Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،  بر اساس بند ۲ ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شد تا پایان برنامه ششم توسعه۸۰ درصد روستاهای ۲۰ خانوار به بالای کشور را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

با این‌که در این برنامه اتصال روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار کشور مورد تایید قرار نگرفته بود، اما در این سال‌ها و در فرایند اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات، روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز تحت پوشش قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیوند، «ایرج روحی» مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه روستایی، در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا درباره وضعیت اتصال روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار به اینترنت گفت: اکنون به دلیل این‌که روستاهای زیر ۲۰ خانوار در میان روستاهای بالای ۲۰ خانوار قرار دارند، با استفاده از پوشش مخابراتی که وجود دارد به اینترنت متصل شده‌اند. به همین واسطه اکنون دست‌کم ۱۰ هزار روستای کمتر از ۲۰ خانوار نیز به اینترنت متصل هستند. در یک سال و نیم آینده در کنار پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار، بخشی از  زیادی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار نیز به اینترنت متصل خواهند شد.

۱۲۵۰ دستگاه ATM 

روحی تاکید کرد: در چند سال اخیر با استفاده از اعتبارات توسعه زیرساخت ارتباطات روستایی ‌یک‌هزار و ۲۵۰ دستگاه ATM (خودپرداز) توسط پست بانک در روستاها نصب شده است. این کار موجب رونق کسب و کار روستائیان می‌شود.

مجری طرح خدمات عمومی اجباری» (USO) افزود: شخصاً رصد روستاها، به‌ویژه روستاهایی که اتصال آن‌ها از متوسط کشوری (ارتباط ۸۰ درصدی) کمتر است را دنبال خواهم کرد. سعی داریم تا پایان امسال به همه استان‌های پر مساله سفر کنیم تا بتوانیم مشکلات‌شان را شفاف و بخشی از آنها را حل کنیم.

وی برای تسریع روند اتصال روستاهای کشور به اینترنت، گفت: برخی روستاها مانند روستاهای استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان علاوه بر این‌که دارای وسعت زیادی هستند، اتصال‌شان به شبکه ارتباطی نیز پایین‌تر از متوسط کشوری است. این استان‌ها را به ۲ بخش تقسیم کردیم تا رسیدگی به آن‌ها تسریع شود و در واقع این ۲ استان بزرگ را در اجرای اتصال به اینترنت چهار استان مد نظر خواهیم داشت و بر همین اساس عملیات‌های اجرایی نیز افزایش جدی خواهد داشت.

۱۰ هزار روستا در صف اتصال به اینترنت سیار پرسرعت هستند

روحی با تاکید بر این‌که توسعه متوازن و عدالت محور یکی از راهبردهای وزارت ارتباطات است، خاطرنشان‌کرد: در آینده نزدیک برای رفع مشکلاتی که در استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، کردستان و لرستان وجود دارد به این مناطق سفر خواهیم کرد.

وی گفت: اکنون ذائقه‌ها تغییر کرده و این مساله روی حجم کاری که برعهده گرفته‌ایم سایه می‌اندازد. روستاهای بزرگ ما اکنون به اینترنت ثابت (ADSL) متصل هستند، اما هنوز نتوانسته‌ایم به اغلب آن‌ها اینترنت سیار ببریم. مردم در این حوزه مطالبه دارند که چرا روستای کناری با خانوار و جمعیت کمتر اینترنت سیار دارد و ما نداریم؟

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه روستایی خاطرنشان‌کرد: اگر این مساله را نیز به وظایف خود اضافه کنیم، ممکن روستاهای بدون ارتباط یا دارای ارتباط بی‌کیفیت، از هفت‌هزار روستا به ۱۰ هزار روستا برسد. باید این را به خاطر داشته باشیم که توسعه روستایی، فراتر از اتصال روستاها به اینترنت است، اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات، ایجاد پلتفرم‌های خدماتی از دیگر وظایفی است که ما به دنبال تحقق آن هستیم.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان کردستان آذربایجان شرقی ارتباطات و فناوری اطلاعات ایرنا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان کردستان آذربایجان شرقی سیستان و بلوچستان کردستان آذربایجان شرقی ارتباطات و فناوری اطلاعات ایرنا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان ارتباطات و فناوری اطلاعات کمتر از ۲۰ خانوار اینترنت متصل اتصال روستاهای اتصال روستاها استان ها ۱۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • امکان ارسال پیوست بدون اینترنت در واتس‌اپ
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • اتصال ۲۳۲ روستاهای لرستان به اینترنت پرسرعت
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور