Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش‌بنیان با توسعه دانش فنی، موفق به تولید واکس‌های پلیمری با ساختار غیر سیلیکونی برای کاربرد در صنعت قطعات لاستیک و تایرسازی شد.

به گزارش ایسنا، معصومه نوجوان، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید رهاساز پلیمری با ساختار غیر سیلیکونی گفت: این محصول کاربردی به‌عنوان جداکننده در صنعت تایر و قطعات لاستیک به‌عنوان جداکننده عمل می‌کند و در سه سطح با فرمولاسیون متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رهاساز یا واکس‌های جداکننده را ترکیبات شیمیایی دانست که یک لایه مسطح، خنثی، نازک و همگن روی سطح قالب، ایجاد و مشکلات ناشی از چسبیدن قطعه به قالب را قبل و بعد از ولکانیزاسیون رفع می‌کند.

نوجوان با تاکید بر اینکه رهاسازهای با ساختار غیر سیلیکونی برخلاف رهاسازهای سیلیکونی، به دلیل ساختار شیمیایی خود قادر به فرآیند رهاسازی هستند و سطح چربی روی قطعه و قالب به‌جا نمی‌گذارند، اظهار کرد: این موضوع سبب می‌شود که قطعات تولیدی بتوانند پس از تولید، مستقیماً به فرآیندهای بعدی نظیر رنگ‌کاری، چسب کاری و عملیات تکمیلی دیگر که روی قطعه لازم است انجام شود، وارد شوند و نیاز به مرحله شست‌وشو با آب و مواد شوینده از بین برود؛ به این ترتیب چرخه تولید کوتاه شده و قیمت نهایی قطعه نیز کاهش می‌یابد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: رهاسازهای پلیمری دارای ساختار غیر سیلیکونی قابل‌حل در آب در تولید شیلنگ‌های شکل دار لاستیکی بر پایه پلیمرهای استاندارد و همچنین برای پلیمرهای سیلیکونی و فلوروکربنی به کار می‌رود و با قدرت بالای رهاسازی مانع از هرگونه صدمه و خوردگی در سطح داخلی شیلنگ‌های هیدرولیک می‌شود.

وی با بیان اینکه رهاسازهای غیر سیلیکونی به‌راحتی توسط آب از سطح قالب شسته می‌شوند و بدین ترتیب عمر قالب افزایش می‌یابد، اضافه کرد: علاوه بر آن قطعات تولیدی توسط رهاسازهای غیر سیلیکونی، سطح یکنواخت و براقی دارند. پایداری حرارتی و شیمیایی بالا، عدم اثر سوء روی قطعه لاستیکی و عدم ایجاد ضایعات یا حالت چسبناک رزینی روی قالب از دیگر مزایای این محصول به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال و بختیاری ، بهنام خسروی افزود: این شرکت با درجه دانش بنیان یک، سالانه ۴۰۰ هزار اکسل گروه خودروهای پژو را برای شرکت ایران خودرو تولید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه هیدرو فورمیک هم در همین شرکت ساخته شده گفت: در این روش قطعه‌های فلزی با فشار سیال تغییر حالت می‌دهند.

به گفته وی : برای این طرح نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

معاون امور صنایع صمت استان گفت: پس از تحریم ها، شرکت پژو فرانسه از تحویل مستقیم این قطعه خودداری کرد که صنعتگران شهرکرد با کمک دانشگاه صنعتی اصفهان، طی سه سال تحقیق و توسعه موفق به کسب دانش هیدرو فورمیک شدند.

گفتنی است، استفاده از مواد اولیه داخلی، ایجاد ارزش افزوده، قیمت به صرفه و کیفیت همتراز اروپا از مزیت‌های اکسل ایرانی است که سالانه مانع خروج حدود ۳۰ میلیون دلار ارز از کشور می‌شود. در دنیا این دانش نوین در صنایع هوا فضا و موشکی هم کاربرد بسیاری دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901618

دیگر خبرها

  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ان
  • مافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • تولید سالانه ۴۰۰ هزار اکسل خودرو در واحد صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • تضمین خوراک پتروشیمی‌ها با ورود بخش خصوصی به بالادست صنعت نفت
  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد