Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - سیارکی با عرض ۱ کیلومتر قرار است هفته آینده از کنار زمین بگذرد. به گفته ناسا، این سنگ فضایی غول پیکر در صبح روز چهارشنبه ۱۹ ژانویه (AEST) از فاصله ۱.۲ میلیون کیلومتری یا بیش از پنج برابر فاصله زمین و ماه از کنار زمین عبور خواهد کرد.

به گزارش وبسایت 7news، کارشناسان فضایی می‌گویند احتمال کمی وجود دارد که سیارک وارد جو زمین شود؛ بنابراین خطری سیاره زمین را تهدید نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیارک که با نام ۷۴۸۲ (۱۹۹۴ PC۱) شناخته می‌شود، اولین بار در سال ۱۹۹۴ کشف شد و با سرعت ۷۶۰۰۰ کیلومتر در ساعت در حرکت است. احتمال کمی وجود دارد که اخترشناسان آماتور بتوانند این سیارک را با چشم غیر مسلح ببینند، اما می‌توان از طریق نمودار Earthsky و با استفاده از تلسکوپ آن را رصد کرد.

گفتنی است که ناسا در سال گذشته ماموریتی را برای آزمایش تکنیکی به سبک هالیوود برای محافظت از زمین در برابر سیارک‌ها انجام داد. این آژانس فضایی در نوامبر ۲۰۲۱ فضاپیمایی را پرتاب کرد که در حال حاضر به سمت قمر کوچکی در حرکت است و عمداً با آن برخورد خواهد کرد. در این ماموریت که به عنوان مأموریت DART یا آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک شناخته می‌شود، فضاپیما به سمت دیمورفوس، قمر کوچکی که به دور سیارک دیدیموس نزدیک زمین می‌چرخد، هدف قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است که این آزمایش در سپتامبر ایده ای را آزمایش خواهد کرد که فضاپیما می‌تواند یک سیارک بالقوه خطرناک را به حرکت درآورد و مسیر آن را به اندازه کافی تغییر دهد تا از زمین در برابر برخورد محافظت کند.

بیشتربخوانید

آخرین باری که یک سیارک به زمین برخورد کرد چه زمانی بود؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیارک فضایی آژانس ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند

به گزارش خبرنگار محمدعلی زلفی گل صبح شنبه طی آغاز سفر یک روزه به کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج افزود: شاهد خیزش‌های دانشجویی و دانشگاهیان در دنیا برابر جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان برابر این نسل کشی مقاومت می‌کنند. ابراز داشت: ادامه این خیزش‌های خودجوش معادلات را عوض خواهد کرد.

زلفی گل گفت: ضمیر آگاه مردم در برابر این جنایات قابل ستایش است و وجدان بیداری که در نقاط مختلف جهان از مظلومان دفاع می‌کنند را می‌ستاییم.

وزیر علوم با بیان اینکه این خیزها در برابر نسل کشی‌ها و کشتار غیر نظامیان، زنان و کودکان می‌تواند آغازگر سیر تحولات جهانی باشد، ابراز داشت: این مهم سبب می‌شود تا دنیا مقابل جنایات اسرائیل موضع گرفته و بیداری ملت‌های آزاده را شاهد باشیم.

کد خبر 6089651

دیگر خبرها

  • قلعه خواجه لرزید
  • فیلمی از برافراشته شدن بادبـان خورشیدی ناسا در فضا | علم تا کجا پیش می‌رود؟
  • ببینید| برافراشته شدن بادبان خورشیدی ناسا در فضا
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • حرکت خودجوش دانشگاهیان دربرابر جنایات اسرائیل معادل را عوض می کند
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • تمرینات ورزشی برای مچ پا