با 170 رأی موافق، 31 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 228 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس پیشنهاد علیرضا سلیمی ماده واحده اصلاح شد. به موجب پیشنهاد این نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری علاوه بر وزارت نیرو و صمت مکلف به انجام تکالیف قانونی در این حوزه شد. همچنین برداشت فلزات بازمانده از دریای عمان علاوه بر نمک زدایی و انتقال آب نیز به پیشنهاد سلیمی به ماده واحده اضافه شد و در نهایت نمایندگان با اصل ماده واحده نیز موافقت کردند.

ماده واحده طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان که به عنوان بند خ به ماده 2 قانون توسعه و بهینه سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب 24 اسفندماه 1394 الحاق می‌گردد، عبارت است از: «وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان علمی معاونت علمی ریاست جمهوری مکلف است در زمینه سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی، انتقال آب و استفاده از نمک ها و فلزات بازمانده از دریای عمان (با اولویت انتقال آب به استان سیستان و بلوچسستان) اقدام کند. خرید آب نمک‌زدایی شده و انتقال یافته برای جبران مصارف آب شرب در چارچوب ماده (20) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت 2 از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.

آئین نامه اجرایی این قانون حداکثر 3 ماه پس از تصویب آن توسط وزارت نیرو تدوین و به تصویب هیات وزیران می رسد.»

برچسب هاانتقال آب دریای عمان سیستان و بلوچستان (استان سیستان و بلوچستان) وزارت نیرو

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انتقال آب دریای عمان سیستان و بلوچستان استان سیستان و بلوچستان وزارت نیرو آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو استان سیستان و بلوچستان استان سیستان دریای عمان دریای عمان ماده واحده وزارت نیرو انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، شهید آیت الله سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بود که ششم اردیبهشت ماه سال گذشته این عالم ربانی در یکی از بانک‌های بابلسر استان مازندران مورد حمله مسلحانه یک فرد قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • الزام به تنظیم سند رسمی یک جراحی حقوقی ـ اقتصادی ـ اجتماعی
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید