Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری قم در ابتدای این نشست گفت: باید نظام حرکتی در ایام نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران تدوین شود تا بر مبنای آن بتوانیم خدمات مناسبی را به عابران پیاده، اتوبوس‌ها، خودروهای سواری و خودروهای امدادی ارائه دهیم.

عباس ذاکریان با اشاره به اینکه در ایام نیمه شعبان و نوروز امسال حجم زیادی از زائرین در شهر قم حضور می‌یابند، اظهار کرد: باید همه سازمان‌ها و مناطق برای میزبانی شایسته از میهمانان شهر کریمه اهل‌بیت(س) آمادگی کامل را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استقرار کمیته‌های اجرایی در سطح مسجد مقدس جمکران، پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها افزود: باید نظام حرکتی در ایام نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران تدوین شود تا بر مبنای آن بتوانیم خدمات مناسبی را به عابران پیاده، اتوبوس‌ها، خودروهای سواری و خودروهای امدادی ارائه دهیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: کمیته‌ای تحت عنوان کمیته ارزیابی هرساله اقدامات صورت گرفته در ایام نیمه شعبان را رصد می‌کنند و امسال نیز همان مأموریت را انجام می‌دهد.

ذاکریان با بیان اینکه سال‌های قبل معمولاً خودروهای شخصی از بلوار پیامبر اعظم(ص) همزمان با اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها فعالیت می‌کردند، ایستگاه‌های صلواتی هم فعال بوده و ترافیک سنگینی ایجاد می‌کرد که منجر به نارضایتی مردم می‌شد، گفت: از طرف دیگر عمده مطالبه این بود در مسیر این بلوار پیاده‌روی شکل بگیرد که در دو سال گذشته یک خط بلوار پیامبر اعظم(ص) به سمت مسجد مقدس جمکران پیاده‌رو شد که این طرح خیلی مؤثر بود و ایستگاه‌های صلواتی هم خدمات‌رسانی کردند و رضایتمندی خوبی فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه باید مسافرین از مسیرهای مختلف به سمت پارکینگ‌های مسجد جمکران هدایت شوند تا ترافیک توزیع شود، ابراز کرد: استفاده از دوربین‌های نظارتی مهم است تا بتوانیم به لحظه برای گره‌گشایی از ترافیک مسیرها اقدام کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: جشن‌های نیمه شعبان کار ویژه در شهر قم است و شهرداری در کنار دستگاه‌های دیگر باید با تمام توان به میدان آمده و با برنامه‌ریزی درست و منطقی خدمات شایانی را به زائران این شهر مقدس ارائه نماید.

پیش بینی مکان مسقف برای اسکان مسافران نوروزی

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری قم نیز در ادامه با اشاره به اینکه سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برای میزبانی از زائران نیمه شعبان و نوروز اقدامات خوبی را آغاز کرده است، اظهار کرد: تجهیز و آماده‌سازی نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و آلاچیق‌های مسقف در بوستان‌های بزرگ شهر ازجمله این اقدامات است.

پیام جوادیان ادامه داد: بوستان‌های هاشمی و مهدی در منطقه یک، بوستان امام رضا(ع)، بوستان فدک در منطقه سه، بوستان‌های نیایش و نیاز در اطراف مسجد مقدس جمکران و بوستان غدیر در منطقه هشت ازجمله نقاطی است که از ۲۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ آمادگی میزبانی از زائران و مسافران را دارند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیمه شعبان امسال در زمستان قرار دارد و احتمال سردی هوا و بارندگی وجود دارد، اماکن مسقفی را در میدان ۷۲ تن، سوله ظهور، ورزشگاه حیدریان و سوله‌های بحران در نظر گرفتیم تا در صورت نامساعد شدن شرایط جوی، بتوانیم بخشی از مسافران را اسکان دهیم.

برپایی غرفه‌های فرهنگی در بلوار پیامبر اعظم(ص)

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم نیز در ادامه، گفت: برنامه‌های مختلفی همچون جنگ‌های شادی در ایام نیمه شعبان و نوروز در محلات و بوستان‌ها و همچنین در بلوار پیامبر اعظم(ص) پیش‌بینی‌شده که با همت نیروهای سازمان اجرایی خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برای ایام نیمه شعبان و نوروز ۱۴۰۱ برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده است، اظهار کرد: طبق روال هرساله، برنامه‌های سازمان از اول ماه شعبان آغاز می‌شود و امسال این برنامه‌ها تا پایان روز سیزدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه بیش از ۲۰ غرفه فرهنگی در مسیر پیاده‌روی زائران نیمه شعبان در بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا خواهد شد، گفت: اجرای سرودهای خیابانی در ایام نیمه شعبان و نوروز و همچنین برگزاری شب‌شعر و محفل ادبی از دیگر برنامه‌هایی بوده که در این ایام برگزار خواهد شد.

آماده‌سازی مسیر پیاده‌روی زائران به مسجد مقدس جمکران

سرپرست منطقه پنج شهرداری قم نیز در ادامه این نشست، بیان کرد:صدور مجوز و جانمایی ایستگاه‌های صلواتی باید در محور هفت کیلومتری پیامبر اعظم(ص)، اطراف مسجد مقدس جمکران، میدان ظهور و خیابان انتظار صورت گیرد تا با ازدحام جمعیت و اختلال در عبور و مرور مواجه نشویم.

زین‌العابدین قراچورلو با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ایام نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران، عدم توزیع مناسب برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح منطقه جمکران است، اظهار داشت: صدور مجوز و جانمایی ایستگاه‌های صلواتی باید در محور هفت کیلومتری پیامبر اعظم(ص)، اطراف مسجد مقدس جمکران، میدان ظهور و خیابان انتظار صورت گیرد تا با ازدحام جمعیت و اختلال در عبور و مرور مواجه نشویم.

