Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری از تعویق دادگاه محاکمه متهمان پرونده "کودتای ۱۹۸۹"  سودان به مدت دو هفته خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، دادگاه سودان روز سه‌شنبه اعلام کرد که پرونده متهمان کودتای ۱۹۸۹ سودان به مدت دو هفته به تعویق افتاد.

عمر البشیر، رئیس جمهوری مخلوع سودان که به واسطه این کودتا به قدرت رسید، به همراه ۲۷ تن دیگر، از متهمان این پرونده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری دلیل تعویق دادگاه را، عدم حضور "الرشید طیب" عضو این دادگاه، به خاطر نامساعد بودن وضعیت سلامت وی اعلام کردند.

این منابع گزارش دادند که دادگاه جلسات خود را در مورد پرونده کودتای ۱۹۸۹ سودان، در ۲۵ ژانویه سال جاری میلادی از سر می گیرد.

در ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۰، اولین جلسات محاکمه عمر البشیر، رئیس جمهور مخلوع، همراه با سایرین برگزار شد. 

این افراد با اتهاماتی از جمله برنامه ریزی برای "کودتا" و "تضعیف نظم قانون اساسی" روبه‌روهستند گرچه آن‌ها تمامی این اتهامات را رد می‌کنند.

در ماه مه ۲۰۱۹، وکلای سودانی یک دادخواست حقوقی به دادستان عمومی خارطوم علیه البشیر و دستیارانش با مضمون همین اتهامات ارائه کردند که باعث شد در همان ماه، دادستانی عمومی سودان، تحقیقاتی را در این رابطه آغاز کرد.

علاوه بر البشیر، متهمان شامل رهبران حزب کنگره مردمی (مؤسس، "حسن الترابی")، "علی الحاج"، "ابراهیم السنوسی" و "عمرعبدالمعروف" و همچنین رهبران رژیم سابق، از جمله "علی عثمان"، "نافع علی نافع"، "عوض الجز" و "احمد محمد علی الفششویه" هستند.
 

در ۳۰ ژوئن ۱۹۸۹، البشیر یک کودتای نظامی علیه دولت "الصادق المهدی"، نخست وزیروقت، انجام داد و به عنوان رئیس شورای رهبری که با نام "انقلاب نجات ملی" شناخته می‌شد، برگزیده شد. وی در همان سال پست ریاست جمهوری سودان را به عهده گرفت.

البشیر پس سه دهه قبضه قدرت، نهایتا تحت فشار اعتراضات مردمی به اوضاع وخیم اقتصادی، در ۱۱ آوریل ۲۰۱۹ از قدرت کناره‌گیری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان کودتای ۱۹۸۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت

مرتضی امینی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پرونده نگهداری انواع سیگار خارجی و توتون در شعبه دوم ویژه قاچاق کالا و ارز رشت رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با بررسی پرونده و نداشتن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سیگار قاچاق، متهم را به پرداخت سه میلیارد و ۴۸۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان در بازرسی از یک دستگاه خودرو سواری، سیگارهای قاچاق را کشف و گزارش تخلف آن را برای رسیدگی به این اداره کل ارسال کردند.

کد خبر 6089458

دیگر خبرها

  • احضار ۶ نفر به کمیته انضباطی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش
  • عصبانیت پسر معاون سابق از انتشار اعترافات متهمان پرونده‌اش!
  • نگهداری مواد مخدر توسط فرزند معاون سابق قوه قضائیه؟ | افشای راز خودروهای مازراتی، پورشه و بنز در جلسه دادگاه | عصبانیت آقازاده از انتشار اعترافات!
  • جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط ۴ برادر
  • حضور مرد سرشناس و بانفوذ در پرونده قتل چشم‌آبی‌ها | زوایای جدید از قتل تکان‌دهنده یک مرد در بزرگراه + تصاویر بازسازی صحنه قتل
  • دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو / کدام بازیگر زن تتلو را در ترکیه تحریک کرد؟