Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@15:20:04 GMT

پیشرفت پروژه صادرات گاز از مسیر میناب-سیریک-جاسک

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۳۰۴۰

پیشرفت پروژه صادرات گاز از مسیر میناب-سیریک-جاسک

مجری طرح خط ششم سراسری گاز گفت: هدف اصلی و نهایی از اجرای این پروژه صادرات گاز به عمان، از مسیر میناب-سیریک – جاسک بود که در حال حاضر فاز اول این پروژه (میناب – سیریک ) در دستور کار قرار گرفته و مراحل اجرایی آن از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

به گزارش ایسنا، سلیمی در جریان بازدید از فاز اول خط لوله ۴۲ اینچ «میناب-سیریک-جاسک» هدف از اجرای این طرح را گازرسانی به صنایع منطقه و همچنین شهرهای میناب،( دومین شهر بزرگ هرمزگان)، سیریک و روستاهای این مناطق عنوان کرد و گفت: فاز اول پروژه احداث خط لوله «میناب-سیریک -جاسک» از کیلومتر ۴۷۵ خط لوله هفتم سراسری گاز منشعب شده است، گازرسانی به کارخانه فولاد آنامیس میناب، منطقه ویژه اقتصادی جاسک، شرکت پتروشیمی هامون و نیروگاه کوهستک را از دستاوردهای اجرای این پروژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تامین خوراک پایدار برای صنایع منطقه، تولیدات واحدهای صنعتی افزایش می یابد و نیروهای متخصص و بومی در این صنایع مشغول به‌کار می شوند که از این منظر، بهره‌برداری از این پروژه، دستاوردهای امیدبخش و فرخنده ای را برای ساکنان این دیار به ارمغان می آورد.

او افزود: احداث خط انتقال گاز ۴۲ اینچ، گامی موثر در تحقق سیاست‌های توسعه‌ای و محرومیت‌زدایی از این منطقه  کشور به‌شمار می‌آید.

سلیمی درباره پیشینه این پروژه توضیح داد: هدف اصلی و نهایی از اجرای این پروژه صادرات گاز به عمان، از مسیر میناب-سیریک – جاسک بود که در حال حاضر فاز اول این پروژه (میناب – سیریک) در دستور کار قرار گرفته و مراحل اجرایی آن از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است.

مجری طرح خط ششم سراسری گاز، طول گستره «میناب – سیریک» را ۱۲۰ و گستره «سیریک – جاسک» را ۸۰ کیلومتر عنوان کرد و ادامه داد: در این پروژه چهار ایستگاه شیر بین راهی، دو لانچر و ریسیور، دو ایستگاه حفاظت کاتدیک استفاده می شود.

وی تعهد کارفرما برای تهیه اقلام اصلی را یکی از عوامل موثر در پیشرفت قابل قبول پروژه دانست و گفت: استفاده از توان مشاوران، پیمانکاران، سازندگان و تولیدکنندگان توانمند داخلی در این پروژه سبب اشتغال زایی برای جوانان و مهندسان مستعد داخلی شده و گردش چرخ های صنعت را در حین اجرای پروژه به همراه داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات گاز میناب سیریک فاز اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • تحکیم بنیان خانواده مؤثرترین مؤلفه در پیشرفت جامعه
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • پیشرفت ۸۵ درصد طرح نور در مازندران
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • قطار پیشرفت در ایستگاه همدان
  • خبر خوش وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت مسکن ملی