Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دادگستری تهران،  علی القاصی‌مهر همراه علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و داراب رحمتی معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری کل استان تهران به صورت از پیش اعلام‌نشده از حوزه قضایی شهر آفتاب بازدید کرد.

القاصی‌مهر در ابتدای این بازدید با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) با محمد علی انصـاری سرپرست حرم مطهر امام خمینی (ره) دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدار درباره همکاری‌های متقابل در خصوص پروژه احداث ساختمان جدید دادگاه عمومی بخش آفتاب بحث و تبادل نظر شد.

القاصی‌مهر ضمن در جریان قرار گرفتن پروژه ساختمان جدید دادگاه عمومی بخش شهر آفتاب گفت: با توجه به ظـرفیت‌های مـوجود در شهر آفتاب برای آینده توسعه‌یافتگی خوبی را در این منطقه شاهد خواهـیم بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر لزوم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در این شهر گفت: امور زیربنایی پیش‌بینی شده در شهر آفتاب می‌تواند آن را به‌عنوان یک قطب فرهنگی و مذهبی معرفی کند.

وی با بیان اینکه شهر آفتاب ظرفیت خوبی برای انتقال جمعیت و کمک به تمرکز زدایی جمعیتی از تهران را دارا است، افزود: در این زمینه، نیاز به‌ هماهنگی همه‌جانبه با همه دستگاه‌ها و نهادها برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم است و بر لزوم پیش بینی زیر ساخت‌های امنیتی و انتظامی لازم در شهر آفتاب تاکید کرد.

در این دیدار محمد علی انصاری سرپرست حرم مطهر امام خمینی (ره) گزارشی از روند احداث شهر آفتاب و توسعه حرم امام خمینی (ره) ارائه داد و گفت: تاکنون ۹۲ درصد طرح توسعه حرم امام خمینی (ره) اجرا شده و با مطالعه در خصوص پهنه پیرامونی حـرم، محـدوده حـرم به عنوان شهر فرهنگی و مذهبی «آفتاب» تاسیس شد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی در شهـر آفتاب وجـود دارد.

القاصی‌مهـر در ادامه حضور خود در بخش آفتاب از ساختمان پیشنهادی برای بهره برداری توسط دادگاه عمومی بخش آفتاب بازدید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران با حضور در دادگاه عمومی بخش آفتاب از بخش‌های مختلف آن بازدید و در جریان روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی قرار گرفت.

وی در ابتدای حضور در دادگاه عمومی بخش آفتاب از شعبه ۱۰۱ کیفری ۲ بازدید کرد و در جریان موجودی این شعبه قضایی قرار گرفت و بر لزوم مرتب‌سازی «بایگانی راکد» در این شعبه تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: باید روند رسیدگی در شعب به سمتی برود که پرونده‌های ثبـت شده در ابتدای ماه تا انتهای همان ماه رسیدگی و مختومه شوند که این نیازمند تلاش همه جانبه تمامی همکاران است و امید داریم با این روند وروحیه جهادی در رسیدگی به امور مراجعان تاثیر بسزایی در کاهش موجودی پرونده‌ها داشته باشیم.

القاصی‌مهر از شعبه ۱۰۳ کیفری بازدید کرد و با بررسی موجودی این شعبه قضایی، بر لزوم کاهش موجودی پرونده‌ها تاکید کرد.

القاصی‌مهر گفت: اگر ورودی‌ها کنترل نشود، هر اختلاف و موضوعی منجر به تشکیل پرونده قضایی خواهد شد بنابراین در این زمینه ضرورت دارد تا از ظرفیت شورای حل اختلاف نهایت بهره‌برداری صورت گیرد و با این اقدام، می‌توان از منجر شدن اکثریت شکایات به پرونده قضایی جلوگیری کرد.

«تقویت شورای حل اختلاف»، «قضازدایی از اختلافات» و «کنترل ورودی پرونده‌های قضایی» از مهم‌ترین تاکیدات رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان بازدید از دادگاه عمومی بخش آفتاب بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران با تاکید بر ضرورت آموزش قضات شوراهای حل اختلاف گفت: پرونده‌هایی که با صلح وسازش امکان مختومه شدن دارند باید به شوراهای احل اختلاف ارجاع داده شود که این امر تاثیر بسزایی در کاهش موجودی شعب قضایی دارد.

برچسب‌ها دادگستری تهران علی القاصی مهر قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری تهران علی القاصی مهر قوه قضاییه دادگستری تهران علی القاصی مهر قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان تهران امام خمینی القاصی مهر پرونده ها شهر آفتاب بر لزوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه گفت: صهیونیست‌ها در کمتر از هفت ماه بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه در غزه را به خاک و خون کشیدند و بیش از ۷۰ هزار تن را مجروح کردند؛ امروز در سراسر دنیا نفرتی بی‌سابقه از رژیم منحوس صهیونیستی ایجاد شده است.

وی با گرامیداشت روز معلم گفت: نقش معلم در جامعه نقش پیامبری است و معلمی در سازندگی کشور و نیرو‌های انسانی جامعه نقشی بی‌بدیل دارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به روز کارگر بر تلاش همه‌جانبه برای رفع مسائل و مشکلات معیشتی و شغلی کارگران کشور تاکید کرد.

رئیس قوه قضاییه به رئیس کل دادگستری هرمزگان دستور داد تا کارگروه ویژه‌ای را برای رفع مجموعه مسائل و مشکلات کارکنان قضایی و قضات این استان تشکیل دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم تجلیل از 100 تن از معلمان خانواده های قضایی گفت: مجموعه قضایی استان در ابتکار، خلاقیت، مدیریت جهادی، مدیریت میدانی و تعامل برای هم‌افزایی دستگاه‌ها، پیشتاز و نمونه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای خطاب به کارکنان، قضات و مسئولان قضایی هرمزگان افزود: چنانچه شما به صورت شبانه‌روزی برای گره‌گشایی از کار مردم تلاش می‌کنید و بعضاً با ناملایماتی مواجه می‌شوید، این را بدانید که خانواده شما نیز در اجر و ثواب خدمت جهادی شما شریک هستند.

بیشتر بخوانید؛ لازمه فسادزدایی نظارت هوشمند است

رئیس کل دادگستری هرمزگان هم در این مراسم گفت: با ورود بموقع دستگاه قضایی در حل مشکل عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین تنها در دو سال اخیر ۷ هزار و۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد.

قهرمانی افزود: پس از دستور رئیس قوه قضاییه برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضایی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: از دو سال اخیر تاکنون فروش پنج هزار و۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه، تعیین تکلیف چهار هزار و۲۰۰ پرونده متروکه شامل۱۰ هزار و۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضایی صورت گرفته است.

قهرمانی افزود: در اجرای طرح فروش اموال تملیکی ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهنمایی و رانندگی به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان به فروش رسید.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در دو سال اخیر رفع تصرف از زمین‌های دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان و صدور۹۰ تا صددرصد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو انجام شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • تاکید سخنگوی قوه قضائیه بر تسریع پیگیری و حل پرونده‌های مردمی
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان شهید الداغی در کاشمر