Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه کاشان دستگاه سنجش آلایندگی هوا ندارد، گفت: تصمیم‌گیری برای هوای کاشان بر اساس هوای اصفهان غلط است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ‌ کاشان ، ایرج حشمتی پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است، اظهار داشت: این در حالی است که هرگونه فعالیت که منجر به تخریب محیط زیست شود بر اساس قانون ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با بیان اینکه در حوزه مسئولیت اجتماعی محیط زیست به صورت شایسته عمل نشده است، افزود: توسعه پایدار چهار شرط دارد و در کنار اقتصادی بودن نباید باعث تخریب محیط زیست شود اما متاسفانه در استان اصفهان و شهرستان کاشان آمار سرانه فضای سبز 10 مترمربع کمتر از میزان استاندارد است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان ضمن اشاره به کمبود آب در شهرستان کاشان ابراز داشت: یک هزار و 800 هکتار شهرک صنعتی مصوب در این منطقه وجود دارد و بخشی از آن هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته و این حجم آب مصرفی در شهرک‌های صنعتی یک تصفیه خانه برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه 15 درصد فضای سبز در شهرک‌های صنعتی شهرستان کاشان رعایت نمی‌شود، گفت: از طرف دیگر ایستگاه سنجش آلایندگی مناسب برای مردم کاشان وجود ندارد و برای کاشان برای اساس اصفهان تصمیم‌گیری می‌کنیم در حالی که این موضوع غلط است و اگرچه ایستگاه‌هایی وجود دارد اما استاندار لازم وجود ندارد.

حشمتی ضمن اشاره به روز هوای پاک تصریح کرد: متاسفانه برای کاشان در این روز برنامه‌های مناسبی نداریم و همت مسئولان را می‌طلبد که در حوزه محیط زیست بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای داشته باشیم و در سیاست‌های ابلاغی ایشان نیز ذکر شده که نسبت به محیط زیست برنامه مدون داشته باشیم.

وی ضمن درخواست نسبت به تذکر به مسئولان در زمینه اجرای قانون هوای پاک تاکید کرد: متاسفانه این موضوع مورد غفلت واقع شده است و لازم است تا دستگاه‌های مختلف در این زمینه وظایف خود را شناسایی و نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: شهرستانی که ایستگاه سنجش آلایندگی هوای مناسب نداشته و سرانه فضای سبز آن زیر حد استاندارد است و اتوبوس‌های آن سوخت مناسب استفاده نکرده و صنایع نیز به نحوی به تعهدات خود عمل نمی‌کنند و معادن آن نیز از سویی مسائل مختلف را به وجود می‌آورند متاسفانه موضع محیط زیست آن مورد غفلت واقع شده است.

سطح توان نیروهای عملیاتی در مقابله با آلودگی نفتی در خلیج‌فارس بوشهر افزایش یافت + تصویرتداوم آلودگی هوا در استان خوزستان/ افزایش شدید غلظت آلاینده‌های جوی در اهواز، آبادان و دشت‌آزادگانتداوم آلودگی هوای شیراز به زمستان رسید

وی ضمن تاکید بر بکارگیری بخشی از عوارض دریافتی در حوزه محیط زیستی ابراز داشت: نامه‌ای در زمینه آلودگی هوا به مقامات مربوطه ارسال شده چراکه نبود دستگاه آلایندگی هوا در کاشان مشخص نمی‌کند که در این منطقه چه اتفاقی می‌افتد.

انتهای پیام/801/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سنجش آلایندگی استان اصفهان محیط زیست بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، محمد جواد عسکری اظهار داشت: مسائل محیط زیسیت باید جزء اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم توجهی به این حوزه را با مشکلات به وجود آمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.   نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و مابقی آن تاکنون اجرا نشده اند، ادامه داد: سالانه افراد زیادی به دلیل آلودگی هوا فوت کرده و یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم کاری کرده‌اند به عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه قضائی معرفی کرده‌ایم.   وی با تاکید بر اینکه راهی جر ایجاد هم افزایی برای اجرای قانون هوای پاک نداریم، عنوان کرد: باید در کشور گفتمان محیط زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.   عسکری با بیان اینکه با پیگیری‌ها و نظارت‌های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه را برطرف کردیم و روند احیا آن امیدی را ایجاد کرده است، گفت: باید مسائل محیط زیست را جدی‌تر از گذشته ببینیم، درحال حاضر مسائلی از قبیل آلودگی دریا‌ها و دریاچه‌ها با ورود فاضلاب را شاهد هستیم و از سوی دیگر شاهد خشک شدن دریاچه‌های آب شور هستیم که ریزگرد آنها خسارت زیادی را به همراه دارد.   وی با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب‌های درسی آورده شود، افزود: واحد‌های تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند. وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.   رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر اینکه باید حوزه محیط زیست را دانش بنیان کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه در مناطق حفاظت شده با اقداماتی که صورت گرفته جمعیت قوچ، میش، کل، بز و گوزن زرد ایرانی درحال افزایش است که جای تقدیر دارد و باید این فعالیت‌ها باید تقویت و حمایت قانونی شوند.   وی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا هرگونه حمایتی را در زمینه تقنینی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم، ادامه داد: کم بودن نیروی کار و محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست مشکل ساز است و باید هرچه سریع‌تر این کسری جبران شود.   عسکری با بیان اینکه باید برای کانون‌های ریزگرد‌ها اقدامات جدی و فوری انجام شود، تصریح کرد: در برخی نقاط کشت درخت اکالیپتوس با توجه به رشد سریع ترویج داده شده، اما باید توجه شود که این نوع درخت بسیار آب‌بر بوده و موجب از بین رفتن منابع آبی می‌شود.

دیگر خبرها

  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است
  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد