Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادرات ۱۰ میلیون دلاری خودرو وضعیت صادرات خودروهای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی خودروهای ۲۰۰۰ تا بالای ۲۵۰۰ سی‌سی صادرات ۳.۷ هزار دلاری به آمریکا

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، واردات خودرو به ایران از سال ۱۳۹۷ و در جریان تغییر سیاست‌های ارزی ممنوع شده است و حتی در جریان تعیین تکلیف خودروهای وارداتی دپو شده در گمرک که قبل از ممنوعیت نیز به ایران رسیده بود، تامین ارز و ترخیص آن به چالش چند ساله‌ای بود که هنوز هم برخی صاحبان خودروها درگیر آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در چندماه اخیر طرح آزادسازی خودرو مطرح شده است که هرچند نهایی نیست ولی طی آن شرط واردات این طور تعیین شده که هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها یا خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرو محرکه و از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دو نیرویی (هیبریدی) یا واردات خودروی بنزینی یا گاز سوز با برچسب انرژی B و بالاتر یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره و بالاتر بر اساس گواهی‌های استاندارد معتبر، معادل ارزش صادارتی خود اقدام کند.

به این بهانه جریان صادرات خودرو و قطعات مرتبط از ایران از  گمرک ایران مورد بررسی قرار گرفت که نشان داد در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۱۸.۸ هزار تن خودرو، قطعات و اجزای مرتبط با ارزشی بیش از ۷۰.۵ میلیون دلار صادر شده است.

صادرات ۱۰ میلیون دلاری خودرو

براساس گزارشی که لطیفی - سخنگوی گمرک ایران اعلام کرده است، از مجموع صادرات انجام شده حدود ۹۹۵ تن به ارزش ۱۰ میلیون دلار مربوط به صادرات خودرو است.

در سایر بخش‌ها نیز ۱۴ میلیون دلار بدنه خودروی سواری، ۱.۴ میلیون دلار بدنه کامیونت، کامیون، ۱۳ هزار دلار بدنه وانت، ۱۴ میلیون دلار اجزا و قطعات فنی خودرو، ۶ میلیون دلار اجزا و قطعات بدنه خودرو، پنج میلیون دلار محور خودرو و اجزای محور آن، ۱.۷ میلیون دلار سایر بدنه‌های خودرو، ۱.۶ میلیون دلار اجزا و قطعات خودروهای سنگین، ۱.۷ میلیون دلار موتور خودرو، ۲.۵ میلیون دلار شیشه خودرو، ۳.۶ میلیون دلار رادیاتور و همچنین ۵۴۲ هزار دلار صندلی خودرو  از جمله اقلام مرتبط صادر شده است.

وضعیت صادرات خودروهای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی

اما از ۱۰ میلیون دلار خودرویی که صادر شده است، بین صادرات خودروهای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی سی به کشورهای مختلف می توان به ۳۷.۸ هزار دلار به اسپانیا، ۴۰۰۰ دلار افغانستان، ۱.۱ میلیون دلار آذربایجان، ۵۰۰۰ دلار ترکیه، ۱۰هزار دلار اوکراین، ۴۶ هزار دلار عراق، ۴۳ هزار دلار چین و ۱۳.۷ هزار دلار سنگال اشاره کرد.

خودروهای ۲۰۰۰ تا بالای ۲۵۰۰ سی‌سی

در این بین صادرات خودروهای  ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی نیز  امارات با ۳.۴ هزار دلار و تایوان با ۳۳.۷ هزار دلار، سنگال ۸۸ هزار دلار، عراق ۲۷۵ هزار دلار، روسیه ۳۴.۷ هزار دلار از جمله آن است. به آذربایجان نیز خودروهای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی سی صادرات شده که ارزش آن  ۱۶ هزار و ۵۰۰ دلار بوده است.

صادرات ۳.۷ هزار دلاری به آمریکا

صادرات خودرویی ایران به آمریکا نیز حدود ۳۷۵۰ دلار با وزن ۲۵۰ کیلوگرم  بدنه خودرو بوده است.

در این رابطه باید یادآور شد که صادرات صورت گرفته در کشورهای مطرح شده لزوما به معنی صادرات خودروهای نو و با تعداد بالا نیست که در لیست صادرات قرار گرفته است.

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو واردات خودرو قطعات خودرو گمرک ایران آزادسازی واردات خودرو گاز سوز صنایع نیرو صادرات خودروهای ۱۰ میلیون دلار واردات خودرو صادرات خودرو ۷ هزار دلار ۳ ۷ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • وزارت راه: تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • وزارت راه:تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو کاهش می‌یابد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • خبر جدید وزیر صمت درباره واردات خودرو | مردم هم می توانند این خودروها را ثبت نام و خریداری کنند