Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@19:30:26 GMT

قیمت نفت درجا زد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۰۳۵۵

قیمت نفت درجا زد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایسنا، نفت برنت و نفت آمریکا در بالاترین سطح خود از زمان شناسایی واریانت اُمیکرون در اواخر ماه نوامبر معامله می شوند زیرا این واریانت به شدت مسری، برخلاف نگرانیهای قبلی، روی تقاضا برای سوخت تاثیر چندانی نگذاشته است.

بهای معاملات نفت برنت با شش سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۷۸ سنت در هر بشکه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفت برنت روز گذشته ۳.۵ درصد صعود کرده بود.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد افزایش، به ۸۱ دلار و ۴۲ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه ۳.۸ درصد افزایش یافته بود.

جروم پاول، رییس فدرال رزرو، روز سه‌شنبه گفت: اقتصاد افزایش اخیر موارد ابتلا به کووید ۱۹ را که تاثیرهای موقتی خواهد داشت، تحمل خواهد کرد و بانک مرکزی آماده شروع تحکیم سیاست پولی است.

لئونا لیو، تحلیلگر شرکت دیلی فارکس در سنگاپور گفت: در حالی که پاول اطمینان داد بانک مرکزی آمریکا تورم رو به رشد را کنترل خواهد کرد؛ بانک مرکزی قادر است مانع آسیب دیدن رشد اقتصادی شود. این امر می تواند تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

با این حال آمار موسسه امریکن پترولیوم که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان داد ذخایر نفت افت کمتر از حد انتظاری داشته و ذخایر بنزین و سوختهای دیگر بیشتر از حد انتظار افزایش پیدا کرده است.

طبق آمار این موسسه، ذخایر نفت در هفته منتهی به هفتم ماه ژانویه به میزان ۱.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد، در حالی که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش ذخایر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند. ذخایر بنزین به میزان ۱۰.۹ میلیون بشکه افزایش یافت که بسیار بالاتر از پیش بینی تحلیلگران برای رشد ذخایر به میزان ۲.۴ میلیون بشکه بود. ذخایر سوختهای دیگر شامل دیزل و نفت کوره به میزان سه میلیون بشکه رشد کرد که بالاتر از نرخ رشد ۱.۸ میلیون بشکه بود که تحلیلگران پیش بینی کرده بودند.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال عاملی که از قیمتها پشتیبانی کرد، گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا بود که دورنمای تقاضا برای نفت را ارتقا داد و پیش بینی کرد تقاضای آمریکا به میزان ۸۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشد می کند که بالاتر از پیش بینی قبلی این آژانس برای رشد تقاضا به میزان ۷۰۰ هزار بشکه در روز بود.

همزمان اداره اطلاعات انرژی آمریکا دورنمای تولید در سال ۲۰۲۲ را تنزل داد و پیش بینی کرد تولید نفت آمریکا ۶۴۰ هزار بشکه در روز رشد می کند که پایین‌تر از ۶۷۰ هزار بشکه در روز پیش بینی قبلی است.

 

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت نفت قیمت نفت خام قیمت نفت خاورمیانه قیمت نفت برنت هزار بشکه در روز پیش بینی میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با افزایش ۵۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد. افزایش قیمت در بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی بود و تنها قطعه‌ای را که در کانال بالاتر نشاند، سکه امامی بود.

مهار بازار طلا مقطعی است؟

کارشناسان اقتصادی شکل‌گیری هر روندی در بازار طلا را متاثر از نوسانات قیمت دلار می‌دانند. با وجود اینکه سیاست‌گذار همواره درصدد ایجاد چارچوب قیمتی مشخصی برای دلار است، اما تحلیلگران اقتصادی اقدامات سیاست‌گذار برای مهار قیمت‌ها را مقطعی می‌دانند و و معتقدند قیمت‌ها مسیر حرکتی خود را می‌روند. با وجود این، آنها می‌گویند نباید انتظار رشد عجیب و غریبی در قیمت طلای داخلی طی هفته‌های آینده داشته باشیم.

توصیه کارشناسان اقتصادی به خریداران بازار فلز زرد خرید‌های پلکانی و ممانعت از نقطه‌زنی است.

گفتنی است اونس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۲ دلاری معامله می‌شود و کاهش نزدیک به ۶ دلاری دارد. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۴ سنتی ایستاده است. هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار تومانی معامله شد و رشد ۴۹۰ تومانی نسبت به روز گذشته داشته است.

سکه امامی میلیونی رشد کرد

قیمت سکه امامی روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با رشد یک میلیون و ۳۹۴ هزار تومانی به کانال ۴۱ میلیونی صعود کرد و روی رقم ۴۱ میلیون و ۶۸۹ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه بهار با افزایش ۶۹۵ هزار تومانی با رقم ۳۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومانی بسته شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع‌سکه نیم میلیون تومان گران شد و با رقم ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی روز دوشنبه ۲۰۰ هزار تومان بالا رفت و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا ۵۰۰ هزار تومان گران شد

قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته افزایشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۵۶۱ هزار تومان افزایش پیدا کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۸۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با رشد ۱۳۱ هزار و ۴۰۰ تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۵۷ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۱۱ هزار تومانی معامله شد.

حباب سکه روز دوشنبه در تمام قطعات افزایش داشت. حباب سکه امامی ۷۷۱ هزار تومان، سکه بهار ۸۷ هزار تومان، نیم‌سکه ۶ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۱۲۵ هزار تومان افزایش پیدا کرد.


دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار تا پایان سال
  • پیش بینی قیمت الکترود در سال ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی جدید درباره قیمت دلار / خریداران ارز بخوانند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است