Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@17:18:01 GMT

فعالیت ۴ خانه حمایتی سالمندان در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۱۵۴۶

فعالیت ۴ خانه حمایتی سالمندان در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی چهار خانه حمایتی سالمندان فعالیت دارد که در مجموع ۴۰ سالمند در آن نگهداری می‌شود.

حمیدرضا علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: تاسیس خانه‌های حمایتی سالمندان در خراسان رضوی از سال ۹۸ آغاز شد و هدف اصلی از تاسیس آن استقلال‌بخشی به افراد سالمند، رسیدگی بیشتر به آنان و اینکه سالمندان بتوانند توانمندی خود را نشان دهند، بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف تاسیس این خانه‌ها این است که سالمندان بتوانند زندگی عادی داشته باشند و احساس نکنند زندگی آن‌ها به انتها رسیده است.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: این خانه‌ها به شکل منازل مسکونی است و هیچ تابلویی ندارد. هشت تا ۱۰ فرد سالمند در هر کدام از این خانه‌ها نگهداری می‌شود و یک زندگی عادی را می‌گذرانند.

علیزاده با بیان اینکه معمولا سالمندانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند، ۶۵ سال به بالا هستند و از طریق دادگستری یا خانواده‌ها به ما معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: اغلب این افراد مجهول‌الهویه هستند که البته استقلال نسبی دارند.

وی افزود: اگر کسی مجهول‌الهویه باشد، بهزیستی برای او یارانه‌ای به مبلغ سه میلیون تومان پرداخت می‌کند اما اگر این افراد خانواده داشته باشند، حداقل هزینه  پذیرش آنان در خانه‌های مذکور سه میلیون تومان است.

معاون توان‌بخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی عنوان کرد: موسسات خیریه یا اشخاص حقیقی می‌توانند برای تاسیس این خانه‌ها درخواست بدهند. پذیرش در تمام مراکزی که تحت نظارت بهزیستی است، از طریق اداره کل بهزیستی استان صورت می‌گیرد و افراد برای پذیرش در خانه‌های حمایتی سالمندان باید به این نهاد مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی سالمندان اداره کل بهزیستی حمایتی سالمندان خراسان رضوی خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش کنشگران مقابله با سقط عمد جنین در مشهد
  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • فعالیت سامانه بارشی در خراسان رضوی
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • توزیع پوشاک بین مددجویان بهزیستی یزد
  • تمامی فعالیتهای فرهنگی اتباع اهل سنت باید در چارچوب قوانین و باشد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند