Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام امینی اطهر تاکید کرد: مکتبت حاج قاسم نشات گرفت از اندیشه حضرت زهرا (س)، مکتب اسلام، پیامبر و ائمه اطهار و امام راحل است و در مقابل استکبار جهانی سخت و در برابر مسلمانان مهربان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی کشور در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس مطرح کرد: مکتب حاج قاسم در واقعه همان فاطمه زهرا(س) است که ویژگی های را برای خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک از ویژگی های که حضرت زهرا(س) داشتند ولایت مداری ایشان بود که برای ولایت همه چیز خود را در راه خدا دادند، ویژگی دوم ایشان شجاعت بود که آن حضرت برای دفاع از ولایت در برای آنهای که در خانه اش را آتش زدند و مزاحمت آن حضرت شدند بوجود شجاعانه ایستاند و جهاد کردند.

حجت الاسلام و المسلمین امینی اطهر خاطر نشان کرد: مکتبت حاج قاسم نشات گرفت از اندیشه حضرت زهرا(س)، مکتب اسلام،  پیامبر و ائمه اطهار و امام راحل است.

وی در ادامه گفت: حاج قاسم کسی بود که در دفاع از ولایت منتظر کسی نمی ماند به موقع،بهنگام و با بصیرت موضع می گرفت و عمل می کرد.

مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی کشور در ادامه بیان کرد: مقام معظم رهبری ایشان را به عنوان یک دوست صمیمی خواندند و عنوان مکتب حاج قاسم را برای وی بوجود آوردند.

وی افزود: مکتب حاج قاسم مکتب امام خمینی(ره) است که نشات گرفته از انقلاب و مکتب امام حسین(ع) است، در واقع این انقلاب به وسیله امام(ره) به وجود آمد و به وسیله مقام معظم رهبری ادامه پیدا کرد و به وسیله خون حاج قاسم بیمه شد.

 حجت الاسلام و المسلمین امینی اطهر گفت: مکتب حاج قاسم در مقابل استکبار جهانی و مستکبرین سخت و در برابر مسلمانان مهربان بودند.

 وی خاطر نشان کرد: در بعد نظامی، امنیتی، اجتماعی و در تمام ابعاد حاج قاسم جامع بودند و الگویی برای همه فرماندهان، مسئولین، مردم و جوانان بودند، حاج قاسم با تبیعیت از امامین انقلاب توانستند این انقلاب را بیمه کنند و در برابر استکبار جهانی آن را حفظ کنند.

وی گفت: مکتب حاج قاسم مکتب امام و  اسلام است، مکتبی است که شهید سلمیانی و شهیدای دیگری مثل فخری زاده و شهید حجی ها خط سرخ شهادت را با این مکتب زنده نگهداشتند، مکتبی که ولایت فقیه با آن ماندگار است و جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت با آن پابرجاست.

مسئول دفتر قرارگاه حوزه انقلابی کشور در ادامه بیان کرد: مکتبی است که دنیایی اسلام به آن امید دارد و که شکست جبهه جهانی استکبار و صهیونیسم با این مکتب امکان پذیر است همچنین شکل دهی به امت واحده و تمدن نوین اسلامی در پرتو این مکتب قابل تحقق است.

وی ادامه داد: تاثیر ناپذیری و ایستادگی جبهه مقاومت بسته به این مکتب است که پدیده ای نو در جهان است و هرگز کهنه نمی شود، مکتبی که جامعه جهان و تمدن به آن نیاز مند است مکتبی که جبهه مقاومت و مظلومین را به پیشرفت و عدالت سوق می دهد.

 حجت الاسلام و المسلمین امینی اطهر گفت: سه هدفی که امام خمینی(ره) داشتن عبارت اند از  ریشه کنی حکومت طاغوت، تحقق حکومت اسلامی  و رساندن این پرچم به صاحب اصلیش امام عصر(عج) سه اهداف اصلی امام بودند و  مکتب حاج قاسم این اهداف را به سرانجام خواهد رساند.

وی گفت: یکی از راه های رسیدن به تمدن اسلامی تمدن نوین اسلامی ادامه مکتب حاج قاسم سلیمانی است، سردار سلیمانی ویژگیهای داشتند که باعث شد سردار دلها شوند از ویژگی های حضرت امام خمینی(ره) ایمان اخلاص بود به ایشان نیز سرایت کرده بود و شهید سلیمانی نیز ایمان و اخلاص داشتند و برای خداوند متعال قدم بر می داشت و حرف میزد.

وی بیان کرد: سردار سلیمانی ولایت مدار بود به وسیله ایمان و اخلاص که داشت و عمل صالح و ولایت پذیری با ولایت مداری ایشان خداوند محبت ایشان را در دل مردم قرار داد ایشان سردار دلها شدند.

وی گفت: الان از شهید سلیمانی بیشتر می ترسند، شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی به وسیله دشمنان وجود آمده است از اسم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می ترسند.

حجت الاسلام و المسلمین امینی اطهر در پایان گفت: حاج قاسم کسی بود که غیرت دینی را به جامعه القا کرد.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: استکبار جهانی مکتب حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه دبیران و مدیران جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در دوره بیست‌ویکم با تشکر از برگزار کنندگان این دوره از جشنواره گفت: برگزارکنندگان در این دوره مجموعه‌ای از عناصر هنری در بخش‌های مختلف را گردآوری کردند. حضور افراد تراز اول در این جلسه فرصت مغتنمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 اسماعیلی با بیان این مطلب، ادامه داد: جشنواره فیلم رضوان اتفاق مبارکی است و هرآنچه در جلسه مطرح شد سرشار از امید و انگیزه برای آینده بود.

اسماعیلی گفت: جشنواره امام رضا (ع) باید به عنوان معتبرترین جشنواره فرهنگی هنری کشور قرار گیرد چراکه تمام داشته‌ها و افتخارات فرهنگی هنری ما به برکت وجود امام رضا (ع) است.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب دو قرن سکوت عبدالحسین زرین‌کوب گفت: آغاز قرن سوم همزمان با حضور علی‌بن موسی الرضا است و این درخشش تمدن اسلامی و ایرانی که از قرن سوم درخشش خود را آغاز کرده و در قرن پنجم به قله خودش رسیده، نشان دهنده‌ی این موضوع است که اساسا نام دیگر این تمدن تمدن رضوی است.

اسماعیلی در همین زمینه ادامه داد: مجالس در این دوره به صورت مجالس علمی و آزاداندیشی بوده و به‌طور کلی هر جامعه‌ای که می‌خواهد به حوزه تمدنی برسد با استفاده از ذات آزاداندیشی است که در فرهنگ اسلامی جاری است. دوره جمهوری اسلامی دوره‌ای نو از تمدن نوین اسلامی است. ما در حال بازخوانی تمدن رضوی هستیم.

اسماعیلی با اشاره به نگاه بین‌المللی در بنیاد امام رضا (ع) گفت: حضرت رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است. در سفر اخیر خود به پاکستان مشتاقان از مردم تا مقامات برای زیارت امام رضا (ع) ابزار علاقه می‌کردند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: بعد از امام حسین (ع) در میان ائمه‌اطهار (ع) این میزان از تشویق به زیارت را برای امام رضا (ع) داریم چرا که منبع فیض است.

اسماعیلی گفت: افتخار داریم در این جشنواره همگی خادم امام رضا (ع) باشیم.

وی در پایان با آرزوی بهره‌مندی از شفاعت و عنایت امام رضا (ع) و صلوات بر محمد و آل محمد به جلسه پایان داد.

جلسه دبیران و مدیران بیست‌ویکمین دوره جشنواره امام رضا (ع) پیش از ظهر امروز (۸ اردیبهشت) با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در محلل این وزارتخانه برگزار شد.

تبادل نظر درباره رویکرد‌های آتی جشنواره و ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده از محور‌های این جلسه بود.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، فرهاد قائمیان دبیر بیست‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی و فرهنگی امام رضا (ع)، سعید زمانی مدیرعامل بیست‌ویکمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم رضوی و فیلم رضوان و جمعی از دبیران و مدیران این دوره از جشنواره از حاضران در جلسه بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر در مراغه
  • روحیه دینی مقاومت تنگستانی‌ها را در برابر استکبار رقم زده است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روحانی در مدرسه علمیه رضویه قم
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود