Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدفرید سپری روز چهارشنبه در هشتمین جلسه جهش تولید در دیمزارهای استان اظهار داشت: در سال زارعی جاری طرح جهش تولید در دیمزارهای ۱۵ استان کشور در سطح ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار در مزارع گندم، جو، نخود، عدس، گلرنگ، کلزا، علوفه ها و گیاهان دارویی به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه از این میزان کردستان با ۴۸۱ هزار هکتار سهم ۱۸ درصدی از اجرای این طرح را در بین این تعداد استان دارد،  بیشترین سطح زیرپوشش طرح جهش تولید در استان مربوط به محصولات گندم با ۳۹۰ هزار هکتار و نخود ۵۰ هزار هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه یک هزار و ۳۲۳ روستا و ۱۷ هزار و ۱۹۴ بهره‌بردار کشاورزی در استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند، گفت: تاکنون از مجموع اراضی زیرکشت این طرح ۱۷۲ هزار و ۳۶۰ هکتار در سامانه دیمزارها به ثبت رسیده است.

سپری با بیان اینکه ۲۰۸ هزار هکتار از این اراضی هم زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است، یادآور شد: تاکنون ۷۱۰ میلیارد ریال غرامت خسارت وارد شده به کشاورزان در سال زراعی گذشته در این استان پرداخت شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان  اظهار داشت: ۹۹۹ دستگاه سهیمه ادوات کشاورزی از جمله دستگاه‌های کشت مستقیم، سمپاش، زیرشکن، هد برداشت نخود، ریزدانه کار غلات، هد برداشت کلزا به استان اعطا شده که تاکنون ۵۰۵ متقاضی این ادوات شناسایی شده و برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

مدیرامور شعب بانک ملی کردستان هم در این نشست با اشاره به اینکه شرایط لازم برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان استان در شعب بانک ملی فراهم است، اظهارداشت: دستورالعمل پرداخت تسهیلات بابت ادوات کشاورزی شفاف است و بر همین اساس شروع به پرداخت تسهیلات می‌کنیم.

علی اشرف یوسفی‌قیاسی اضافه کرد: پرداخت این تسهیلات قرض الحسنه به کشاورزان ۶ ماه تنفس دارد و در ۶۰ ماه هم باید بازپرداخت شود.

کردستان یک میلیون و ۱۷۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که از این میزان سالانه ۷۷۳ هزار هکتار آن به زیرکشت محصولات زراعی می رود و ۳۵۰ هزار هکتار آن هم آیش بوده و ۵۲ هزار هکتار را هم باغات تشکیل داده است.

از ۷۷۳ هزار هکتار اراضی زیرکشت محصولات کشاورزی کردستان ۶۷۸ هزار هکتار آن دیم و ۹۵ هزار هکتار آن هم آبی است.

کردستان سه میلیون و ۱۹۹ هزار واحد دامی، ۱۳ میلیون قطعه انواع طیور و ۲۵۷ هزار کندوی زنبور عسل دارد و جمعیت بهره بردار کشاورزی آن ۱۱۵ هزار نفر است که سالانه حدود سه میلیون تُن محصولات کشاورزی تولید می کنند بیش از ۴۰۰ هزار تُن از این میزان مربوط به محصولات باغی و باقی مربوط به بخش زراعت است.

عمده محصول زراعی استان کردستان گندم و عمده محصول تولیدی باغی نیز توت فرنگی با حدود ۶۰ هزار تن در سال است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی کردستان جهش تولید سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی کردستان وزارت جهاد کشاورزی تسهیلات بانکی کردستان جهش تولید سنندج هزار هکتار آن جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم   در خصوص دامپروری در استان گفت:ت: هم اینک ۶ هزار و ۸۷۵ واحد دامداری صنعتی و سنتی در زمینه‌های پرورش و نگهداری گاو شیری، گوساله پرواری، گوسفند و بز داشتی و پرواری و شتر با ظرفیت کل دام سبک و سنگین ۵۸۸ هزار و ۲۸۸ راس در استان قم فعال است.

وی افزود: در اثر تلاش بهره‌برداران بخش دامپروری قم، این استان در تولید محصولات دامی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد که در همین خصوص طی سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تُن گوشت قرمز و شیر خام در قم تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: با توجه به راهبرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم در تامین امنیت غذایی مردم، وضعیت تولید محصولات دامی در استان به صورت مستمر رصد و برای افزایش میزان آن از سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن است و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی قم، افزایش سطح تولید محصولات به خصوص در حوزه دام و طیور در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • خبر وزیر کشاورزی درباره شکر؛ متقاضیان ثبت نام کنند
  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد