Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا رحمدل بامری که روز چهارشنبه به منظور قدردانی از تلاش خبرنگاران ایرنا در سیل اخیر در جمع خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان حضور یافت اظهار داشت: حضور و اطلاع رسانی لحظه ای رسانه ها از بحران بارندگی و سیل جنوب استان سبب سرازیر شدن کمکهای عمومی و همیاری و همراهی سازمانها، گروههای جهادی و نهادهای مختلف با سیلزدگان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: خوشبختانه در سیل اخیر به دستور مستقیم آیت الله رئیسی رییس جمهور وزیر نیرو در ۲ مرحله از مناطق آسیب دیده بازدید و اقدامات مناسب و قابلی توجهی انجام داد که موجب رضایت مندی مردم شد.
وی افزود: همه نیروها از جمله هلال احمر، وزیر کشور و گروه‌های انقلابی و جهادی همه پای کار آمدند تا توانستیم آب را از خیابان‌ها تخلیه کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: حدود ۲ هزار خانوار از سیل اخیر خسارت دیده و خانه‌ها و وسایل و لوازم زندگی آنان تخریب و غیرقابل استفاده شده است زیرا حدود ۱۲ روز آب با قطر ۵۰ سانتیمتر محل زندگی آنان را در بر گرفته بود که در نتیجه با این شرایط نه کف خانه و نه دیواره و پشت بام آن قابل استفاده نیست.
وی بیان کرد: ما در مرحله اول اقدام به جمع آوری آب های سطحی از خیابان‌ها و خانه‌ها کرده و با دستور استاندار و اعتباراتی که برای چابهار و کنارک اختصاص یافت قرار شد سیستم زهکشی و دیوار حفاظتی تکمیل شود.
بامری خاطرنشان کرد: اگر یک طوفان حاره ای با ارتفاع ۴ تا ۶ متر اتفاق بیفتد کنارک را زیر آب می‌برد به این معنی که دیوار حفاظتی این شهر هنوز اجرا نشده است و اگر ما این دیوار حفاظتی را تعبیه نکنیم یک بارندگی با قطر ۶۰ میلیمتر ایجاد بحران خواهد کرد.
وی از عملکرد شایسته هیات دولت و دستگاههای استانی و محلی در سیل اخیر قدردانی کرد و افزود: اقدامات حفاظتی برای جلوگیری از ورود سیلاب به کنارک باید انجام گیرد تا دغدغه مردم در این حوزه کاهش پیدا کند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به استان ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها از ۲۲ تا ۲۴ دی ماه جاری سامانه جدیدی وارد استان خواهد شد که نسبت به سامانه قبلی کم‌فشارتر است.
وی بیان کرد: برای هدایت مسیر روان آب‌ها اقدامات اولیه به سرعت شکل گرفت و با حفر کانال‌ها و لوله‌گذاری انتقال روان آب ها انجام شد اما باید این مشکل به صورت میان مدت و بلند مدت حل شود که شامل اجرای سیستم فاضلاب زهکشی و دیوار حفاظتی است.

بامری تصریح کرد: اقدامات جلوگیری از سیل باید در تمام شهرهای ساحلی استان بویژه کنارک و چابهار انجام شود زیرا بارندگی های شدید را همیشه داشته‌ایم و حتی در سیل ۹۸ این آب ها ۷۰ روز در منازل مردم بوده و بعد از گذشت ۷۰ روز این آب ها تخلیه شده است. همیاری مردم در سیل اخیر کمک کننده بود

وی ادامه داد: با همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی توانستیم در سیل اخیر آب را در کوتاهرترین زمان ممکن تخلیه کنیم لذا در این راستا باید از مردم شریف و صبور کنارک که همکاری و همراهی بسیار خوبی با نیروهای امدادی داشتند تشکر کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار ادامه داد: هیچ مسیر خروجی آب از کنارک وجود ندارد و تنها راه آن تکمیل سیستم فاضلاب، جمع آوری روان آب‌ها، زهکشی و تکمیل دیوار حفاظتی است.
وی بیان کرد: در کوتاه مدت اقدامات اولیه برای مقابله با سیل انجام شد اما اقدامات بلندمدت برای این ۲ شهرستان نیاز است تا شاهد کاهش خسارات سیلاب در سال‌های بعد باشیم که این مساله از سوی استاندار در هیات دولت مطرح شده است.
بامری خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن باید در خصوص منازل مسکونی که دچار آسیب شدند اقدامات لازم را انجام دهد و خانه‌هایی که مشکلاتی برای مردم پیش آمده نوسازی یا بازسازی شوند
وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در کنارک شاهد آن هستیم ارتفاع خیابانها و پیاده روها از خانه های مسکونی است بطوریکه این ارتفاع گاهی به نیم تا یک متر نیز می‌رسد و باعث شده با کوچک‌ترین بارندگی آب به داخل منازل سرازیر شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: در سیل سال ۹۸ بارندگی به کشاورزی و روستاها آسیب رساند اما در سیل اخیر بافت شهری را دچار مشکل کرد زیرا ضریب قدرت بارندگی بیشتر در ساحل و حوزه‌های شهری بود.
وی تصریح کرد: در سیل ۹۸ مشکل بالا دست سدها و سیلاب بود ولی در سیل اخیر حجم زیاد بارندگی در نقاط شهری و ساحلی ساکنان را با مشکل مواجه کرده بود.

بامری ادامه داد: شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری در سیل سال ۹۸ با فرسایش خندقی زمین های کشاورزی روبرو شدند بطوریکه در کنار کوههای مریخی این شهرستان دره های مریخی نیز ایجاد شد و خسارات گسترده ای به اراضی کشاورزی و مسکونی وارد کرد و این روند با هر بارندگی ادامه می یابد.
وی تصریح کرد: ایجاد خط انتقال آب در بالادست و پایین دست سد پیشین، سد زیردان و شهر کنارک از ضروریات و نیازهای اساسی این منطقه است تا بتوانیم در هنگام سیل آب را مهار و به سمت سدها هدایت و از آن استفاده کنیم تا آب برای مصرف سالانه ذخیره شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان افزود: سطح‌ زمین‌های کنارک، دشتیاری و چابهار به صورت یک سطح صاف است و وقتی که باران می‌آید زمین به زیر آب می‌رود.

رسانه‌ها پابه پای مردم

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان تصریح کرد: ما همزمان شاهد دو مقوله متضاد در سیستان و بلوچستان هستیم، شمال استان درگیر خشکسالی و جنوب گرفتار بارندگی و سیل بودیم که باید در هر زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم‌.
بامری خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود آب در استان ما باید هنگام بارندگی جشن بگیریم اما در جنوب استان به سبب شرایط و کمبودهایی که در زیرساخت ها وجود دارد عزا می گیریم زیرا در هر بارندگی میلیونها متر مکعب آب ضمن تخریب زیرساختها به هدر می رود.

وی با قدردانی از عملکرد رسانه های استان در سیل اخیر بیان کرد: رسانه های استان در سیل اخیر عملکرد خوبی داشتند زیرا از یک طرف جوسازی و دروغ پراکنی مخالفان و معاندان را که نمی‌خواهند خدمات و موفقیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی را ببینند، خنثی کرده و از سوی دیگر در کنار مردم و همراه مردم بوده و در بیان و انتقال مشکلات به مسوولان و اطلاع رسانی لحظه ای نقش بی‌نظیری را ایفا کردند.

بامری ادامه داد: جا دارد از مردم دلسوز، شریف و صبور کنارک، چابهار، زرآباد و دشتیاری تشکر کنم زیرا به کمک نیروهای امدادی آمدند و در مهار سیل و تخلیه مسیرها نقش کم‌نظیری را ایفا کردند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان وبلوچستان تاکید کرد: بر خود وظیفه دانستیم تا از نزدیک به شما خدا قوت بگوییم و از تمام تلاش ها و زحمات خبرنگاران و دست اندرکاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان و دفتر چابهار تشکر کنیم.
وی ادامه داد: ما باید با امیدآفرینی در جامعه به مقابله با اهداف پلید دشمنان بپردازیم زیرا دشمنان موفقیت های بزرگ نظام ما را بی ارزش بیان می کنند در حالی که ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی با اقتدار و تلاش شبانه روزی بدون توجه به دروغ پراکنی و جوسازی و شایعه پراکنی های رسانه های معاند به پیش می رود و قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند.
بامری افزود: جالب اینجاست که خود آمریکایی‌ها اذعان کردند که اگر تحریم‌هایی که برای ایران ایجاد شد برای آمریکا ایجاد می شد در مدت ۶ ماه فرو می‌پاشید اما شاهدیم که نظام جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سال است که با وجود این تحریم‌ها با موفقیت و اقتدار به حیات خود ادامه داده و هر روز پیشرفت‌های بیشتری بدست می آورد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان ایرنا استانداری سیستان و بلوچستان سیل پروندهٔ خبری وقوع سیلاب در ۴ استان جنوبی و تلاش برای امدادرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان ایرنا استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان ایرنا استانداری سیستان و بلوچستان سیل معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی دیوار حفاظتی سیل اخیر رسانه ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • سیستان و بلوچستان پتانسیل‌های فراوانی در زمینه‌های تولیدی و اقتصادی دارد
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از سد کهیر شهرستان کنارک
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت