Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، دو شرکت اسلحه سازی آمریکایی اخیرا از تولید و رونمایی تفنگ های دستی ۹ میلی متری هوشمند خود خبر دادند. یکی از این شرکت ها ضمنا اعلام کرد نهادهای اجرای قانون در حال آزمایش بتا روی محصولات و احتمالا بررسی و تدوین قوانین جدید برای استفاده از این تفنگ ها هستند. هر دو این شرکت ها اظهار امیدواری کرده اند که محصولات یادشده در سال جاری میلادی به بازار بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرت گلیسر مدیر یکی از این شرکت ها دلیل تولید تفنگ های هوشمند را حوادث شلیک ناخواسته از تفنگ های شخصی هنگام بازی بچه ها با اسلحه اعلام کرد.

انتظار می‌رود تفنگ های هوشمند به دلیل استفاده از فناوری هویت منحصربه فرد کاربر از تکرار تراژدی های مشابه با از کارانداختن تفنگ در صورت استفاده فرد دیگری از آن جلوگیری کنند. غیر از این تفنگ های هوشمند موارد استفاده برای خودکشی را کاهش داده، تفنگ های دزدی و گمشده را بدون استفاده کرده و امنیت افسران پلیس و زندانبانان را به دلیل دزدی تفنگ ها افزایش می دهد. گفته می شود این تفنگ در صورت ورود به بازار با قیمت ۸۹۵ دلاری به فروش خواهد رسید.

بازار انحصاری سلاح برای تفنگ‌های هوشمند؟

با وجود این دستاورد، تلاش ها برای ساخت و توسعه تفنگ های هوشمند از مدت ها قبل با دشواری های زیاد و حتی بن‌بست روبرو شده است. این تفنگ از دو فناوری اثر انگشت و تراشه ارتباطات میدان نزدیک با نرم افزاری روی گوشی همراه استفادده می کند و قابلیت شخصی سازی کردن برای بیش از یک نفر را هم دارد.

با وجود مزایایی که در ظاهر این تفنگ ها دارند، منتقدان معتقدند استفاده از تفنگ های هوشمند برای دفاع از خانه و خانواده در صورت بروز هر حادثه ای یا برای نیروهای پلیس در میدان درگیری دشوار و مخاطره برانگیز است. همچنین طرفداران آزادی استفاده از سلاح از جمله انجمن ملی تیراندازی ورزشی و انجمن دادوستد اسلحه می گویند تا وقتی فروش این اسلحه اجباری نباشد با آن مخالفتی ندارد.

تولید انبوه تفنگ های هوشمند می تواند قانون ۲۰۱۹ ایالت نیوجرسی را بار دیگر سر زبان ها بیندازد که از همه فروشگاه های فروش سلاح می خواست با در دسترس قرار گرفتن سلاح هوشمند این نوع سلاح را بفروشند، این قانون در سال ۲۰۲۰میلادی به این شکل تغییر کرد که فروشنده های تفنگ بعد از تولید انبوه سلاح هوشمند فقط باید تفنگ های هوشمند بفروشند.

همچنین دیگر تولیدکننده های سلاح در آمریکا کسب و کار خود را در خطر می بینند؛ زیرا ممکن است فروش هر نوع سلاح دیگری در این کشور غیر از تفنگ های هوشمند ممنوع شود.

برچسب‌ها سلاح سرد سلاح گرم ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلاح سرد سلاح گرم ایالات متحده آمریکا سلاح سرد سلاح گرم ایالات متحده آمریکا تفنگ های هوشمند تفنگ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد

داریوش حسن‌نژاد اظهار داشت: در راستای حفاظت و حراست از منابع آب استان به‌خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی در دست اقدام هستند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به پروژه تقویت استقرار گروه‌های حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان به تعداد ۱۸ گروه و ۴۵ نفر اشاره کرد که وظیفه این اکیپ‌ها گشت‌زنی مداوم در سطح دشت‌های استان برای جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها است.

وی افزود: دو پروژه انسداد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به‌صورت سالانه در حال انجام است که در این راستا تعداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه‌جویی ۱۱.۷ میلیون مترمکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد هفت هزار و ۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

حسن‌نژاد در خصوص چاه‌های صنعتی، بیان داشت: تعداد ۱۵۰ حلقه چاه صنعتی به کنتور هوشمند تجهیز شده است که ۱۰ درصد کل چاه‌های صنعتی را تشکیل می‌دهد، از سوی دیگر سامانه پایش از راه دور کنتورها در حال راه‌اندازی است که تعدادی از شرکت‌های کنتور ساز، سامانه پایش را تحویل داده‌اند و تعدادی دیگر در حال تکمیل آن هستند

وی گفت: چاه‌های فاقد کنتور برابر بند ب تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مکلف به پرداخت آب‌بها بر اساس پروانه بهره‌برداری و مبالغ اعلام شده هستند؛ ازاین‌رو توصیه می‌شود مالکین چاه‌ها برای ارائه خدمات بهتر جهت خرید و نصب کنتور هوشمند به شرکت آب منطقه‌ای لرستان مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مدودف: سلاح‌های روسیه دشمنان را می‌لرزاند
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • «الحوثی»: سلاح‌هایی در اختیار داریم که آمریکا تصورش را هم نمی‌کند
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • مافیای اسلحه‌سازی؛ پشت‌پرده سرکوب اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • محصولات سبز نفت سپاهان امسال وارد بازار می‌شوند
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)