Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یک منبع دیپلماتیک مطلع از مذاکرات دیروز روسیه و آمریکا در ژنو اظهار کرد که مسکو روی عقلانیت واشنگتن در قبال بحران اوکراین و تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه حساب باز کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، یک منبع دیپلماتیک روس روز سه شنبه در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: هیئت آمریکایی در پایان مذاکرات ژنو قول داده است که هفته آینده به پیشنهادات روسیه در خصوص تضمین‌های امنیتی در مورد عدم گسترش ناتو در شرق اروپا پاسخ کتبی بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه مسکو برای رفع نگرانی‌های خود در مورد عدم گسترش ناتو در شرق اروپا نیاز به پاسخی روشنی دارد، گفت: طفره رفتن و عدم تعیین تکلیف این موضوعات، برای ما مهم نیست.
این منبع افزود:‌ هیئت روسی این پیشنهاد مسکو (ضمانت‌های امنیتی) را با جزئیات کامل بررسی کرده تا هر گونه سوء تفاهم را رفع کند. با این وجود، این منبع معتقد است که دستیابی به توافق به نفع روسیه و آمریکاست و در غیر این صورت، تهدیدات علیه امنیت در جهان افزایش خواهد یافت.
منبع دیپلماتیک روسی همچنین با اشاره به امتناع هیئت آمریکایی از بحث و بررسی پیوستن کی‌یف به عضویت ناتو در غیاب نمایندگان اوکراین، از مواضع «لجبازانه» واشنگتن در قبال موضوع اوکراین انتقاد کرد.
منبع مذکور در این خصوص اظهار کرد: تصمیم در مورد اعطای عضویت یا امتناع از اعطای آن در وهله اول با ناتو و آمریکا است و نه اوکراین... و نباید از مسؤولیت فرار کرد.
او توضیح داد که مسکو برای رفع نگرانی‌های مربوط به عدم گسترش ناتو در شرق اروپا به پاسخی روشن نیاز دارد.
روسیه و آمریکا در تاریخ 9 تا 10 ژانویه در ژنو در مورد پیشنهادات مسکو برای تضمین‌های امنیتی رایزنی کردند و پس از آن نشست شورای روسیه و ناتو در بروکسل برگزار خواهد شد.

کرملین: به مذاکره با آمریکا خوش‌بین نیستیم
سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد پس از دور اول مذاکرات این کشور با ایالات متحده درباره اوکراین و درخواست مسکو برای تضمین‌های امنیتی غرب، دلیلی برای خوش‌بینی نمی‌بیند.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت، با این حال، این که مذاکرات روز دوشنبه در ژنو به صورت باز، اساسی و مستقیم برگزار شد، (نکته‌ای) مثبت است.
سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه افزود مسکو برای این مذاکرات ضرب‌الاجل تعیین نمی‌کند، اما به درازا کشیده شدن این روند را نمی‌پذیرد.
پسکوف در ادامه تصریح کرد وضعیت پس از دو دور دیگر از مذاکراتی که روسیه قرار است در این هفته برگزار کند- با ناتو در بروکسل در روز چهارشنبه و در سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) در وین در روز پنجشنبه، روشن‌تر خواهد شد.
به گزارش رویترز، مذاکره‌کنندگان روسیه و ایالات متحده هیچ نشانه‌ای از کاهش اختلافات خود در کنفرانس‌های خبری پس از اولین جلسه در ژنو نشان ندادند.
سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و وندی شرمن همتای آمریکایی او عصر روز دوشنبه مذاکرات امنیتی در ژنو را برگزار کردند.
معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از این نشست در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: متأسفانه ما در رویکردهای اصولی خود در این خصوص اختلاف زیادی داریم. ایالات متحده و روسیه به نوعی دیدگاه‌های متضادی در مورد آنچه باید انجام شود، دارند.
معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده هم گفت: ما در رد پیشنهادهای امنیتی (مسکو) که صرفاً برای ایالات متحده شدنی نیستند، قاطع بودیم.
ریابکوف اضافه کرد که طرف آمریکایی اعتراض خود را به استقرار نیروهایمان در نزدیکی مرز اوکراین اعلام کرد اما «ما به آنها اعلام کردیم که هیچ قصدی برای حمله به اوکراین نداریم».
معاون وزیر خارجه روسیه گفت که به طرف آمریکایی نگرانی روسیه از توسعه ناتو را ابراز کرده و هشدار داد: «به طرف آمریکایی توصیه می‌کنیم که خطر درگیری را دستکم نگیرد».
وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا هم با اشاره به مذاکرات هشت ساعته خود با معاون وزیر خارجه روسیه تهدید کرد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند تحریم‌های شدیدی علیه این کشور اعمال خواهد شد.
شرمن از معاون وزیر خارجه روسیه خواست که این کشور 100 هزار نیروی خود را که به گفته او در مرز اوکراین مستقر کرده،‌ به پادگان‌ها بازگرداند.

آمریکا مانند فیلی در مغازه چینی فروشی درحال تخریب امنیت جهانی است
رئیس دومای روسیه ضمن درخواست از آمریکا برای پاسخ به پیشنهادهای امنیتی مسکو در اسرع وقت، خاطرنشان کرد که واشنگتن این روزها مانند فیلی در مغازه چینی‌فروشی است و در حال تخریب نظام امنیت بین‌المللی است.
بنابر گزارش خبرگزاری تاس، "ویاچسلاو وولودین" رئیس دومای روسیه، مروز (چهارشنبه) در کانال تلگرامی‌اش نوشت که کاهش تنش‌ها در جهان بستگی به مواضع آمریکا در گفت‌وگو با روسیه دارد.
وی نوشت که آمریکا با دور زدن سازمان ملل، در مورد بمباران کشورهای مستقل و تجاوز به قلمرو دیگر کشورها تصمیم‌گیری می‌کند.
رئیس دومای روسیه خاطرنشان کرد که آمریکا یا باید از ضمانت‌های امنیتی‌ که روسیه پیشنهاد داده حمایت کند یا مسئولیت رد کردن آن را بر عهده بگیرد. پاسخ واشنگتن باید مشخص و مستدل بوده و این فرآیند را طولانی نکند. در حال حاضر، کاهش تنش‌ها در جهان بستگی به اقدام‌های آمریکا دارد.
این سیاستمدار روس افزود که «این روزها واشنگتن مانند فیلی در مغازه چینی‌فروشی است و نظام امنیت بین‌المللی را که در طول تاریخ بنا شده تا مانع تکرار جنگ جهانی دوم شود، تخریب می‌کند.»
وی نوشت که آمریکا «به صورت یکجانبه از مهمترین پیمان‌های بین‌المللی که توازن نظامی و راهبردی در سراسر جهان را حفظ می‌کردند، خارج شد.»
وولودین نوشت: سازمان امنیت و همکاری اروپا که قرار است ضامن امنیت اروپا باشد در حال افول است.
رئیس دومای روسیه نوشت که کشورهای اروپایی باید از سیاست‌های آمریکا برافروخته باشند چرا که «اگر اتفاقی رخ دهد، اروپا شعله‌ور خواهد شد و نه کشورهای آن‌سوی اقیانوس. آمریکا در حالیکه سیاستی منحصر به خود را در پیش گرفته، به فکر امنیت متحدانش نیست.»

زاخارووا: روسیه برای ادامه مذاکره با آمریکا در مساله تضمین‌های امنیتی آماده است
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که روسیه برای ادامه مذاکره و همکاری با آمریکا در مساله ارائه ضمانت های امنیتی آمادگی دارد.
زاخارووا در گفت و گو با کانال روسی «سالاویو لایو» در سامانه یوتیوب اظهار داشت: روسیه در مذاکرات با آمریکا در مساله ضمانت های امنیتی در ژنو، عزم کاری برای ادامه همکاری از خود نشان داد و برای مذاکرات سازنده در این عرصه آمادگی دارد.
وی افزود: بر این باوریم که مسائل در عرصه ضمانت های امنیتی دشوار هستند که سبب اختلاف دو طرف (روسیه و آمریکا) می شوند و این اختلافات باید از راه گفت و گوهای سازنده حل و فصل شوند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: ما به نوبه خود عزم برای ادامه مذاکره را نشان دادیم و برای تداوم تلاش در این مورد آمادگی داریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: روسیه آمریکا معاون وزیر خارجه روسیه تضمین های امنیتی ضمانت های امنیتی روسیه و آمریکا ایالات متحده دومای روسیه امور خارجه برای ادامه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی ،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود. به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می کند و راه را برای عملیات های جنگی آینده هموار می کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

کد خبر 6096759

دیگر خبرها

  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • روایت اوکراین از خنثی‌سازی طرح روسیه برای ترور «زلنسکی»
  • چین: از نشستهای صلح اوکراین با مشارکت همه طرف‌ها حمایت می‌کنیم
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • بلاروس: آماده میزبانی مذاکرات صلح بین اوکراین و روسیه هستیم
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • آتش‌بس یا تقسیم کار واشنگتن و تل‌آویو برای ادامه جنایت‌گری؟
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد