Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم در جلسه تبیین لایحه بودجه 1401 برای بازرگانان و فعالان بخش خصوصی استان که به همت مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد، از اساتید دانشگاه، بازرگانان و صاحب‌نظران مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز خواست عارضه‌های احتمالی بودجه 1401 را احصا و راهکارهایی که می‌تواند در سطح ملی تاثیرگذار باشد را ارایه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ثبات و رشد اقتصادی، کاهش تورم، افزایش اشتغال و تولید و جلوگیری از کسری بودجه از اهداف کلان بودجه سال آینده است.

خرم اضافه کرد: بزرگترین مشکل مدیریت اقتصادی کشور، نبود ثبات است که این امر موجب شده از تولیدکننده تا مصرف‌کننده همگی ناراضی باشند.

وی با اشاره به اینکه دلیل این نارضایتی‌ها، انباشت مشکلات اقتصادی در ۴۰ سال گذشته است، افزود: برای حل این مشکلات، نیاز به جراحی اقتصادی داریم که این امر در بودجه ۱۴۰۱ مورد توجه تصمیم‌گیران و کارشناسان صاحب سبک قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی، بررسی و نقد بودجه ۱۴۰۱ در مرکز پژوهش‌های اتاق بازرگانی تبریز را مثبت ارزیابی کرد و گفت: نتیجه این جلسات کارشناسانی می‌تواند در مرحله تصویب و اجرای قانون بودجه تاثیرگذار باشد.

خرّم با تاکید بر اینکه خروجی این جلسات باید کاربردی باشد، گفت: نتایج این بررسی‌ها، فرصتی طلایی برای مسئولان اجرایی است تا با کمترین خطا  مسیر را ادامه دهند.

وی همچنین با اشاره به اینکه ریسک پذیری در بین مدیران ما به شدت پایین است، افزود: متاسفانه برخی شرکت‌های بزرگ به جای توسعه تولید، سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند که این بزرگترین تهدید برای بخش تولید است.

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار آذربایجان شرقی عابدین خرم فارس تبریز اتاق بازرگانی تبریز استاندار آذربایجان شرقی رشد اقتصادی کاهش تورم افزایش اشتغال کسری بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌ المللی لاستیک و پلاستیک در کشور چین اظهار داشت: دستاورد بازدید از نمایشگاه‌های تخصصی خارجی، افزایش سطح تعاملات و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در تولیدات صنایع کوچک و بزرگ استان خواهد بود چراکه یکی از سیاست‌های استان توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرک‌های صنعتی و حمایت از این واحدهای صنعتی است.

عادل شهرزاد با اشاره به ۷ ناحیه صنعتی راه‌اندازی شده در سال گذشته، افزود: آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران با تجهیزات و ماشین‌آلات جدید در محیط‌های نمایشگاهی بین المللی می‌تواند در ارتقا کیفیت تولیدات و افزایش سطح صادرات مؤثر باشد که تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ برای تجهیز واحدهای تولیدی به ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده است.

وی رونق بخشی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جز سیاست‌های اقتصادی استان برشمرد و افزود: در بازدیدی که از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک انجام شد مذاکرات دوجانبه بیشتری بین تولیدکنندگان شکل گرفت که در توسعه تولیدات فعلی و ایجاد صنایع جدید در راستای تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار اثر بخش خواهد بود.

کد خبر 6089526

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه صنعت شیشه در چین
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • ریسک سرمایه گذاری از طریق برات الکترونیکی صفر است
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • تلاش برای ایجاد، احیاء، انسجام‌بخشی و توانمندسازی واحدهای روابط عمومی بخش خصوصی