Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی سعادتی بیشه‌سری نماینده مردم بابل در مجلس در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۲ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: از همه امت اسلام و مردم عزیز ایران که در ایام سوگواری مادرمان، زهرای مرضیه(س) و حاج قاسم عزیز و در جهت گسترش فرهنگ و مکتب شهادت و سلیمانی که پایان ناپذیر است سنگ تمام گذاشتند، تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از دولت، ادامه داد: ضمن درخواست در تسریع در سفر رئیس جمهور به استان مازندران امیدوارم این تعامل و ارتباطات جدیدی که با دنیا و کشورهای همسایه ایجاد شده و پیوستن به شانگهای و فعال کردن سی‌آی‌اس و اوراسیا و قرارداد سواپ با ترکمنستان و آذربایجان و برنامه های قوی که در مذاکرات وجود دارد، موفقیت هایی کسب شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: بر اساس رصدی که بر عملکرد دولت انقلابی داریم خیالمان راحت است چرا که بوی خیانت، نفوذ و وابستگی مانند دولت قبلی و وزیر خارجه گذشته را شاهد نیستیم. دنیا بداند که در این مقطع از انقلاب بزرگ و بی نظیر ملت، مردم و همه قوا با همه توان و وجود پشت عمود خمه دین و محور همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها و مشروعیت بخشیدن به همه امور و کارها و برنامه ها در مقام عمل به ولی امر مسلمین جهان پشت سر ایشان ایستاده اند و هیچگاه این مقدار مقتدر منسجم حاضر و عاشق، نظام و مطیع امر نبوده و ملت ما به آینده و درست شدن کشور امیدوار هستند و مصمم در ادامه راه مکتب سلیمانی و حامی ریشه کن کردن سلطان ها و مافیاها و مبارزه با بی عدالتی‌ها و اشرافی‌گری ها و اینکه قطعا در برابر فشار دشمن ملت در صحنه خواهد بود و در جهت اجرای فرمان حضر آقا در صحنه هستند.

وی اظهار کرد: از ریاست مجلس و رئیس کمیسیون تلفیق تقاضا می کنم با توجه به عقب ماندگی هایی که استان مازنداران و استان های شمالی دارد، ۴ درصد درآمد نفت به استان هایی که دارای منابع هستند داده شود و یک درصد را به استان های شمالی بدهند.

این نماینده مجلس بیان کرد: باتوجه به اینکه پروژه های آبرسانی ضرورت دارد باید سد سازی تسریع شود. از رئیس بنیاد مسکن کشور تقاضا دارم تعهدات سفر را اجرایی کند، سریعا وزارت جهاد کشاورزی به سازمان برنج توجه کند این موضوع مورد تاکید نمایندگان است.

نماینده مردم بابل گفت: بابل عزیز ما بزرگترین شهر تالاب ها و آب بندان ها است، ۱۹۰ تالاب داریم از این رو ساماندهی این تالاب ها برای توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم است. توجه ویژه به اجرایی کردن قانون ایثارگران مورد انتظار است، بابل ما با هزار و ۷۵۰ شهید و ۷ هزار رزمنده متاسفانه ۲۰۰ فرزند شهید بیکار دارد و همه وزارتخانه ها، سازمان ها و شهرداری ها باید قانون را اجرایی کنند.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش انتظار می رود تحول و تحرک بیشتر و تغییر سریع تر و اجرا کردن قانون در دستور کار قرار گیرد. با وجود اینکه در بودجه ۸۷ میلیارد دلار یارانه آشکار و پنهان وجود دارد و تنها ۲۰ درصد سوبسیت سر سفره مردم قرار می گیرد باید به قشرهای محروم دقت شود. موضوع بانوان و اجرای قانون فرزندآوری برای ما مهم است.

سعادتی بیشه سری گفت: با توجه به دستور ریاست جمهور برای ساماندهی زباله در استان های شمالی تقاضا داریم ستاد ویژه برای پرداختن به این امور تشکیل شود.

کد خبر 5398118

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران آذربایجان بابل ترکمنستان مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1401 قاسم سلیمانی جمهوری اسلامی ایران حسین امیر عبداللهیان ایران هیئت دولت صحن مجلس حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم محمد باقر قالیباف علی باقری ایالات متحده امریکا شهید سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟

روزنامه آرمان ملی در گزارشی به نقد عملکرد دولت و وعده‌های آن پرداخت.

این روزنامه می‌نویسد: نگاهی به افزایش قیمت‌ها در بازار‌های مختلف مثل سکه و ارز که تاثیرات فزاینده خود را بر کالا‌های مصرفی و مایحتاج مردم گذاشته و می‌گذارد بیانگر آن است که عملکرد دولت چندان قابل قبول نبوده و نیست.

جالب اینکه در چنین شرایطی برخی دولتمردان یا چهره‌های سیاسی و نمایندگان از عملکرد مطلوب دولت می‌گویند و معتقدند که باید از این عملکرد فیلم درست کرد و به نمایش عموم درآورد.

چنانکه سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی دولت شهریورماه گذشته در این خصوص گفته بود: «لازم است برای تک تک این اقدامات و دستاورد‌ها مستند و حتی فیلم و سریال ساخته شود و نمایشگاه برپا گردد.» این همان اختلاف نگاه به عملکردهاست که جامعه خود را در وضعیت بغرنجی می‌بیند، اما دولت و جریان همراه معتقد به ساخت فیلم از عملکرد‌های دولت هستند.

۲ نوع فیلم از عملکرد دولت

نگاهی به کارکرد ۳ ساله دولت نشان می‌دهد که دولت در تحقق بسیاری از وعده‌های خود از جمله ساخت یک میلیون مسکن؛ ایجاد یک میلیون شغل، رساندن تورم به نصف و تک رقمی کردن آن و تک نرخی کردن ارز ناموفق بوده است. مسائلی، چون برجام و FATF نیز به حال خود رها و کلا کنار گذاشته شده است. اما اینکه برخی بدون نگاه به این مسائل و گویی اینکه در این جامعه زندگی نمی‌کنند و از دولت عملکرد اقتصادی حمایت می‌کنند قابل تامل است.

چنانکه اخیرا حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت؛ «قطعا با توجه به اقدامات دولت لازم است که فیلمی از این اقدامات ساخته شود. اطلاع‌رسانی و اینکه مردم را در جریان اقدامات شایسته دولت قرار دهیم باید انجام شود. دولت دستاورد‌های مثبتی در حوزه سیاست خارجی و داخلی داشته است که باید در این رابطه اطلاع‌رسانی شود و بهتر است این اطلاع‌رسانی در قالب ساخت فیلم یا مستند باشد.»

با مطالعه برخی از این اظهارات دقیقا این پرسش پیش می‌آید که باید از کدام اقدام و عمل دولت فیلم ساخت که مردم ببینند و از دیدن آن لبخند رضایت بر لبان‌شان بنشیند. تورم میانگین ۴۰ درصد در ۳ سال اخیر را که قرار بود طی مدت ۴ سال نصف و سپس تک رقمی شود یا قیمت ارز را که تا کانال ۷۰ هزار تومانی رفت و با کاهش ۱۱ هزار تومانی در کانال ۵۹ هزار تومان قرار دارد و برخی مدح و ثنایش می‌گویند؟ البته این همان ارزی است که قرار بود تک نرخی شود.

شاید هم می‌خواهند از چندین دوره مذاکرات بی‌حاصل برای احیای برجام فیلم بسازند. به هر حال اگر هم فیلمی ساخته شود از دو نگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در فیلمی که دولت از اقدامات خود بسازد؛ قهرمان آن سیدابراهیم رئیسی است که به قرائت دولتی‌ها مدیریت بی‌عیب و نقصی را به نمایش گذاشته و توانسته شرایط را مطلوب و جامعه را راضی نگه دارد. ضدقهرمانش هم منتقدانی هستند که دلسوزانه نسبت به شرایط جامعه و عملکرد‌های انتقادآمیز هشدار می‌دهند.

اما فیلمی که واقعیت امور را به جامعه نشان دهد قهرمانش دولتمردانی خواهند بود که با عملکردهایشان تورم و قیمت ارزی را ببار آورده و چنین وضعیت اقتصادی را برای مردم رقم زده‌اند. ناگفته پیداست آنچه در باب دولت در قالب انتقاد از عملکرد‌ها گفته می‌شود دلسوزانه و از سر خیرخواهی است و اینکه برخی هر نقد و انتقادی را سیاه‌نمایی می‌خوانند از این رو است که یا تعریف درستی از نقد ندارند و یا نمی‌خواهد کسی به دولت متبوع‌شان انتقادی وارد شود.

دیگر خبرها

  • کدام دستاورد‌های دولت رئیسی را می‌توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا