Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهریار قاسمی در جلسه کشت قراردادی گندم در کشور که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مسؤولین کشوری، معاونین و مدیران ستادی و ادارات تابعه برگزار شد، اظهار داشت: کشاورزان استان کرمانشاه استقبال خوبی از کشت قراردادی داشته‌اند و روند عقد قرارداد در حال رشد است.

وی با بیان اینکه کشت قراردادی، امنیت تولید را تضمین می‌کند، گفت: طی سال زراعی ۹۹-۹۸ میزان کل خرید گندم توافقی دوروم در کشور ۸۰ هزار تن بوده و میزان خرید استان کرمانشاه بصورت توافقی ۳۸ هزار و ۹۴۰ تن یعنی ۴۹ درصد از آمار کشوری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد:  این استان در قالب کشت قراردادی و خرید توافقی گندم دوروم رتبه اول کشور را در ۲ سال گذشته از آن خود کرده است.

وی سطح قرارداد منعقد شده سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در قالب کشت قراردادی ۳۲ هزار و ۷۳۸ هکتار، شامل ۲۹ هزار و ۷۰۰ هکتار قرارداد با شرکت‌های تولیدکننده ماکارونی و سه هزار و ۳۸ هکتار توسط مدیریت تعاون روستایی اعلام کرد و افزود: این میزان سطح قرارداد نسبت به سال گذشته ۸۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

قاسمی تعداد کشاورزان طرف قرارداد کشاورزی قراردادی استان را چهار هزار و ۱۸۵ نفر اعلام کرد و گفت: تلاش داریم با بسیج امکانات سطح زیرکشت قراردادی استان را برای حمایت از کشاورزان و افزایش بستر امنیت تولید ارتقا دهیم و در این راستا الگوی کشت را نیز می‌توان برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز شهریار قاسمی فارس گندم کشت قراردادی فارس کشت قراردادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری

غلامرضا ذاکری اظهار داشت: از ۱۲۰ هزار هکتار اراضی آبی کشاورزی استان تاکنون ۷۰ هزار هکتار از این اراضی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری هستند.

وی با اشاره به تجهیز زار و ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به سیستم‌های نوین آبیاری در سال گذشته، افزود: امسال هم عملیات تجهیز دو هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به این سیستم‌های در دست اجرا است.

بیشتر بخوانید

آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان

ذاکری اضافه کرد: با اجرای آبیاری بارانی عملکرد تولید ۴۰ درصد و با آبیاری قطره‌ای ۹۰ درصدی عملکرد تولید افزایش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • ابهام در قرارداد زاکانی با چینی‌ها | واردات هزاران خودروی برقی با شرکت ساختمانی | تردید بزرگ که آیا اصلا قراردادی منعقد شده یا نه!
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری