Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس بیماری های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از کاهش سن ابتلا به بیماری دیابت (قندخون) در این استان خبر داد.

نسیم سراج در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: طبق آمارهای موجود، هفت درصد جمعیت بالای ۳۰ سال در این استان مبتلا به بیماری قندخون هستند.

وی گفت: با بررسی های صورت گرفته ۱۴ هزار نفر از افرادی که در شبکه و خانه های بهداشت تشکیل پرونده داده اند، به این بیماری مبتلا بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سراج افزود: با بررسی های صورت گرفته تاکنون نیمی از افراد استان در این مراکز تشکیل پرونده داده اند، بنابراین پیش بینی می شود حدود ۲۲ هزار نفر از جمعیت این استان به دیابت مبتلا باشند.

وی با تصریح بر اینکه متاسفانه سن افراد مبتلا به دیابت در این استان رو به کاهش است، خاطرنشان کرد: بیماری قند خون نوع دو باید در افراد بالای ۳۰ سال مشاهده شود این در حالی است که شاهد بروز این بیماری در افراد کمتر از ۳۰ سال در این استان نیز هستیم.

این مسئول تاکید کرد: اضافه وزن، تغذیه نامناسب و استرس از عوامل گسترش این بیماری در میان مردم است.

ظریف، کارشناس اجرایی بیماری دیابت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز از برطرف شدن مشکل تامین داروی بیماران مبتلا به دیافت خبر داد و گفت: مشکل دریافت انسولین بیماران با ثبت نام در سامانه بیماران نادر حل شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر اطلاعات دو هزار و ۸۸۹ نفر در این استان ثبت شده و این افراد انسولین دریافت کرده و استفاده می کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي قند خون انسولین خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ امین لچینانی رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر دراین همایش با اشاره به غربالگری ۱۰۰ درصدی فشارخون و دیابت برای افراد ۱۸ سال و بالاتر در این شهرستان گفت: با اجرای این طرح، در شهر فریدونشهر ۳۶۹ نفر مبتلا به فشار خون بالا و ۱۲۷ نفر نیز مبتلا به دیابت شناسایی شدند.
شهرستان فریدونشهر دارای ۳۵۰ خیر سلامت است.

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • همایش تجلیل از خیران سلامت فریدونشهری
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • چهارهزار نفر در اردستان مبتلا به دیابت هستند
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام