Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - توسعه صنعتی یزد از چند دهه قبل به صورت ویژه در دستور کار مسئولان وقت قرار گرفت و مجوز کارخانه‌ها یکی پس از دیگری در نقاط مختلف استان به‌ویژه در محور دشت اردکان مهریز صادر شد.

کارخانه‌هایی که همسو با هدف توسعه صنعتی پیش رفتند به گونه‌ای که روز به روز یزد را به یک شهر صنعتی نزدیک کردند و امروز یزد جزو چند استان برتر کشور در حوزه صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توسعه اشتغال بسیار بالایی را هم در استان یزد ایجاد کرد، اشتغالی که نتوانست پاسخگوی نیاز یزد باشد و با توجه به اینکه عمده جوانان یزد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند، بیکاران این استان را همین فارغ التحصیلان تشکیل دادند و نیاز کارخانه ها به کارگر ساده از استان‌های دیگر کشور تامین شد.

علاوه بر این بیکاری، آلودگی بسیار زیاد هم ارمغان صنعتی شدن استان برای هوای استان یزد بود؛ آلودگی که آسودگی برخی نقاط استان را از بین برده است.

محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: از حدود 600 معدنی که در استان یزد وجود دارد 200 مورد آن در شهرستان اردکان است.

وی تصریح کرد: شکایت مردم نسبت به مسائل زیست محیطی معادن خصوصاً معادنی که نزدیک روستاها هستند متأسفانه شاهد فقدان قانون زیستی در نزدیک روستاها داشته باشیم در واقع مشخص نکردند که این معادن که در کنار روستاها هستند چه ضوابط و استانداردهایی را باید رعایت کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متأسفانه با توجه به اینکه این معادن راه‌های ارتباطی و زیرساخت‌های شهرستان را تقریبا یکی پس از دیگری از بین می‌برند مردم گله‌مند هستند.

دشتی گفت: علاوه بر این این معادن در کنار روستاها انفجارها دارند، گرد و خاک‌های ایجاد می‌کنند و متأسفانه جاده‌ها هم از بین می‌روند و در خصوص جاده‌هایی هم که تنها خودشان عبور می‌کنند تعهدات اجتماعی را عمل نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص آلودگی هوا و آلایندگی که در اردکان وجود دارد هم بیشتر کامیون‌هایی که خاک‌های صنعتی را بین معادن و صنایع جابه جا می‌کنند رعایت استاندارها را ندارند و این‌ها در هوا پخش می‌شود و مردم مشکلات زیست محیطی و تنفسی پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: در رابطه با آلایندگی هوا تقریبا هفته پیش در رابطه با سوخت گاز مایع در شهرستان اردکان و در نیروگاه‌ها و کارخانجات با وزیر نفت رایزنی‌هایی انجام دادم.

افزایش آلایندگی‌ها در سال‌های گذشته سبب شده که مردم مناطق مختلف استان یزد از جمله اردکان گلایه‌های بسیاری از این وضعیت داشته باشند، گلایه‌هایی که عمدتا بی‌جواب هم مانده است.

منبع خبر تسنیم

انتهای پیام/و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلودگی زیست محیطی هوای سالم استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع فلسطینی، در شرایط کنونی ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت قرار دارند.

موسسات حقوقی فلسطینی در گزارشی به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات اعلام کردند که رژیم صهیونیستی ۵۳ خبرنگار از جمله ۴ نفر در غزه را به اسارت گرفته است.

این ۴ خبرنگار سرنوشتی نامعلوم دارند و محل بازداشت آن‌ها هنوز مشخص نیست.

کد خبر 6095807 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • پیام کرمان آیدکس، آغاز گذر از اقتصاد مبتنی بر منابع به اقتصاد مبتنی بر دانش است
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • اسارت ۵۳ خبرنگار فلسطینی در زندانهای رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از کارگران شهرستان ورامین با حضور مسئولان
  • لزوم استفاده مسئولان از ظرفیت دانشگاهیان/ نمایشگاه حمل‌ونقل حاصل اجرای فرامین رهبری است