Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@02:09:00 GMT

۶۳ هزار گیلانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۲۰۸۹

۶۳ هزار گیلانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

حسین کشاورز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با شروع ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن ، کارشناسان مربوطه  نیز پالایش و بررسی مدارک  و مستندات برای تشخیص واجد شرایط بودن متقاضیان آغار کردند که با ارسال پیامک متقاضیان برای تکمیل  مدارک و مستندات شان فراخوان می شوند .

وی با اشاره به تعهد ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای سالجاری در استان افزود: تاکنون ۴۰۰ هکتار از اراضی دستگاههای مختلف برای این امر شناسایی شده است اما در حال حاضر فقط ۱۰۸ هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در استان برای اجرای این طرح اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه زمین برای ساخت ۱۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن تامین شده است، اظهار داشت: تاکنون برای ساخت ۵۰۰ واحد پیمانکار مشخص شده و فرآیند اجرایی ان آغاز می شود.

کشاورز با اشاره به اینکه تمامی طرح های ساخت مسکن با حمایت دولتی از جمله طرح اقدام ملی  هم اینک در قالب طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است، گفت: ساخت یکهزار و ۲۰۰  واحد با عنوان طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

وی ساخت این واحدها را در شهرهای رشت ، لنگرود ، صومعه سرا ، بندر انزلی و رودسر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این واحدها که در قالب گروه ساخت و سازنده حقوقی  ساخته می شود بین ۴ تا ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کشاورز همچنین با اشاره به وضعیت مسکن مهر در استان گفت: در مسکن مهر، مشکلاتی همچون موضوعات حقوقی وجود داشت که به غیر از واحدهایی با این مشکل ، ۵۸۰ واحد بدون مشکلات حقوقی در شهرهای رشت و آستانه اشرفیه باقی مانده است.

وی گفت: از این ۵۰۰  واحد، ۱۵۰ واحد در مراحل پایانی و مابقی دارای پیشرفت فیزیکی بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است.

کشاورز اظهار داشت: ۸۰ واحد مسکن مهر نیز در آستانه  اشرفیه باقی مانده که برای اتمام آن اعتبارات دولتی نیز اختصاص یافت و پیش بینی می شود تمامی  این ۵۸۰ واحد باقی مانده تا هشت ماه آینده  تکمیل و تحویل متقفاضیان شود .

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت:حدود ۵۳ هزار مسکن مهر در قالب تعاونی ،  سه جانبه و خود مالک در استان ساخته شدند که حدود ۱۷ هزار واحد  آن در رشت ساخته شده است.

برچسب‌ها رشت وزارت راه و شهرسازی گیلان مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت وزارت راه و شهرسازی گیلان رشت وزارت راه و شهرسازی گیلان مسکن طرح نهضت ملی مسکن راه و شهرسازی مسکن مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علیرضا خردمند بیان کرد: طرح تفضیلی و تفکیکی فاز یک آوان شهر با مساحت ۹۷ هکتار و گام (فاز) ۲ آوان شهر دزفول با مساحت ۸۳ هکتار از اراضی دولتی شهرستان مورد بازنگری قرار گرفت و در کمیسیون ماده پنج استان به تصویب رسید.

وی با اشاره به تصویب گام ۲ آوان شهر دزفول ادامه داد: بیش از ۲ هزار واحد مسکونی در ۵۰۰ قطعه زمین ۳۷۵ متر مربعی با تصویب این طرح برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در دزفول فراهم خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: این واحد‌ها با تصویب کمیسیون ماده پنج و به منظور ارتقای کیفیت زندگی و کاهش هزینه متقاضیان مسکن، به صورت ۲ طبقه و چهار واحدی در این اراضی احداث می‌شود.

وی بیان کرد: طرح تفصیلی و تفکیکی گام اول آوان شهر از دیگر مصوبه‌های این کمیسیون بود که بر اساس ان تعداد ۱۷۹۴ قطعه زمین ۲۰۰ متری جهت اجرای طرح جوانی جمعیت مورد تأیید قرار گرفت و آماده ادامه مراحل واگذاری به خانوار‌های مشمول این طرح شد.

قانون جهش تولید و تامین مسکن (طرح نهضت ملی مسکن) مصوب ۱۷ مردادماه ۱۴۰۰ یکی از برنامه‌های کلان دولت سیزدهم محسوب می‌شود. بر اساس این طرح ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال در کشور هدفگذاری شده است.

سهمیه دزفول در طرح نهضت ملی مسکن ساخت بیش از ۸۱۰۰ خانه طی چهار سال است.

هم اکنون حدود ۴۲۰۰ واحد طرح مسکن ملی با پیشرفت‌های فیزیکی مختلف در این شهرستان در حال احداث است.

دیگر خبرها

  • ۲ هزار واحد به ظرفیت نهضت ملی مسکن دزفول افزوده شد
  • ۱۶۹۰ واحد مسکونی اردستان در حال ساخت است
  • افزایش ظرفیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن دزفول
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۶۸ هزار واحد عبور کرد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند
  • تعاونی های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می سازند