Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناسان فنی سازمان جهانی بهداشت روز گذشته (سه‌شنبه) هشدار دادند که تکرار دُزهای یادآور واکسن های اولیه کووید-۱۹ یک استراتژی مناسب در برابر سویه های نوظهور نیست و خواستار آن شدند تا واکسن های جدید که بهتر در برابر انتقال ویروس عمل می کنند، تولید شوند.

یک گروه متخصص که از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت برای ارزیابی عملکرد واکسن‌های کووید-۱۹ تشکیل شده است، اظهار داشتند: به خاطر ظهور سویه ‌های جدیدی نظیر امیکرون، تنها انجام واکسیناسیون با واکسن‌های موجود کووید-۱۹،  بهترین راه برای مبارزه با این همه‌گیری نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آنان، استراتژی واکسیناسیون مبتنی بر تزریق مکرر دُزهای یادآور که بر اساس ترکیب اصلی واکسن اولیه است بعید است راهکاری مناسب یا پایدار باشد.

این گروه کارشناسی تاکید کرد: ممکن است نیاز به "به روز رسانی" واکسن های موجود برای هدف قرار دادن بهتر انواع سویه های در حال ظهور ویروس مانند اُمیکرون وجود داشته باشد که به سرعت گسترش یافته و تاکنون در ۱۴۹ کشور شناسایی شده است.

 همچنین آنان خواستار تولید واکسن های جدید شدند که نه تنها از افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند در برابر نوع شدید بیماری محافظت کنند، بلکه حتی از ابتلای افراد به ویروس در وهله اول نیز بهتر جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اهدای ۲۰۰ هزار دوز واکسن آسترازانکا از یونان به ایران

۴۷۲۳۳

کد خبر 1591848

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: واکسیناسیون ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۱۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد

به گزارش جام جم آنلاین، تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

براساس گزارش المیادین، کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌ بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

دیگر خبرها

  • در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • سازمان جهانی بهداشت: در صورت حمله اسرائیل به رفح «حمام خون» به راه می‌افتد
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد