Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان-  علی سلیمانی پس از جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون فوتبال حسابرس رسمی و خوشنامی دارد و ما صورت مالی تا ۳۱ تیر سال ۹۹ و ۳۱ تیر امسال را آماده کردیم، حتی پیش نویس حسابرسی را هم گرفته‌ایم، اما در موضوع حسابرسی که هنوز به هیئت رئیسه اعلام و مجمعی برای آن برگزار نشده است، ایرادی وجود داشته که مربوط به تعیین تکلیف پرونده ویلموتس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توانستیم کار‌های برگزاری مجمع را انجام دهیم، اما صدور رای چند بار عقب افتاده است. پس از صدور رای پرونده ویلموتس، فدراسیون مجمع عمومی‌اش را برگزار می‌کند و صورت‌های مالی هر ۲ سال به مجمع عمومی و هیئت رئیسه فدراسیون تحویل داده می‌شود. در صورت‌های مالی مشخص شده در ۲ سال گذشته درآمد فدراسیون از فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا، حق عضویت، حامیان مالی، دولت و بقیه موارد چقدر بوده است.

فدراسیون می‌تواند صورت‌های مالی را منتشر کند

به اعضای مجمع آماده شدن صورت‌های مالی را اطلاع دادیم و گفتیم هر کسی تمایل داشته باشد، صورت‌های مالی را در اختیارش می‌گذاریم. پیش نویس سال قبل آماده است و پیش‌نویس امسال هم یک هفته دیگر آماده می‌شود. دوستان منتظر تعیین تکلیف هستند، اما فدراسیون می‌تواند با اختیاراتی که دارد، تصمیم گیری و صورت‌های مالی را منتشر کند.

شستا برخلاف توافق با فدراسیون فوتبال، معادل دلاری طلبش را درخواست کرد

سلیمانی درباره بدهی شستا و توقیف شدن ساختمان فدراسیون فوتبال گفت: با شستا توافق کردیم که ۲۵ میلیارد تومان به آن‌ها بدهیم که این مبلغ پرداخت شد. شستا نباید مازاد این پول درخواست می‌کرد، زیرا مبلغ بدهی مصوب شده بود، اما بنا به دلایلی که برای من مشخص نیست، این شرکت اعلام کرد که بیش از ۲۵ میلیارد تومان می‌خواهد، یعنی معادل دلاری پولش را می‌خواست. پس از آن هم ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس را توقیف کرد.

ساختمان فدراسیون فوتبال و پرسپولیس باید از توقیف آزاد شود

نامه‌ای به قوه قضائیه ارسال شده و امیدوارم دوباره این موضوع بررسی شود. طلب شستا با گردش حساب ما از سوی وزارت ورزش پرداخت شد و اگر رئیس قوه قضاییه به نامه ما توجه کند، هم ساختمان فدراسیون و هم پرسپولیس باید از توقیف آزاد شود. ما مقابل توانمندی حقوقی شستا توانایی کافی نداشتیم.

فدراسیون فوتبال برای پرداخت مطالبات مارک ویلموتس از شرکت شستا مبلغ ۲ میلیون دلار قرض گرفت، اما نتوانست این بدهی را سر موقع پرداخت کند.

بدهی فدراسیون فوتبال به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا باعث شد تا این شرکت سال گذشته ساختمان‌های فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس را در قبال مطالباتش توقیف کند.

نباید سود دیرکرد طلب شستا را از فدراسیون می‌گرفتند

سلیمانی در واکنش به این که پس از اعلام طلب نداشتن شستا از فدراسیون، پرونده این شرکت به جریان افتاده گفت: مدیرعامل وقت شستا به دلیل مصادره شدن ساختمان فدراسیون فوتبال گفته بود این شرکت دیگر طلبی از فدراسیون فوتبال ندارد، اما یکی از مشکلات ما این است که آن زمان حرف‌ها مکتوب نکردیم. حساسیت‌هایی وجود داشت و باید به سرعت پول ویلموتس پرداخت می‌شد. به همین دلیل این موضوع که چه زمانی باید طلب شستا را بدهیم، مکتوب نشد. توافقاتی که کردیم این بود تا فروردین سال بعد که پول رو گرفتیم، باید این بدهی پرداخت می‌شد، اما این کار انجام نشد. آن زمان وزارت ورزش مشکل مالی داشت و نتوانست به فدراسیون کمک کند. ۲ میلیون دلار قرض گرفتیم که در آن مقطع ۲۵ میلیارد تومان بود. ما این پول را با تأخیر برگرداندیم، اما فوتبال یک نهاد ملی است و نباید سود دیرکرد پول را از ما می‌گرفتند. فدراسیون فوتبال معتقد است ساختمان فدراسیون در اختیار خود و ساختمان پرسپولیس در اختیار این باشگاه است. امیدوارم این پرونده مرور و مشکل آن حل شود.

