Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-27@20:03:20 GMT

سردرگمی دانشمندان از شیوع یک عارضه مغزی مرموز

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۳۷۷۹

سردرگمی دانشمندان از شیوع یک عارضه مغزی مرموز

آفتاب‌‌نیوز :

بیماری عصبی مرموزی که در نیو برانزویک کانادا به‌طور گسترده گزارش شده، به خطری بزرگ‌تر برای جوانان این استان تبدیل شده است. علائم این بیماری که به گفته مقام‌های مسئول، «از اوایل سال ۲۰۲۰ تا پایان مه ۲۰۲۱»، ۴۸ نفر را مبتلا کرده است؛ مواردی مانند بی‌خوابی، توهم و کاهش وزن سریع را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این منبع آگاه که اکنون کارمند شبکه سلامت ویتالیته، یکی از دو نهاد بهداشت و سلامت این استان است، احتمالا ۱۵۰ نفر به این عارضه مبتلا شده‌اند‌ و به نظر می‌رسد این رقم رو به افزایش است. افراد مبتلا به این عارضه ناشناخته مشکلاتی در تمرکز و تحرک را نیز گزارش کرده‌اند.

کارمند یادشده روز یکشنبه ۲ ژانویه (۱۲ دی) در مصاحبه با گاردین گفت: واقعا درباره این موارد ابتلا نگرانم، زیرا به نظر می‌رسد خیلی سریع دارد بروز می‌کند.

این کارمند شبکه سلامت ویتالیته گفت: به این علت آشکار و علنی صحبت می‌کند زیرا وضعیت جوانان در پی ابتلا به این بیماری با سرعتی نگران‌کننده رو به وخامت می‌گذارد و از کوتاهی مسئولان نیو برانزویک در بررسی علت این عارضه یا انجام آزمایش ناامید و درمانده شده است. در اکتبر، مسئولان این استان تلاش کردند به نگرانی‌ها در مورد این عارضه پاسخ دهند و اعلام کردند هشت مورد وخیم نتیجه تشخیص اشتباه بوده است. در گزارش همه‌گیرشناسی نیز بیان شده شواهد خاصی وجود ندارد که عاملی محیطی مانند غذا یا رفتار بتواند علت این بیماری را روشن کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشمندان با این تحلیل مخالف‌اند و معتقدند تراکم بالای بتا متیل‌آمینو ال آلانین (BMAA)، ماده‌ای سمی که در جلبک‌های محلی یافت می‌شود، می‌تواند بانی این عارضه باشد.

دانشمندی از سازمان سلامت عمومی کانادا گفت: این حقیقت که با طیف جوان‌تری از بیماران مواجهیم بحثی مستدل و قاطع است .

اسنادی که این روزنامه از طریق درخواست آزادی گردش اطلاعات به دست آورده است همچنین نشان می‌دهد سازمان سلامت عمومی کانادا بتا متیل‌آمینو ال آلانین را علت احتمالی در نظر گرفته، اما برای آزمایش نیازمند دستور استانی است. قرار است یک کمیته ناظر همین ماه گزارشی منتشر کند که احتمالا مشخص خواهد کرد ۴۸ موردی که تاکنون شناسایی شده‌اند ابتلا به عارضه عصبی بوده یا نتیجه تشخیص اشتباه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیماری عصبی عارضه مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟

تخم‌مرغ که در بسیاری از یخچال‌های خانگی جز اصلی تغذیه روزانه محسوب می‌شود، چیزی فراتر از یک گزینه همه‌کاره و خوشمزه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، تحقیقات اخیر دلایل متعددی را برای گنجاندن دو تخم مرغ در رژیم غذایی روزانه نشان می‌دهد.

تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم
تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

 سوپر غذای تقویت کننده مغز
یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن
تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

علاوه بر این، تخم مرغ حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی است که به جلوگیری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها کمک می‌کند.

بنابراین بهتر است که در هر صبحانه جا را برای خوردن دو تخم مرغ باز کنید تا بهتر ببینید و بهتر فکر کنید و از چاقی و بیماری‌ها در امان بمانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درباره بیماری مرموز ترانه علیدوستی؛ چه کسانی در معرض آن هستند؟ | فیلم
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • کشف سرنخ‌هایی از گذشته سیاره مرموز پلوتون
  • اختلال در ریشه کنی مالاریا در ایران
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت