Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@00:02:38 GMT

۲۲ دی‌ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۳۱۰۴

۲۲ دی‌ماه و مهمترین خبرهای کرونایی استان‌ها

 به گزارش روز چهارشنبه گروه اخبار استان ها ، متاسفانه با کاهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا برخی نسبت به رعایت توصیه‌های بهداشتی بی‌تفاوت شده‌اند و در صورتی که این رویه ادامه پیدا کند احتمال اینکه با سویه های متفاوت و خطرناک این ویروس مواجهه شویم دور از انتظار نیست.

کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند که تداوم روند نزولی مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ به دریافت واکسن کرونا در هر سه نوبت و رعایت پروتکل های بهداشتی و استمرار آن از سوی مردم بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چقدر پوشش واکسیناسیون بیشتر باشد، مقاومت نسبت به ابتلا سویه جدید اومیکرون  افزایش یافته و زمینه ایجاد جهش های جدید این ویروس کاهش خواهد یافت.
به گفته کارشناسان ، ویروس اومیکرون قابلیت انجام ۳۰ جهش جدید را دارد که ۲ برابر جهش های نوع دلتا بوده است و جهش های سویه های جدید از طریق واکسیناسیون کاهش می یابد. 

در صورتی که مشارکت در واکسیناسیون کرونا و پروتکل‌های بهداشتی مورد بی‌توجهی قرار بگیرد، وضعیت کنونی شیوع بیماری کووید ۱۹ شکننده خواهد شد. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز با تاکید به اینکه از همه خواهش و تقاضا داریم که دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کنند گفت که تزریق دوز سوم واکسن کرونا باعث افزایش ایمنی بدن می شود و دیگر نمی خواهیم شاهد موجی از ابتلا، بستری و مرگ و میر در کشور باشیم و تنها چیزی که در کنار تشدید رعایت پروتکل ها می تواند مهم باشد، تزریق دُز سوم واکسن کرونا است. خوشبختانه مراکز واکسیناسیون به اندازه کافی واکسن در اختیار دارند.

متاسفانه ۳۲ نفر از هموطنانمان طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و آمارها از افزایش موارد شناسایی مبتلایان به کووید۱۹ حکایت دارد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۲۰۸۹ مورد ابتلاء جدید به کرونا در این بازه زمانی شناسایی شده اند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه اعلام کرد که از دیروز(سه شنبه) تا امروز چهارشنبه ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۸۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲۸۴ نفر از آنها بستری شدند.

تا کنون ۶۰ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۸۴۷ نفر دُز اول، ۵۲ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۴۸۲ نفر دُز دوم و ۱۱ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۲۴ میلیون و ۵۱۹ هزار و ۱۳۰ دُز رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز ۴۷۶ هزار و ۵۹۶ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

آخرین خبرهای کرونایی استان ها

بر اساس اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی ، جاجرم در ابتدای هفته جاری به عنوان تنها شهر نارنجی کرونای کشور اعلام شد که اکنون روند افزایشی این بیماری در آن کنترل شده است.

افشین دلشاد اظهار داشت: سامانه ماسک بر اساس شمار بیماران مبتلا به کرونا و میزان افزایش یا کاهش آن رنگ بندی کرونا را اعلام می کند و شمار بیماران مبتلا به کرونا در جاجرم در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل افزایش داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی افزود: البته در هفته جاری روند افزایش کنترل و روند کاهشی شده است، احتمالا در هفته آتی وضعیت بهبود یافته و رنگ کرونایی این شهرستان تغییر کند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان چاراویماق از توابع شهرستان مراغه نیز گفت: حدود ۹۰ درصد از واکسن کرونا در این شهرستان با مراجعه گروه‌های سیاری واکسیناسیون شامل بهورزان و کارشناسان بهداشتی به تک‌تک روستاها و در درب منازل انجام می‌شود. 

عقیل نوروزی افزود: تاکنون ۹۲.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال شهرستان دز اول، ۸۴ درصد دز دوم و ۲۱ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال دز سوم را دریافت کرده‌اند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونا در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد بستری است گفت که از این تعداد ۲۳ نفر مبتلای قطعی هستند.

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: طی ۴۸ ساعت گذشته فوتی کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد ثبت نشده و شمار قربانیان این بیماری در این استان  یک هزار و ۴۵ نفر است.

وی افزود:بعد از ماه های طولانی  امروز بخش آی سی یو بیمارستان های کهگیلویه و بویر احمد از بیماران بد حال خالی شد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز هم از افزایش پنج برابری تعداد مبتلایان به کرونا در شرق اهواز نسبت به هفته گذشته خبر داد.

امراله مردانی با بیان اینکه سرایت پذیری سویه اومیکرون بیشتر از سویه‌های قبلی است گفت که در مدت کوتاهی تعداد بیماران ۲ تا سه برابر می‌شوند.

وی افزود: تزریق دُز سوم واکسن و استفاده از ماسک بهترین راه مقابله با کرونا است لذا نباید تصور کرد چون شرایط کرونایی اهواز و خوزستان آبی است می‌توان همه چیز را کنار بگذاریم.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۹۳.۹ درصد از جمعیت هدف شرق اهواز تاکنون یک دُز، ۷۷.۳ درصد دُز دوم و ۱۷.۲۵ درصد نیز دُز سوم را تزریق کرده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت چهار دستگاه اتوبوس و ۶ دستگاه آمبولانس برای واکسیناسیون سیار جامعه هدف در این مرکز افزود: روزانه حدود ۸۰۰ دُز واکسن کرونا توسط تیم‌های سیار در منطقه شرق اهواز تزریق می‌شود.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز گفت: ۲۷ نفر شامل ۱۲ بیمار مثبت بستری و ۱۵ بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در شبانه‌روز گذشته در سطح استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به روز قبل ۱۵ نفر بیشتر است.

مهدی محمدی افزود: آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان اکنون به ۹۳ نفر رسیده که نسبت به روز گذشته پنج نفر بیشتر است که از این تعداد ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده و حال چهار نفر آنها وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز با بیان اینکه، آهنگ تزریق دز سوم کرونا در ایلام راضی کننده نیست و همچنان کند پیش می رود گفت که بر اساس آمار تنها ۱۶ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان تاکنون دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

دکتر جمیل صادقی فر افزود : متاسفانه نوع نگاه حتی در ادارات برای موظف کردن کارمندان به منظور تزریق دز سوم وجود ندارد.

بر اساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان نیز طی ۲۴ ساعت گذشته از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه ۱۴۰۰، تعداد ۵۷ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان ثبت شد و موردی از فوتی گزارش نشد.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته از ۲۱ تا ۲۲ دی ماه، تعداد ۷۰ فرد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که از این تعداد ۳۲ نفر بستری شدند.

در این مدت، ۲۵ بیمار به عنوان مثبت سرپایی شناسایی شدند و ۱۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا با بهبودی نسبی از بیمارستان این استان مرخص شدند. 

برچسب‌ها کرونا فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا محدودیت های کرونا علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا کرونا فاصله گذاری اجتماعی واکسن کرونا محدودیت های کرونا علائم کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

 

منبع: خبر آنلاین

tags # سریال پایتخت سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • خبرهای جدید وزیر کشور از تقسیم تهران به استان های شرقی و غربی
  • (ویدئو) خبرهای امیدبخشی که ندا قاسمی بازیگر «نون خ» آرزو دارد بگوید
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • همراه با خبرهای ورزشی پانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد