Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قم نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان قم، با حضور اعضای کارگروه در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم برگزار شد.

نخستین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی کارگروه کودک و نوجوان ستاد برگزاری چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز سه شنبه مورخ ۲۱ دی ۱۴۰۰ در اداره کل کانون پرورش فکری استان قم برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست باحضور مدیرکل کانون استان قم و کارشناسان ستادی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه، نماینده اداره کل بهزیستی، نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری، استانداری و همچنین نماینده حوزه هنری تشکیل شد.

ابتدای جلسه حامد حجتی مدیرکل کانون به‌عنوان رئیس جلسه ضمن عرض خیرمقدم و تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با تأکید بر برنامه‌ریزی هرچه بهتر برای برگزاری برنامه‌های چهل و سومین سالگرد انقلاب گفت: با توجه به شرایط موجود جامعه، چگونگی برگزاری مراسم گرامیداشت دهه فجر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حجتی گفت: با توجه به اتفاقات پیرامون ما، گاهی اوقات توجه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوانان نمی‌شود، که بخشی مربوط به متولیان امر حوزه کودکان و نوجوانان است که در امور اجتماعی و فرهنگی و هنری جامعه حضور ندارد. وی افزود؛ با توجه به شرایط جامعه امسال، کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر را جدی‌تر و بانشاط‌تر برنامه‌ریزی کنیم.

حجتی گفت: این جلسه جهت آگاهی از برنامه‌ریزی دهه فجر در ادارات قم برگزارشده است و امیدواریم که این هم‌اندیشی وهم افزایی برنامه‌ها موجب برگزاری برنامه‌های جذاب در استان شود.

مهدوی راد نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در پیش‌بینی برنامه‌های ارشاد جشنواره ملی رضوی، نمایش‌نامه خوانی رضوی، دوسالانه تجسمی، جشنواره فیلم فجر و دوسالانه عکس و همچنین رونمایی از کتاب عکس قم ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

در ادامه هادی بادینلو معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: برنامه ها و جریان سازی باید ریل گزاری درست انجام شود و این ریل‌گزاری را از بیانات رهبری استخراج کرده و با این رویکرد سیاست‌گذاری دهه فجر هدفمند خواهد شد. تولید محتوای جذاب برای کودکان و نوجوانان در راستای تربیت دینی و همچنین دشمن‌شناسی فرصتی برای ظرفیت‌سازی و پویایی نسل نو دانست.

زهره حبیب زاده نماینده اداره کل بهزیستی گفت: امسال هنوز جلسه‌ای در خصوص دهه فجر در معاونت فرهنگی برگزار نشده است ولی با توجه به رویکرد گذشته جشن مراکز در دهه فجر و اجرای سرود و مسابقات فرهنگی و هنری را خواهیم داشت.

سعید تهرانی نماینده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری گفت: با هدفمندی و نشانه‌گذاری می‌توان دشمن‌ستیزی را به کودکان و نوجوانان آموخت.

 ایشان اشاره کرد: معاونت فرهنگی شهرداری امسال مسابقات فرهنگی، هنری و سرگرمی را خواهد داشت و تمایل به همراهی با ادارات در سطح استان را دارد.

سید علی حسینیان نماینده استانداری گفت: با توجه به شرایط کرونا دستگاه‌های فرهنگی آسیب زیادی دیدند. دستگاه‌های مجری در استان باید توجه بیشتری به مراکز فرهنگی و هنری داشته داشتند.

 وی افزود در راستای برنامه‌ریزی دهه فجر توجه به احساسات و هیجانات کودکان و نوجوان نیز در اولولویت باشد.

در پایان شیرین دادخواه کارشناس فرهنگی، لیست کاملی از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر که شامل جشن و برنامه‌ریزی مراکز را ارائه داد و مقرر شد در جلسه بعدی لیست نهایی برنامه‌های کمیته ارایه گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دهه فجر استانی فرهنگی و هنری کودکان و نوجوانان نماینده اداره کل کودکان و نوجوان معاونت فرهنگی فرهنگی و هنری کودک و نوجوان برنامه ریزی قم برگزار استان قم کل کانون دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد کیامهر ظهر یکشنبه در نشست توجیهی طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» که در قالب کارگاه آموزشی از سری برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی با حضور ۵۰ نفر از مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در سطح کانون‌های مساجد اظهار کرد: کانون‌های مساجد به عنوان گسترده‌ترین و مردمی‌ترین نهاد فرهنگی ظرفیت قابل توجهی در زمینه اوقات فراغت بر عهده دارد.

وی، با بیان اینکه مسجد پایگاه اجتماعی است، افزود: مساجد به‌عنوان یک کانون معنوی و مقدس نقش بی‌بدیلی در مبارزه و روشنگری در برابر هجمه سنگین دشمنان در جنگ شناختی، تعمیق معارف دینی و همچنین پاسخگویی به شبهات و سوالات نسل جوان دارد و در این بین ائمه جماعات بیش از سایر ارکان مسجد، وظیفه و رسالت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان به اجرای طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد با شعار «مسجد، کانون نشاط» اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر مناسب برای نزدیک شدن و انس گرفتن جوانان و نوجوانان با رشته‌های فرهنگی و هنری یکی از مهمترین اهداف پیش‌بینی شده در طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

کیامهر، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به متولیان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در کانون‌های مساجد تأکید کرد و یادآور شد: عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب به ویژه جهاد تبیین در راستای اعتلای سیاسی جامعه و ارتقای بصیرت سیاسی نسل جوان از دیگر بخش‌های طرح اوقات فراغت کانون‌ها است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان با بیان اینکه مخاطبان اصلی کانون‌ها را کودکان، نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های مساجد باشد.

مدیرمسئول کانون شهید نجفی مسجد امام سجاد (ع) قروه در ادامه این نشست توجیهی، با تشریح فعالیت‌های اوقات فراغت حول محورهای فرهنگی، ورزشی، قرآنی، کتابخوانی و هنری عنوان کرد: این فعالیت‌های بایستی در قالب جشنواره و لیگ برای اعضای کانون تعریف شود و به صورت رقابتی در سطح کانون‌های مساجد استان توسعه یابد.

عزیزی با تاکید بر ترسیم چشم انداز برای توسعه فعالیت‌های کانون و مسجد بیان کرد: مسأله‌ای که لازم است مورد توجه مدیران کانون‌ها باشد، مسئله روش و اجرای آن است تا با جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد، مسجد را به پایگاهی برای تربیت و کشف استعدادهای نسل امروز تبدیل کنیم.

در ادامه این جلسه روش اجرای طرح به صورت تیمی در بین مدیران کانون‌های مساجد استان به صورت آزمایشی اجرا شد.

کد خبر 6097207

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • راه‌یابی دو عضو کانون پرورش فکری به مسابقات لکوکاپ جهانی مسقط
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • نقشی از شخصیت‌های قصه‌های ایرانی بر روی پوستر نمایشگاه کتاب
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین