Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد - دکتر بهرام دلفان گفت: نخستین عمل تخلیه کامل لخته خون اندام تحتانی در بیمارستان قلب شهید مدنی خرم آباد صورت گرفت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعلام کرد: تیم درمانی فوق تخصصی بیمارستان شهید آیت الله مدنی با حضور دکتر آرش امین و دکتر نصراله مرادی فر فوق تخصص‌های اینترونشنال کاردیولوژی با همکاری کارکنان آنژیوگرافی این بیمارستان، اولین مورد از تخلیه کامل لخته خون در اندام تحتانی که تا ورید‌های شکم گسترش یافته بود را برای بیمار ٢٧ ساله اعزامی از شهرستان الشتر انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: در این جراحی که در خطر نارسایی کامل و مزمن وریدی ناشی از وجود لخته‌های وسیع، احتمال آمبولی وسیع ریوی و مرگ قرار داشت با روش تعبیه کاتتر در ورید‌های اندام تحتانی و قسمت تحتانی اینفریور وناکاوا از طریق سونوگرافی و سپس تخلیه لخته با تنها دستگاه پیشرفته روتارکس (مکش لخته) موجود در استان (که اقلام مصرفی آن به تازگی توسط این بیمارستان تهیه شده) و سپس تزریق داخل وریدی ترومبولیتیک (داروی حل کننده لخته) برای مدت ۳۶ ساعت با موفقیت کامل انجام شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با تهیه اقلام و لوازم پیشرفته و وجود پزشکان حاذق فوق تخصص در حوزه قلب و عروق، از اعزام بیماران مشابه به خارج از استان جلوگیری شد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی عمل جراحی اندام تحتانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر یاسر جلیلی به خبرنگار ما گفت: یک دستگاه رادیولوژی سیار به مبلغ یک میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان، یک دستگاه کوتر اتاق عمل به مبلغ ۱۲۴ میلیون تومان، یک دستگاه مانیتور سانترال بخش در شرف افتتاح استروک به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان و همچنین ۴ دستگاه ساکشن پرتابل و ۲ دستگاه الکتروشوک قلبی به ارزش تقریبی ۵۲۵ میلیون تومان برای تجهیز بیمارستان ۲۲ بهمن خریداری شده است.

وی افزود: علاوه بر مسجدسلیمان با توجه به حجم مراجعه بیماران شهر‌های همجوار به این بیمارستان خرید این تجهیزات خدمات رسانی را نیز شتاب می‌بخشد.

دکتر جلیلی در پایان از همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنین مسئولان وزارت بهداشت جهت همکاری در خرید این تجهیزات تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • کرونوس؛ نخستین زیردریایی رادارگریز جهان با قابلیت چرخش 180 درجه در سرعت کامل(+فیلم و عکس)
  • مرحله اول کنکور در مازندران در سلامت کامل برگزار شد
  • اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد
  • حمله بلاروس به اوکراین؟ | ۲ بیمارستان تخلیه شد
  • درگذشت پزشک زن بیمارستان شریعتی / آیا خودکشی کرد؟
  • خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان ۲۲ بهمن مسجدسلیمان