وی با بیان اینکه سرویس‌های بهداشتی پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها نیاز به بازسازی و تعمیر دارند، ابراز کرد: این موضوع می‌بایست توسط مناطق پیگیری و حداکثر تا سه هفته آینده راه‌اندازی شوند.

قراچورلو خاطرنشان کرد: پیش‌بینی وضع هوا حاکی از برودت و احتمالاً بارندگی در آن ایام است که می‌طلبد آمادگی‌های لازم صورت گرفته و موارد ایمنی نیز لحاظ شود.

متولیان ایستگاه‌های صلواتی آموزش ایمنی ببینند

در ادامه مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه از خواهران داوطلب آتش‌نشان دعوت کردیم که در مراسم بزرگ جشن‌های نیمه شعبان، یاریگر ما در مسجد مقدس جمکران باشند، گفت: آموزش مسئولین ایستگاه‌های صلواتی نیز مورد تاکید ماست و بازدیدهای ایمنی از ایستگاه‌های آنان نیز توسط کارشناسان ما انجام خواهد شد.

عباس جعفری با اشاره به اینکه کمیته ایمنی یکی از کمیته‌های بسیار مهم و حساس در ایام نیمه شعبان و نوروز است، اظهار کرد: نظر به اینکه می‌بایست حجم عظیمی از نیروها و امکانات را در ایام نیمه شعبان در اطراف مسجد مقدس جمکران و پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها مستقر کنیم و از طرفی مدیریت حوادث در شهر را نیز داشته باشیم، وظیفه سنگینی بر دوش نیروهای آتش‌نشانی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته گاهی حوادث ناگواری برای مسافران رخ‌داده است، ابراز کرد: در تمام پارکینگ‌ها باید امکاناتمان را به‌صورت کامل مستقر کنیم تا در صورت بروز حوادث، با ورود سریع نیروها حوادث را سریعاً کنترل کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: یکی از مشکلات سال‌های قبل، بستن معابر برخلاف الگوی ترافیکی مصوب بود که نیروهای آتش‌نشانی را در هنگام مأموریت دچار مشکلات زیادی کرد که امیدواریم این مشکل امسال برطرف شود.

تشکیل کمیته‌های ده‌گانه ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم برای جشن‌های نیمه شعبان

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم نیز در ادامه نشست، از تشکیل کمیته‌های ده‌گانه برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

سید محسن میرهادی از تشکیل کمیته‌های ده‌گانه این ستاد برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران خبر داد و اظهار کرد: بر اساس برنامه‌های سال‌های قبل، ۱۰ کمیته اجرایی، ایمنی و امداد، تأمین ارزاق و مایحتاج زائرین، اسکان، اطلاع‌رسانی، نظارت، آمار و ارزیابی، حمل‌ونقل و ترافیک، انتظامی، فرهنگی و زیباسازی فعال شده‌اند و جلسات تخصصی آن‌ها در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه کمیته‌های اجرایی ذیل این کمیته‌ها در سطح مسجد مقدس جمکران، پارکینگ‌ها و پارک‌سوارها ایجادشده است، ابراز کرد: ستاد شماره یک در جمکران، بلوار انتظار جنب پارکینگ یاوران مهدی؛ ستاد شماره دو در جمکران، خیابان ظهور، جنب پارکینگ ناظم زاده؛ ستاد شماره سه در خیابان امام حسن عسکری(ع)؛ ستاد شماره چهار در بلوار پیامبر اعظم(ص) جنب پارکینگ انسجام؛ ستاد شماره پنج در جمکران، بلوار انتظار؛ ستاد شماره ۶ در ابتدای خیابان ظهور؛ ستاد شماره هفت در پارکینگ حرم و درنهایت ستاد شماره هشت در حرم مطهر راه‌اندازی می‌شوند.

 مراسم بزرگ نیمه شعبان روز ۲۷ اسفندماه در مسجد مقدس جمکران و سطح شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها مسجد مقدس جمکران زین العابدین قراچورلو قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسجد مقدس جمکران قم مسجد مقدس جمکران قم ایام نیمه شعبان و نوروز شهرداری قم نیز در ادامه بلوار پیامبر اعظم ص خدمات شهری شهرداری قم مسجد مقدس جمکران ایستگاه های صلواتی جشن های نیمه شعبان مدیرعامل سازمان شهرداری قم ستاد شماره برنامه ها بوستان ها آتش نشانی خواهد شد کمیته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن سوخته‌سرایی اظهار کرد: آبگرفتگی شدید بخشی از خط ریلی در محدوده شهرستان بندرترکمن به دلیل بارش شدید باران، قطار تهران- گرگان را وادار به توقف کرد.

وی ادامه داد: مسافران این قطار با مینی بوس از بندرگز در حال جابه جایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

سوخته‌سرایی تعداد مسافران این قطار را ۲۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: بخشی از آنان با مینی بوس از بندرگز در حال جابجایی به سمت گرگان هستند و با هماهنگی شهرداری گرگان تعدادی اتوبوس هم برای انتقال سایر مسافران به سمت بندرگز حرکت کردند.

معاون اداره کل مدیریت بحران گلستان گفت: به محض فروکش کردن آب حرکت قطار تهران - گرگان برقرار می‌شود.

کد خبر 6087344

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تأکید بر توجه معلمان به مسائل آموزشی
  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • برنامه‌ریزی برای پویایی در ساخت‌وسازها، اولویت مهم شهرداری منطقه ۱۰ شیراز
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان