Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا «مهدی حیدری» روز چهارشنبه در نشست کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای شهر همدان با بیان اینکه در ساخت برخی از مجتمع های تجاری شهر اصول ایمنی رعایت نشده است افزود: حادثه تلخ پلاسکو در این مجتمع ها دور از ذهن نیست.

وی اظهار داشت: با وجود تاکید بر لزوم پایبند بودن به اصول ایمنی در برخی از مجتمع‌ها نظیر برج زاگرس، به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی شاهد مشکلات جدی در حوزه  آتش نشانی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه باید نواقص و مشکلات غیر قابل اغماض موجود بر اساس الزامات قانونی و ایمنی در این مجتمع‌ها برطرف شود، خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی در تاییدیه ایمنی ساخت و سازهای عمومی و خصوصی به هیچ عنوان تحت تاثیر فشارها قرار نگیرد چرا که امنیت شهروندان اولویت اصلی این سازمان است.

حیدری افزود: کوتاهی در این حوزه منجر به بروز فاجعه‌های ناگوار در شهر خواهد شد و براین اساس باید قوانین اقدام شود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نیز در این نشست با تاکید بر ایمنی طرح‌های عمرانی و مراکز عمومی و خصوصی بر اساس قانون، افزود: در پرونده مجتمع تجاری اداری برج زاگرس ایرادها و نواقص ایمنی وجود دارد که باعث شده وضعیت موجود مغایر با ایمنی باشد و تاکنون برای این مجتمع تاییدیه ایمنی صادر نشده است.

«سید صادق پورسینا» خاطر نشان کرد: طولانی شدن روند اخذ پایان کار و تغییر ضوابط و قوانین ایمنی، عدم وجود راه خروج دوم در طبقات همکف تا چهارم، تغییر کاربری در طبقات زیرزمین منفی یک الی منفی دو از پارکینگ به تجاری بدون در نظر گرفتن راه خروج دوربندی شده و راه خروج دوم، حذف زیرزمین منفی سه و اضافه کردن یک طبقه به بنا (طبقه پانزدهم) ، عدم اجرای آبفشان در کل بنا و عدم اجرای سیستم اعلام حریق آدرس پذیر در کل بنا از جمله مشکلات این برج است.

وی یادآور شد: تمامی موارد و مشکلات موجود در برج زاگرس از طریق حوزه حقوقی شهرداری برای دادستان همدان ارسال خواهد شد.

پورسینا با اشاره به دغدغه‌های حوزه آتش نشانی همدان گفت: برخی تجهیزات این سازمان فرسوده هستند که در تامین منابع مالی برای خرید و نوسازی این تجهیزات با چالش مواجه هستیم.

وی افزود: با وجود تمامی مشکلات توانستیم با پیگیری ۲ ردیف اعتباری، خودروی هیوندای ۶ تُنی خریداری و بخشی از مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه معیشت کارکنان از اولویت‌های سازمان است و در این حوزه اقدامات خوبی طی سال‌های اخیر صورت گرفته است،  تاکید کرد: جذب نیروهای جوان و با انگیزه در این سازمان ضروری است و طبق استانداردها نیازمند یکصد آتش‌نشان در شهر همدان هستیم که با توجه به بازنشستگی نیروها باید به مرور جذب شوند.

برچسب‌ها آتش نشانی شورای شهر همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شورای شهر همدان آتش نشانی شورای شهر همدان شهر همدان آتش نشانی مجتمع ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور گفت: دو زنجیره ارزش اصلی کشمش و سفال همدان، تقویت کننده حجم مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند. - اخبار استانها -

جلیل دارا در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم همدان،در حاشیه برگزاری اکسپو 2024 و در بازدید از غرفه این استان، اظهار‌ داشت: در استان همدان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای فعال کردن 6 زنجیره فرعی و دو زنجیره اصلی کشمش و سفال وجود دارد که به دلیل کیفیت و اقبالی که در بازار جهانی دارند تقویت کننده مبادلات تجاری و صادراتی کشور هستند.

وی افرود: خوشبختانه بر اساس گزارشات استان همدان رشد کالاهایی از این استان که در طبقه‌بندی زنجیره ارزش قرار دارند رو‌به بالا است که امیدواریم با سیاست‌گذاری وزارت کشور در سال جدید و شعار سال که مزین به جهش تولید و مشارکت مردم است شاهد حضور مردم در افزایش تولیدات و صادرات بیشتر باشیم.

رئیس مرکز مطالعات وزارت کشور، تاکید کرد: به طور قطع برکات خوبی از جهت اشتغال، تولید و درآمدزایی از مسیر مبادلات تجاری متمرکز بر محصولات دارای زنجیره ارزش این استان که شامل کشمش، سفال، چرم، گیاهان دارویی، مبل‌و‌منبت، سنگ‌های قیمتی و پوشاک است برای این استان رقم می‌خورد.

 

.

 

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • کشمش و سفال همدان تقویت کننده مبادلات تجاری کشور+فیلم
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • غدیر، اصل و اصول مهندسی دین خداست