Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@05:27:09 GMT

پویش بذرکاری و نهالکاری در قصرشیرین اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۳۵۷۸

پویش بذرکاری و نهالکاری در قصرشیرین اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار قصرشیرین در حاشیه اجرای این مراسم گفت: این طرح در محل مراتع کنابیشه واقع در پلاک ۱۵۵ از توابع شهرستان اجرا شد که  ۱۵ هکتار توسط مسوولان و همیاران طبیعت و اعضای بسیج سازندگی سپاه ناحیه قصرشیرین و جمعیت هلال احمر زیر کشت بذر بلوط قرار می گیرد.

«مرادعلی تاتار» افزود: این پویش در جهت توسعه فضای سبز، سلامت مردم، جنگل‌کاری و سلامت محیط زیست شکل گرفته و یک حرکتی مردمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: شعار این پویش هر ایرانی یک نهال است و به یاد هر شهید یک هزار اصله نهال کاشته می شود که امیدواریم بتوانیم به هدف تعیین شده پویش از لحاظ کمی و کیفی برسیم و ایرانی سرسبز داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: جایگاه مهم شهید و شهادت در بین آحاد مردم و همچنین جایگاه انتخاب شده بازی دراز که شهیدان زیادی را در خود دیده، بسیار مناسب است.

۷۴ درصد مساحت استان کرمانشاه معادل یک میلیون و ۷۱۶ هکتار را جنگل و مراتع تشکیل می‌دهد که حدود ۶۰۰ هزار هکتار آن جنگل و مابقی مرتع است.

شهرستان مرزی قصرشیرین دارای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

قصرشیرین بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است

برچسب‌ها کاشت نهال قصرشیرین منابع طبیعی و آبخیزداری شهید نهال و بذر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال قصرشیرین منابع طبیعی و آبخیزداری کاشت نهال قصرشیرین منابع طبیعی و آبخیزداری شهید نهال و بذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر

مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را با توجه ویژه به محیط زیست پیرامونی و گسترش جنگل‌های حرا به محیط زیست استان بوشهر اهدا کرد. 

به گزارش شانا، محمد مسعودنیا، رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل در مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: این مجتمع در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به کاشت درخت حرا در سواحل مناطق پیرامونی داشته و در این مسیر گام‌هاژ مهمی برداشته است.

وی افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام اقدام‌های لازم و برنامه‌ریزی برای توجه به مسائل محیط زیستی مناطق پیرامونی، بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا را به محیط زیست استان بوشهر اهدا کرد و این تعداد در سواحل شهرستان‌های مناطق پیرامونی کاشته شد.

رئیس اچ‌اس‌ئی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: عملیات پاکسازی سواحل مناطق پیرامونی نیز یکی از برنامه‌های مهم حوزه محیط زیست مجتمع گاز پارس جنوبی است و پارسال بیش از ۷۰ عملیات پاکسازی سواحل با تلاش و اقدام‌های شاخص متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده‌گانه و با مشارکت پیمانکاران، جوامع محلی و سمن‌های فعال در منطقه ثبت شد.

مسعودنیا همچنین بیان کرد: پارسال بیش از ۶ هزار اصله نهال در گونه‌های مختلف بومی و سازگار با منطقه در طبیعت شهرستان‌های همجوار با همکاری پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی کاشته شد.

وی یادآدر شد: یکی از موارد مهم در حوزه توجه به هوای پاک، اختصاص بیش از ۱۵ هکتار از زمین‌های اطراف شهرستان کنگان (بی‌بی‌حبش) به پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی به‌منظور احداث فضای سبز و پارک کوهستانی است که این موضوع گامی بزرگ با هدف توجه به مسئولیت‌ اجتماعی مناطق پیرامونی است.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در قصرشیرین
  • راهنمای خرید نهال گردو اصلاح شده ضمانتی و معتبر
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست