Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@21:09:14 GMT

توزيع 100 هزار تن برنج وارداتي در بازار

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۲۹۸۷

خبرگزاری آریا-مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: ظرف 10 روز گذشته تولید 100 هزار تن برنج وارداتی اعم از هندی، تایلندی و پاکستانی به منظور تأمین سطح عرضه و ایجاد تعادل در بازار عرضه شد.
به گزارش خبرگزاری آریا،یزدان سیف با اشاره به این که بخشی از این کالا از طریق استانداری‌ها و تعاونی‌های مصرف شهر توزیع می‌شود افزود: بخش دیگر نیز در شبکه‌های تحت پوشش از جمله فروشگاه‌های زنجیره‌ای در دسترس شهروندان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با توزیع این مقدار بازار برنج هم به آرامش خواهد رسید ضمن این که در حوزه برنج محدودیتی نداریم و ذخایر مناسب است و جریان تأمین از طریق بخش دولتی و خصوصی ادامه دارد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی افزود: امیدواریم برنج داخلی هم به تبعیت این عرضه کاهش قیمت داشته باشد.
آقای سیف با اشاره به این که افزایش قیمت برنج داخلی به خاطر فاصله گرفتن از فصل برداشت و کاهش تولید با توجه به خشکسالی بی سابقه بوده است گفت: افزایش هزینه‌های تولید نیز عاملی مؤثر در افزایش قیمت برنج است.
وی افزود: کاهش تولید و عدم تعادل عرضه و تقاضا در خصوص برنج داخلی که جایگزین هم ندارد به افزایش قیمت این محصول دامن زده است.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: ضریب تبعیت برنج داخلی از خارجی بسیار پایین است، اما به هر صورت برنج وارداتی جانشینی برای داخلی است و امیدواریم افزایش عرضه این محصول بر قیمت برنج داخلی نیز تأثیر بگذارد.
سیف گفت: تا وقتی که بازار به آرامش برسد با توجه به وجود ذخایر مناسب، عرضه برنج وارداتی ادامه می‌یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنج وارداتی برنج داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۲۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن آهنگری از توزیع ۳۱ تن بذور اصلاح و گواهی شده برنج شامل ارقام مازند ۱۵ تن، ندا ۶ تن، شیرودی ۵ تن و فجر ۵ تن بین کشاورزان بابلی خبر داد.

وی تاکید کرد: تأمین بذور مورد نیاز کشاورزان با گسترش اموراصلاحی در سال آینده توسعه خواهد یافت.

آهنگری در ادامه تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برنامه ریزی برای توسعه تولید بذر با همکاری ایستگاه تحقیقات گلدشت بابل و کشاورزان پیشرو انجام گردیده است.

آهنگری در پایان از شالیکاران پیشرو و علاقمند به همکاری در جهت تولید بذور اصلاح شده در خواست کرد، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود