Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:29:22 GMT

پدافند غیر عامل باید به گفتمان مدیریتی تبدیل شود

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۴۵۱۳

پدافند غیر عامل باید به گفتمان مدیریتی تبدیل شود

ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت: با توجه به اهمیت حفاظت از سرمایه‌ها و زیرساخت‌ها، موضوع پدافند غیرعامل باید به گفتمان مدیریتی استان تبدیل شود.

اسماعیل زارعی کوشا امروز (۲۲دی) در شورای پدافند غیر عامل استان که با حضور سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و با محوریت رونمایی از کتاب طرح جامع پدافند غیر عامل استان برگزار شد، بر لزوم توجه جدی به این مقوله تاکید و اظهار کرد: حفاظت از سرمایه‌های ملی و زیرساخت های موجود در مقابل تهدیدات همواره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مدیران استانی باید به این امر توجه جدی داشته باشند و آن را به یک گفتمان تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در کردستان پروژه‌های مهمی اجرا می شود، افزود: در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مهم و حیاتی حتما باید الزامات پدافند غیرعامل رعایت شود و ما نیز در این راستا با جدیت پای کار خواهیم بود.

زارعی کوشا با اشاره به اهمیت وجود دو مرز باشماق مریوان و سیرانبند بانه و نقش آنها در توسعه و پیشرفت استان، گفت: مرزهای باشماق و سیرانبند از ظرفیت‌های مطلوب استان برای توسعه هستند و طرح ساماندهی این مرزها با جدیت در دستور کار قرار دارد. 

استاندار کردستان تصریح کرد: با  توجه به اختیاراتی که به‌ استانداران مرزی تفویض شده است اگر باشماق و سیرانبند به درستی ساماندهی شوند می‌توانند خیلی از مشکلات کشور و استان را مرتفع کنند.

زارعی کوشا در ادامه سخنان خود به عزم جدی دولت انقلابی برای توسعه استان اشاره کرد و گفت: عده‌ای در استان از روی کار آمدن نیروهای انقلابی احساس خطر می‌کنند و به همین دلیل به فضاسازی رسانه ای و تخریب روی آورده‌اند.

وی افزود: هدف ما توسعه پایدار استان کردستان است و به همین دلیل خود را درگیر بازی‌های رسانه‌ای نکرده و در این وادی متوقف نمی‌شویم.

استاندار کردستان عنوان کرد: مردم کردستان جزو محق‌ترین و وفادارترین مردمان این کشور هستند و ما تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری به این مردم با فرهنگ و شریف به کار خواهیم بست.

زارعی کوشا افزود: عده‌ای به دنبال اختلاف افکنی هستند و این افراد بدانند که ما وقت خود را صرف پاسخگویی به آنان نمی‌کنیم، بلکه در تلاش هستیم تا از نگاه ویژه دولت به نفع توسعه کردستان استفاده کنیم.

استاندار کردستان همچنین به وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان اشاره کرد و گفت: اوایل آذرماه پوشش واکسیناسیون علیه کرونا در دُز اول ۶۰ درصد بود که هم اکنون وضعیت بهتری داریم.

وی افزود: هم اکنون بسیج واکسیناسیون در استان شروع شده و تلاش خواهیم کرد با اجرای این طرح به پوشش  ۱۰۰ درصدی در هر سه دُز برسیم.

استاندار کردستان در پایان ضمن ابراز همدردی با خانواده جانباختگان انفجار تانکر حامل سوخت در حسین آباد سنندج و آرزوی شفای عاجل برای مصدومین این حادثه ابراز امیدواری کرد در این دولت بتوان اقدامات مناسبی برای اصلاح این دست از جاده ها و نقاط حادثه خیز به سرانجام رساند.

معاون استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه بر به کارگیری و اجرای طرح جامع پدافند استان در همه بخش ها تاکید کرد و گفت: همه دستگاه‌ها و نهادها برنامه‌های سال آینده خود را با رعایت الزامات پدافند غیرعامل اجرایی و عملیاتی کنند.

سردار رحیمی افزود: تاکنون در ۲۵ استان کشور طرح جامع پدافند غیرعامل رونمایی شده است و  اجرای این طرح می تواند در حوزه پیشگیری و مصون سازی سرمایه ها از تهدیدات مفید واقع شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استاندار کردستان پدافند غیرعامل زارعی کوشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان گفت: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در نشست مشترک با جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور اظهار کرد: مهمترین پایه پدافند غیرعامل، آگاهی‌بخشی در خصوص تهدیدات است، مردم همان‌طور که نسبت به زلزله و بلایای طبیعی از آمادگی لازم برخوردار هستند، باید نسبت به تهدیدات نرم دشمنان نیز آماده باشند که یکی از آنها به‌کارگیری جوانان مومن انقلابیِ دارای عزم و اراده در بخش‌های مختلف است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش همگانی برای مقابله با تهدیدات، افزود: خدا را به سبب وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی که همواره نسبت به تهدیدات پیش روی هشدار می‌دهند شکرگزاری می‌کنیم.

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان، جذب جوانان به عرصه‌های مختلف دفاع از کشور را یکی از راهکارهای تقویت پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: در شرایطی که جوانان و دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ آمریکا خشم و انزجار خود را نسبت به حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به غزه بیان می‌کنند، لازم است فضای داخل کشور نیز در مسائل مختلف ملی و بین‌المللی از ظرفیت جوانان بهره‌مند شود.

مطیعی با اشاره به طراحی‌های پیچیده دشمنان برای اعمال جنگ نرم علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: الطاف خداوند در عرصه جنگ نرم نیز شامل نظام جمهوری اسلامی ایران شده است که نمونه‌های آن را در وقایع اخیر مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر فردی در هر جایگاهی باید به وظیفه خود به بهترین وجه عمل کند، تصریح کرد: سلاح و قطب‌نمای بصیرت می‌تواند کشور را نسبت به تهدیدات بیگانگان بیمه کند.

کد خبر 749417

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • وضع پدافند غیرعامل تأسیسات ذخیره‌سازی گاز سراجه بررسی شد
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • قطب‌نمای «بصیرت» کشور را در برابر تهدیدات بیمه می‌کند
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های استان سمنان دوگانه سوز می‌شوند
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی