Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون مبارزه با فاچاق کالا و ارز استان آذربایجان شرقی ضمن تشریح مواد قانونی مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تشدید مبارزه با قاچاق کالا را راهبردی دقیق برای ممانعت از بروز نوسانات ارزی عنوان کرد.

گروه بازرگانی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ «جهانگیر اسکندرزاده» دبیر کمیسیون مبارزه با فاچاق کالا و ارز استان آذربایجان شرقی در  گفتگو با بازانیوز پیرامون آخرین وضعیت مبارزه با ورود اجناس قاچاق از طریق مبادی ورودی این استان اظهار کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید این نکات را خاطر نشان کرد که با توجه به راه‌اندازی و تکمیل نسبی سامانه‌هایی همچون سامانه قانونی و شناسه کالا و رهگیری، سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..، ظرفیت‌های مناسبی در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم  گردیده است. به طور خاص در این موارد در مبارزه با این امر از ظرفیت بند "ذ" ماده ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماده ۱۳ و تبصره ۴ ماده ۱۸ این قانون بهره برداری خواهد شد.


وی افزود: در ارتباط با بند "ذ" ماده ۲ این قانون، باید عنوان کرد که عرضه هر گونه کالا وارداتی فاقد شناسه کالا و رهگیری در سطح بازار خرده‌فروشی، مصداق قاچاق کالا خواهد بود. علاوه بر این و در توضیح بیشتر این مسئله  کالا‌های وارداتی همچون لوازم خانگی، پوشاک، دخانیات و ...، که مشمول و موفق به دریافت کد شناسه کالا و رهگیری شده‌اند می‌توانند به بازار‌های خرده فروشی عرضه شوند، در غیر این صورت محصول فاقد این کد کالا قاچاق محسوب خواهد شد.


اسکندرزاده ادامه داد: به موجب این بند قانونی، منشاء و سر انجام کالا وارداتی و مآلا اسناد مثبته گمرکی به هیچ وجه بررسی نمی‌شود و به صرف نداشتن شناسه کالا و یا رهگیری کالا قاچاق محسوب خواهد شد و اسناد مثبته گمرکی به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.


دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق آذربایجان شرقی پیرامون تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز گفت: به موجب مصوبات دولت و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پیرامون خرید و فروش، حمل و نگهداری ۶ قلم کالا ضوابطی  تعیین و ابلاغ شده است؛ در صورت عدم رعایت هر یک از این ضوابط، انجام آن معامله تخلف محسوب شده و در نهایت برای مجریان آن مجازات جرم قاچاق کالا به اجرا در خواهد آمد. پیرامون این مسئله باید خاطر نشان کرد قابل ذکر است که این ضوابط  شاکل حال کالا‌های تولید داخل نیز می‌شود.



وی افزود: دخانیات، دام زنده، دارو و تجهیزات پزشکی، نهاده‌ها و کالا‌های اساسی، لوازم خانگی، برقی و الکترونیک و در آخر فرآورده‌ها و مشتقات نفتی قابل اشتعال از جمله کالا‌هایی هستند که تاکنون ضوابط برای خرید، فروش، حمل و نگهداری آن تصویب و ابلاغ شده و  اکنون مراحل تعیین و تکلیف این کالا‌ها عمدتا مربوط به ثبت سیستمی اطلاعات در سامانه‌های اطلاعاتی همچون سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها می‌شود


وی در پایان تاکید کرد: طبق آنچه که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرده است، در حال حاضر برخورد با موضوع قاچاق کالا و ارز، از مسیر سنتی به سمت شناسایی سیستمی کالا‌های موضوع قاچاق در دستور کار این ستاد قرار خواهد گرفت.


گفتنی است؛ روز گذشته جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان آذربایجان شرقی برگزار شد که در آن به ضرورت اجرای مواد قانونی مربوط به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ساماندهی انبار‌های سازمان اموال تملیکی و تشکیل کمیته‌های تخصصی مبارزه با قاچاق در این استان تاکید شد و در دستورالعمل کمیسیون قرار گرفت. این جلسات تاکنون در چند استان کشور برگزار شده و به گفته مسئولین به زودی به کل کشور تسری خواهد یافت.



پایان پیام//

برچسب ها: قاچاق کالا ، ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز ، وزارت صمت ، تولیدکننده ، قاچاق لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QLq

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قاچاق کالا وزارت صمت تولیدکننده قاچاق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون مبارزه آذربایجان شرقی شناسه کالا خواهد شد کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه

فرمانده انتظامی شهرستان امیدیه گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرماندهی انتظامی شهرستان امیدیه در پی کسب خبری مبنی بر دپوی انواع کالا‌های خارجی قاچاق در منزل یکی از قاچاقچیان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضائی از محل مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات مقدار یک و نیم تن بادام که فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان امیدیه گفت:  ارزش کالای مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دولت رئیسی با ۸ پاسخ عجیب به ضرب‌الاجل اقتصادی قالیباف واکنش نشان داد / دعوای مجلس و دولت شدت گرفت
  • پاسخ معاون رئیسی به انتقادات ارزی قالیباف
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • کشف کالا‌های قاچاق ۵۶ میلیاردی در اردبیل
  • کشف یک و نیم تن بادام قاچاق در امیدیه
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود