Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:51:40 GMT

تنوع زیستی و محاسبه شاخص‌های آن با نرم‌افزار PAST

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۴۵۱۶

انجمن علمی دانشجویی مهندسی گیاهپزشکی دانشگاه رازی دوره‌ای با عنوان‌ «مقدمه‌ای بر تنوع زیستی و محاسبه شاخص‌های تنوع زیستی با استفاده از نرم افزار PAST» را برگزار می‌کند. 

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، این جلسه با تدریس دکتر بهزاد میری ـ پژوهشگر پسادکتری، چهارشنبه و پنجشنبه ۲۹ و ۳۰ دی ماه از ساعت ۲۱ تا ۲۳ از طریق سامانه اسکای‌روم برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مقدمه ای بر تنوع زیستی، تنوع زیستی و مفاهیم مختلف آن، اهمیت مطالعه تنوع زیستی، انواع تنوع، روش‌های اندازه‌گیری تنوع و محاسبه شاخص‌های تنوع با استفاده از نرم افزار محورهای این دوره است. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شماره واتساپ ۰۹۱۸۷۹۶۶۵۸۹ پیام دهند.

تنوع زیستی در ساده‌ترین تعریف به سطوح مختلف زندگی بر روی زمین، همچنین به گوناگونی زیستی این نوع از حیات اشاره دارد و از سه مفهوم مرتبط، تنوع ژنی، تنوع گونه و تنوع زیست بوم (اکوسیستم) تشکیل شده است.
انتهای پیام
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تنوع زيستي تنوع زیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید

علی بخش نجاتی رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید اظهار کرد: از ابتدای سال تا کنون، یگان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید ۸ نفر از افراد متخلف را دستگیر و تحویل مقامات قضایی کرده است.

او با بیان اینکه از این متخلفان ۷ قبضه سلاح مجاز ساچمه زنی و گلوله زنی و همچنین ۱۵۰ قطعه ماهی کپور کشف شده است، تصریح کرد: پرونده ابن افراد در مراجع قضایی شهرستان در حال رسیدگی است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اقلید، برخی فعالیت‌های غیرمجاز در طبیعت و محیط زیست را برشمرد و گفت: صید و شکار بی رویه گاهی آسیب‌هایی بر جای می‌گذارد که تا سال‌ها اثرات مخرب آن باقی می‌ماند.

نجاتی با بیان اینکه متخلفان به ادوات پیشرفته همچون جی پی اس، بی سیم، تلفن همراه و قایق‌های تندرو مجهز شده اند، افزود: انواع تور‌ها و طناب‌های مورد نیاز صید از جمله امکانات و تجهیزاتی است که این افراد آن‌ها را در اختیار کسانی دیگر قرار داده و در مقابل از آن‌ها می‌خواهند که به طور شبانه روزی و بدون وقفه به صید انواع آبزیان ارزشمند یا شکار بپردازند.

او، خواستار برخورد قاطع با متخلفان در مناطق تحت مدیریت شد و افزود: یکی از نکات بارز این افراد این است که آن‌ها حتی در صورت برخورد با نیرو‌های گشت حفاظت به مقابله با این نیرو‌ها بر می‌خیزند و از هیچ اقدامی هم فرو گذار نیستند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • روش و نرخ محاسبه خدمات قضایی به کمک مشاوره حقوقی
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی