Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:29:39 GMT

چند خبر کوتاه از کردستان

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۲۶۵۱

چند خبر کوتاه از کردستان

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان از توقف و ضبط یک خودروی حامل چوب درختان جنگلی قاچاق در جاده جدید سنندج مریوان خبر داد.

آزاد نامداری اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق چوب و زغال تعداد ۲ اکیپ از مامورین یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان اقدام به گشت زنی شبانه در جدید سنندج به مریوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این گشت زنی شبانه ۲ خودروی حامل درختان جنگلی قاچاق از نوع درختان باارزش بلوط مشاهده شد که با اقدام سریع و ضربتی پرسنل یگان حفاظت یکی از  این خودروها متوقف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد:  خودروی دیگر اقدام به متواری شدن کرد که متاسفانه علی رغم تعقیب و گریز زیاد خودروی مذکور به یکی از روستاهای شهرستان پناه برد که این اقدام باعث تجمع اهالی روستا و حمایت از راننده متواری شد.

وی ادامه داد: به جهت متشنج نشدن شرایط و جلوگیری از هرج و مرج خودروی حامل چوب توقیف نشد ولی اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان اقدامات قانونی لازم را جهت توقیف خودرو از طریق دادستانی شهرستان مریوان را در دستور کار خود قرار داده تا زمانی که خودروی متخلف به جزای اعمال خویش برسد.

نامداری تاکید کرد: اهالی روستاها بدانند در صورت همکاری با سودجویان و عاملان قطع درختان جنگلی و همچنین تخریب کنندگان و متصرفان به عرصه‌های منابع طبیعی، اداره منابع طبیعی با هماهنگی و همکاری با مراجع قضایی با تمام توان و امکانات و با استفاده از نیروی قهریه بسیار قوی تری برخورد کرده و برای حفظ منابع طبیعی و خدادادی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد، از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برق مسیر ایرانخواه در محور سقز به سنندج رفع حریم شد

مدیر توزیع برق سقز گفت: جهت رفع حریم شبکه برق در مسیر ایرانخواه واقع در جاده سقز به سنندج، در فاز اول بیش از ۸۰۰ متر شبکه فشار متوسط دراین منطقه احداث شد و یک هزار و ۲۰۰ متر دیگر نیز در در حال انجام است.

عبدالله ابراهیمی اظهار داشت: پیرو درخواست اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان، مسیر ایرانخواه واقع در محور سقز به سنندج جهت تعریض جاده، رفع حریم شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه در فاز اول به اتمام رسیده است، افزود: در فاز اول با احداث بیش از ۸۰۰ متر شبکه توزیع برق ۲۰ کیلوولت در این مسیر رفع حریم انجام شد و فاز دوم این پروژه با احداث بیش از ۱۲۰۰ متر شبکه فشار متوسط در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه بخشی از شبکه توزیع برق فشار متوسط در مجاورت اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان در حریم قرار داشت، یادآور شد: در همین راستا با احداث شبکه برق جدید، خطوط قبلی حذف و ایمنی لازم در مسیر ایرانخواه تأمین شد.

ابراهیمی اضافه کرد: در اجرای این عملیات ۲۳ اصله تیر برق ۱۲ متری در این منطقه نصب و ۱۳ اصله تیر قدیمی نیز از چرخه مصرف خارج شدند.

مدیر توزیع برق شهرستان سقز ادامه داد: در مجموع برای اجرای این طرح‌ها بیش از  چهار میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال هزینه صرف شد تا ایمنی لازم در این مسیر برقرار باشد.

وی افزود: تعریض جاده و کوچک بودن پهنای مسیر در برخی مواقع منجر می شود تا شبکه توزیع برق در حریم قرار گیرد که در این شرایط باید برای رفع حریم و ایجاد ایمنی اقدامات لازم صورت گیرد.

او به اصلاح و بهسازی شبکه برق در شهرستان سقز اشاره کرد و گفت: درحال حاضر بیش از ۷۰۰ کیلومتر شبکه سیم مسی فشار ضعیف هوایی در شهرستان سقز وجود دارد که تاکنون ۴۸۰ کیلومتر شبکه برق در سقز اصلاح و به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

ابراهیمی گفت: در سال جاری همزمان با تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار بازطراحی و بالانس شبکه فشار ضعیف نیز در حال انجام است که بازتاب مؤثری در کاهش تلفات دارد.

یک دستگاه گنج‌ یاب قاچاق در سقز کشف شد

 فرماندهی انتظامی شهرستان سقز گفت: یک دستگاه گنج‌ یاب قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کشف و یک نفر هم در این ارتباط دستگیر شد.

 سرهنگ صید علی صفری اظهار داشت: ماموران ایست و بازرسی شهید ارجمندی این شهرستان، حین کنترل خودروهای عبوری در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پژو مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از این خودرو، یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق کشف و یک نفر متهم نیز دستگیر شد، اضافه کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش مال مکشوفه، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سقز با اشاره به تحویل متهمان به مراجع قضایی، افزود: برخورد قاطع با سوداگران میراث فرهنگی در دستور کار انتظامی این فرماندهی است و از شهروندان تقاضا می‌کنیم در صورت اطلاع از فعالیت های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ صفری یادآور شد: پلیس به صورت هوشیار و هوشمند و با استفاده از تمام توان و تجهیزات به صورت شبانه روزی با مجرمان و متخلفان برخورد خواهد کرد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

برچسب‌ها مریوان جنگل ایرنا قطع درختان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مریوان جنگل ایرنا مریوان جنگل ایرنا قطع درختان اداره منابع طبیعی شهرستان مریوان شهرستان سقز هزار هکتار توزیع برق یک دستگاه شبکه برق متر شبکه رفع حریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج

اقبال حمیدی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج با رصد و شناسایی محل نگهداری کبک ها، با اخذ حکم قضایی و همکاری نیروی انتظامی و بازرسی از منزل یک شکارچی غیرمجاز، ۳۷ قطعه کبک که قصد قاچاق را کشف و ضبط کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: محیط بانان افزون بر این کبک ها؛ ۳۵ قفس چوبی و یک شبکه نگهداری پرندگان هم کشف کردند.

وی بیان کرد: واحد حقوقی نسبت به تشکیل پرونده در این رابطه و معرفی فرد خاطی به مراجع قضایی اقدام کرده است. 

حمیدی ادامه داد: پرندگان کشف شده به اداره حفاظت محیط زیست انتقال داده شده اند و پس از بررسی‌های جسمانی، تغذیه و مراقبت‌های لازم در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی می‌شوند.

کبک‌ها که در مناطق کوهستانی زندگی می‌کنند ارزش اکولوژیکی بالایی در چرخه حیات دارند.

 در فصل پاییز و زمستان که حشره سن به زیر بوته گیاهانی مانند گون و درمنه روی می‌آورند کبک‌ها از این حشره تغذیه کرده و با کنترل بیولوژیکی آن که آفت محصولات گندم و جو است کمک شایانی به حفظ کیفیت محصولات کشاورزی می‌کنند.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • اقدام به موقع پلیس جان ۲ نفر را در سنندج نجات داد
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • ضرورت بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش پهلوانی در سنندج