Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@01:31:44 GMT

اولین دوره تخصصی نقاشی‌خط در قروه برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۰۶۹۳

اولین دوره تخصصی نقاشی‌خط در قروه برگزار شد

به گزارش ایرنا نخستین دوره کشوری ورکشاپ تخصصی نقاشی‌خط "نقش معلی" توسط "محمد گلیج" صاحب این سبک و در مدت پنج روز با حضور هنرجویان قروه ای برگزار شد و قرار است آثار تولید شهده هنرجویان این دوره در قالب نمایشگاهی از ۲۳ دی ماه به نمایش گذاشته شوند.

صاحب سبک "نقش معلی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشارهد به هدف از برگزاری این دوره آموزشی  اظهار داشت: اشاعه فرهنگ، تاریخ و تمدن است، امروز جوانان و نوجوانان با یک فرهنگ غلط مجازی روبرو هستند که هیچ دنیای واقعی ندارد و باعث ‌تخریب آینده فرهنگ این مرزو بوم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد گلیج گفت: در مدت ۱۱ سال ابداع سبک نقش معلی یک هزار و ‌۲۳۰ اثر طراحی کردم که بیش از ۲۰۰ اثر به موسسه های خیریه اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه نقش معلی برگرفته از سه فرهنگ قرآنی، عاشورایی و بخشی از اشعار حضرت حافظ است اضافه کرد: «باز باران»، «بسم الله النور»، «انا اعطیناک الکوثر»، «صلی الله علیک یا امیرالمومنین» و اسما عاشورایی را بیشتر از بقیه آثارم علاقمند هستم.

این استاد صاحب سبک گفت: در سال ۱۳۹۰ موفق شدم با تجربیاتی که در زمینه رنگ، قلم و خطوط عربی و ‌با استفاده از تجربیات خودم و کمک اساتید در بخش کاردک و نقاشی مدرن سبک نقش معلی را که آمیزه ای از تلفیق حروف، ثلت، نسخ و رقص حروف است ابداع کنم.

وی با بیان اینکه نقاشیخط سبک نقش معلی با بقیه نقاشی خط ها فرق می کند افزود: رنگ ها برگرفته از طبیعت است و به این دلیل کردستان را انتخاب کردم که فرهنگ مردم آن به سبکم بیشتر نزدیک است.

شهرستان قروه در ۹۰ کیلومتری شرق سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها کردستان قروه نقاشی خط افتتاح نمایشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان قروه نقاشی خط کردستان قروه نقاشی خط افتتاح نمایشگاه نقاشی خط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۰۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی

به گزارش جماران؛ سلسله نشست‌های آموزشی نمایندگان منتخب در مجلس دوازدهم به سیاق دوره‌های گذشته مجلس شورای اسلامی از سوی معاونت اجرایی قوه مقننه و با حضور و ارائه مباحث آموزشی برگزار شد.

این دوره آموزشی تقنینی و نظارتی، پس از دو روز و برگزاری ۲۱ کلاس فشرده با موضوعات مختلف از جمله آشنایی با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام، سیاست‌های کلی قانونگذاری و آئین‌نامه داخلی، آشنایی با ساختار دیوان محاسبات، آشنایی با فرآیندهای تقنینی، آشنایی با ساختارها و ابزارهای نظارتی مجلس، آئین‌نامه دیپلماسی پارلمانی، مباحث اقتصاد کلان، مباحث اقتصاد انرژی، آشنایی با سازوکارهای پشتیبانی تخصصی پژوهشی برای نمایندگان توسط مرکز پژوهش‌ها و سایر بخش‌های مرتبط با مجلس شورای اسلامی، عصر امروز به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • پایان دوره آموزشی نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم پس از 21 نشست تخصصی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • پرورش پلیس تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • نشست تخصصی «تصویر ایران پس از وعده صادق» برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی