Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-06@16:27:43 GMT

ماجرای واگذاری خانه های سازمانی چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۱۲۶۲

ماجرای واگذاری خانه های سازمانی چیست؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  باشگاه خبرنگاران ؛ نسایی معاون واگذاری سازمان ملی زمین و مسکن در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

آیا تاکنون تعداد خانه‌های سازمانی را احصا کرده اید؟

 نمی‌توانیم تعداد دقیق خانه‌های سازمانی را احصا کنیم به دلیل این که خانه‌های سازمانی دستخوش قوانین و مقررات مختلف بودند، در بازه‌های زمانی مختلف این قوانین توسط قانونگذار تدوین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم اعلام آمار به این دلیل است که از خانه‌های سازمانی استفاده می‌شود این درحالی است که قانونگذار این اجازه را نداده است. آیین نامه اجرایی ماده ۸ قانون ساماندهی باید مورد توجه قرار بگیرد.

خانه‌های تحت مالکیت دولت ۷۱۲۶ مورد است البته خانه‌های سازمانی نیرو‌های نظامی مستثنا از این آمار است، تاکنون ۷۱۲۶ خانه سازمانی را که سند عرصه آن به نام دولت است شناسایی شده و این به این معنا نیست که خانه سازمانی دیگری وجود ندارد.

آیا تمام دستگاه‌ها فهرست خانه های خالی را ارائه کرده اند؟

 تمام دستگاه‌ها مکلف شده‌اند ظرف سه ماه فهرست خانه های سازمانی را به سازمان ما بدهند، سند مالکیت عرصه به نام سازمان زمین و مسکن به نمایندگی از دولت است. این سند مستمسکی شد که دستگاه ها می گفتند چون سند به نام آنها نبوده پس خانه‌ها متعلق به آنها نیست و از دادن آمار خودداری می‌کردند.

آیا خانه های خالی واگذار و تعیین تکلیف شده است؟

اولین قانون در این حوزه مربوط به سال ۱۳۴۶ است. خانه های سازمانی از محل بودجه‌های عمرانی ساخته می شود، عرصه این خانه‌ها از محل اراضی دولت است. آمار خانه‌های سازمانی در حال حاضر ۷۱۲۶ مورد است و ما این آمار را استخراج کردیم، هزارو ۹۳مورد فروش داشتیم که به حساب خزانه واریز شده است.

بالغ بر دو هزار مکاتبه صورت گرفته است تا قانون اجرا شود، ما راهکاری نداریم، باید مالک اعیان را پیدا کنیم ،مالک اعیان وقتی کار به تخلیه خانه می رسد می‌گوید که صاحبخانه نیست اما وقتی بحث سکونت است می‌گوید که خانه متعلق به اوست.

چرا احکام صادره اجرایی نمی شود؟

 کمبود مقرره نداریم.  سالها است که در مشهد تلاش می‌کنیم تا عرصه ای را که اوقافی است را به مزایده بگذاریم اما موفق نمی شویم . در اجرای حکم مشکل داریم و همکاران ما برای اجرای حکم درگیر می‌شوند، آن هم به خاطر یک خانه سازمانی که متولی آن دستگاه دیگری است.

خانه های سازمانی غیر از دردسر برای وزارت راه و شهرسازی هیچ چیزی نداشته است، همکاران ما علاوه بر اینکه دایره اختیارات و اعمال اجرایشان در مقام یک مامور اداری بسیار در حوزه راه و شهرسازی وسیع است بعد از اینکه رای گرفته می شود، در اجرای حکم به مشکل برمی خورند.

آیا خانه های سازمانی شهرهای محروم مستثنا از فروش هستند؟

: آماری که از خانه‌های خالی داریم سند به نام دولت است. از ۷۱۲۶ خانه ۱۹۰۵ خانه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر است یعنی مستثنا از فروش هستند.

چند نفر بیش از ۵ سال در خانه های سازمانی ساکن بوده‌اند؟

 افرادی هستند که بیش از ۵ سال در این خانه ها ساکن بودند.مبادله قرارداد ممنوع است، از ۷۱۲۶ مورد ۴۱۲۸ مورد تعیین تکلیف نشده است یعنی به مزایده گذاشته شده اما ممکن است که به فروش نرسیده باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دولت زمین قانون مشهد وزارت راه و شهرسازی خانه های سازمانی خانه های سازمانی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی ، سردار مجید شجاع در مراسم الحاق خودرویی به ناوگان ترابری مرزبانی استان اظهار کرد: در راستای عملکرد بهتر در انجام مأموریت‌های سازمانی تعداد ۷ دستگاه لندکروز عملیاتی، ۶ دستگاه هایلوکس، یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه لندکروز شیلتر با تجهیزات فاوایی، یک دستگاه سمند و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت به ناوگان ترابری فرماندهی مرزبانی استان واگذار شد.

فرمانده مرزبانی خراسان رضوی افزود: همچنین با انجام مکاتبات و پیگیری‌های لازم با شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، تعداد ۲ دستگاه اتوبوس نیز به این ناوگان ملحق و مورد استفاده سازمانی قرار گرفت.

وی بیان کرد: تعداد یک دستگاه مینی بوس بنز و یک دستگاه وانت کاپرا که از چرخه خدمتی خارج شده بود، بازسازی کامل و به چرخه خدمتی برگشت داده شد.

دیگر خبرها

  • واکنش مطهری به ماجرای دختـر دف‌زن | خانم‌های مجلس به لاک غلیظش معترض بودنـد!
  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • واکنش علی مطهری به ماجرای خانم دف‌زن در مراسم شهید مطهری/بدون مشورت با من این خانم را با یک آقا جایگزین کردند /خانم‌های معترض از او دلجویی کردند
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • ماجرای جلوگیری از ورود پزشک فلسطینی به فرانسه