مسئولان فدراسیون فوتبال اعلام کرده اند که در توافق با شستا قرار بوده بازپرداخت بدهی به صورت ریالی باشد و به این ترتیب مبلغ بدهی ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شود، اما فدراسیون فوتبال تاکنون پرداخت ۲۹ میلیاردی به شستا داشته که ۴ میلیون بیش از تعهد طرفین بوده است.

مسئولان فدراسیون فوتبال مدعی هستند تعهدات خود به شستا را پرداخت کرده و حتی ۴ میلیارد بیش از بدهی خود به این موسسه برگردانده‌اند و از همین رو دیگر بدهکار محسوب نمی‌شوند و با استناد به چنین موضوعی در تلاش هستند تا مالکیت ساختمان فدارسیون فوتبال را پس بگیرند.

فدراسیون فوتبال هیچ بدهی و طلبی از استقلال و پرسپولیس ندارد

او درباره بدهی فدراسیون به باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و این که با پرداخت بدهی‌ها ممکن بود مجوز حرفه‌ای این ۲ باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا صادر شود گفت: ما بدهی و طلبی نداریم و این مسائل مربوط به سازمان لیگ است. من مسئول مجوز حرفه‌ای نیستم، اما این مشکل ساختاری است. مجوز حرفه‌ای مشکل ۱۰ ساله است و تمام باشگاه‌ها به دلیل رعایت نکردن استاندارد‌های بین‌المللی مشکل دارند. این موضوع طولانی شد، اما سیستم ورزش ما ایراد دارد، زیرا ساختار‌ها درست نمی‌شود تا باشگاه‌های به سطح استاندارد‌های بین‌المللی برسند. قبلا تعهدات باشگاه‌ها را قبول می‌کردیم تا بدهی را پرداخت کنند، اما کنفدراسیون فوتبال آسیا دیگر تعهد قبول نمی‌شود و باید بدهی‌ها صفر شود. نه مدیران قبلی و نه مدیران کنونی هیچ کدام مقصر این اتفاق نیستند. پرسپولیس و استقلال هواداران زیادی دارند و به این دلیل که می‌ترسیدیم در لیگ قهرمانان حضور نداشته باشند، در سال‌های گذشته خیلی به آن‌ها کمک کردیم، اما اکنون رویه تغییر کرده و AFC این کمک‌ها را قبول نمی‌کند.

تیم‌های استقلال و پرسپولیس به همراه گل گهر سیرجان به دلیل رعایت نکردن الزامات AFC و کسب نکردن مجوز حرفه‌ای از فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته شدند.

هزینه یک بازی تیم ملی ۵، ۶ میلیارد تومان می‌شود

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال درباره منابع مالی به دست آمده از زمان انتخاب عزیزی خادم به عنوان رئیس این فدراسیون تاکنون گفت: وقتی عزیزی خادم رئیس شد، الزاماتی در سامانه داشتیم تا بحث حامی مالی و آورده انجام شود. تا ۳۱ تیرماه امسال ۱۶۰ میلیارد آورده از حامیان مالی و کمک‌های دیگر داشتیم که ۵۰ میلیارد از اسپانسر و دیگر موارد بود. بقیه کمک‌ها را وزارت ورزش تقبل کرد. فوتبال همیشه درگیر مسابقات است. هزینه آماده کردن تیم ملی برای یک بازی ۵،۶ میلیارد تومان است است. هزینه هتل و رفت و آمد لژیونر‌ها از جمله این هزینه‌ها است. قاطعانه می‌گویم که سال ۱۴۰۰ بهترین همکاری را با دولت داشتیم که بی نظیر بود.

هزینه ۲ سفر خارجی عزیزی خادم و همراهانش حدود ۲۰ هزار دلار شد

او درباره هزینه سفر‌های خارجی عزیزی خادم گفت: از مکاتباتی که انجام شده اطلاع ندارم، اما در خصوص مکاتباتی که شده در جریان نیستم، اما دو هزینه داشتیم که یک بار ۲۷، ۲۸ هزار دلار دادیم که ۱۲ هزار دلار را برگرداندند. یک هزینه هم برای رئیس فدراسیون و همراهان او که عضو فدراسیون بودند داشتیم که ۲ هزار و ۲۲۲ دلار بود. حامیان مالی در پرواز همراه تیم ملی فوتسال بودند و این موضوع مشکلی ندارد؛ بنابراین ما با ۲ هزار دلار پرونده سفر را بستیم. اگر شرکتی ادعایی دارد که هزینه‌ای کرده، نمی‌توان ادعایش را قبول کرد.

شهاب الدین عزیزی خادم، شهریور امسال با تیم ملی برای مسابقات جام جهانی به لیتوانی رفت. در این سفر، افرادی رئیس فدراسیون فوتبال را همراهی کردند که حضور آن‌ها در لیتوانی هیچ توجیهی نداشت. 

در ادامه رئیس فدراسیون راهی آلمان شد؛ سفری که دلیل آن دیدار و مذاکره با رئیس فدراسیون فوتبال این کشور درباره مسائلی مانند همکاری‌های ۲ جانبه از جمله آموزش، فوتبال پایه، تیم‌های ملی و خرید وی‌ای آر عنوان شد اما عزیزی خادم فرصت دیدار با رئیس فدراسیون فوتبال آلمان را پیدا نکرد و تنها پس از جلسه با سفیر ایران در آلمان، این کشور را ترک کرد.

به زودی با یک حامی مالی قرارداد می‌بندیم

سلیمانی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون فوتبال از بستن قرارداد تجاری منع شده گفت: از جام جهانی ۲۰۱۸ تا جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ یک شرکت حامی مالی فدراسیون بود که به همکاری با آن پایان دادیم. پس از آن وارد بحث تحریم‌ها و جابه‌جایی‌ها شدیم و سپس سرپرست آمد. در این بین بحث اساسنامه را هم داشتیم. از جام ملت‌های آسیا تاکنون حامی مالی نداشتیم. مشکلات و موانعی که ایجاد شده، در حال رفع شدن است و با توجه به داشتن برخی الزامات قانونی، به زودی با یک حامی مالی قرارداد می‌بندیم.

بیشتر بخوانید 

ماجرای سفر‌های خارجی عزیزی خادم و تعهدی که برای فدراسیون فوتبال ایجاد شد از سال ۲۰۱۶ تاکنون هیچ پولی از فیفا دریافت نکردیم

او در خصوص پول‌های بلوکه شده ایران در AFC و فیفا گفت: رقم دقیق را نمی‌توانم بگویم. هر سال AFC و فیفا مبالغی را به اعضا کمک می‌کنند. فیفا سالانه یک میلیون دلار برای هزینه‌های جاری و ۲، ۳ میلیون دلار برای پروسه‌ها پرداخت می‌کنند، اما ما از سال ۲۰۱۶ پولی دریافت نکردیم. پول ۷ ماه اول اسکوچیچ را از محل مطالبات فیفا پرداخت کردیم، اما فیفا این راه را هم بست و اعلام کرد به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند پولی به حساب فدراسیون فوتبال پرداخت کند. اگر در یکی، ۲ بازی آینده پیروز شویم و به جام جهانی صعود کنیم، با پاداش صعود به جام جهانی می‌توانیم ۲۰ میلیون دلار در فیفا هزینه کنیم یا پول را بگیریم.

AFC و دبیر کل FIFA چندی پیش در نامه‌هایی جداگانه به فدراسیون فوتبال اعلام کردند: به دلیل قوانین جدید تحریم‌ها بانک‌های ما امکان انتقال هیچ گونه پولی به حساب سفارت جمهوری اسلامی ایران ندارند؛ و با توجه به تحریم‌های مختلف بین‌المللی علیه ایران، تمامی شرکای بانکی فیفا، هرگونه پرداختی مستقیم، غیرمستقیم و نقدی به ایران را متوقف کرده‌اند.

قبل از وضع تحریم‌های ثانویه در دوران ترامپ این امکان وجود داشت که FIFA  و AFC طلب را به حساب سفارت ایران یا نفر سوم واریز کند، اما در حال حاضر دارایی‌های ایران در این ۲ نهاد بلوکه شده است.  

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا جام جهانی فوتبال ساختمان فدراسیون خارجی عزیزی خادم ۲۵ میلیارد تومان صورت های مالی فدراسیون فوتبال رئیس فدراسیون مجوز حرفه ای میلیون دلار جام جهانی هزار دلار باشگاه ها حامی مالی تحریم ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید چگینی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال (۱۴۰۳) که با هدف ارایه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابر بدهکاران تأکید کرد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در ادامه تاکید کرد: ارایه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

وی عنوان کرد: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به عنوان رییس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

الزام پرداخت مطالبات برای توسعه طرح‌های شرکت ملی گاز ایران

مسلم رحمانی مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، گفت: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است. کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 6088516

دیگر خبرها

  • کارخانجات تمام بدهی چایکاران را پرداخت کنند
  • محکومیت مالی برای قاچاق سوخت در جنوب سیستان و بلوچستان
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است