Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@17:08:03 GMT

اخبار شهرستان‌های استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۵۰۵۰

اخبار شهرستان‌های استان بوشهر

کارگروه‌های ستاد بزرگداشت هه فجر در دیلم فعال شدند

گناوه - ایرنا-  در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مسئولان  کارگروه‌های این دهه مبارک در شهرستان دیلم استان بوشهر تعیین و شروع به فعالیت کردند.

به گزارش ایرنا، در اولین جلسه ستاد بزرگداشت دهه فجر این شهرستان که در فرمانداری برگزارشد، مسئولان کارگروها مشخص و طی احکامی جداگانه از سوی فرماندار به آنها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه دیلم در این جلسه گفت: دهه فجر از ایام الله به معنای واقعی است که پرچم خدا در عالم به اهتزاز در آمد.

حجت الاسلام محمود اسدی افزود: مراسم دهه فجر را با دید معمولی نگاه نکنیم بلکه با عظمت و  شکوه هرچه تمام تر برگزار شود.

وی اظهارداشت: انقلاب اسلامی به مملکت عزت و شوکت داد و امروز نقطه اتکای اسلام و شیعه شده است  و مستضعفان عالم به تکیه نظام اسلامی در دنیا سربلند شده‌اند.

وی  گفت:  دو مراسم محوری ایام الله دهه فجر در ۱۲ و ۲۲ بهمن به صورت سنتی همه ساله در این شهرستان برگزار می‌شود و امسال نیز باشکوه هرچه تمام تر به کوری چشم دشمنان برگزار خواهدشد.

امام جمعه دیلم خاظرنشان کرد: برنامه های امسال دهه فجر درخور و شایسته این ایام و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی پیش بینی شده است.

در این جلسه  مسئولان کمیته‌های ستاد دهه فجر دیلم در قالب ۱۸ کارگروه معرفی شدند.

شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر واقع است.

دستورالعمل های مصوبه کمیته عفاف و حجاب باید با جدیت اجرا شود

بوشهر- ایرنا- امام جمعه برازجان گفت: دستورالعمل ها و مصوبات کمیته عفاف و حجاب شهرستان دشتستان برای حفظ فضای دینی و اسلامی جامعه باید ضمن حفظ ارزشهای انسانی و شخصیتی افراد با جدیت اجرا شود.

حجت الاسلام حسن مصلح روز چهارشنبه در نشست ستاد احیا امربه معروف و نهی از منکر دشتستان با موضوع عفاف و حجاب بر اجرای تبلیغات محیطی پیرامون حجاب و عفاف در سطح شهر، ادارات، دانشگاه ها و مراکز آموزشی تاکید کرد.

وی افزود: رعایت حریم پوشش در مراکز دولتی و اجرای مقررات مربوط و مرتبط با این موضوع توسط هر اداره و دستگاهی و تشویق محجبه ها با موضوع حجاب برتر در ادارات و دانشگاه ها و مراکز آموزشی ضروری است.

مصلح بیان کرد: مراکز آموزشی بویژه مراکز خصوصی که زیر نظر آموزش و پرورش مجوز گرفته اند و فعالیت می‌کنند، نظارت شند.

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر دشتستان اضافه کرد: برپایی همایش و کارگاه آموزشی حجاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی و رعایت حجاب و حفظ شئون اسلامی توسط مدیران ادارات، نظارت و ارزیابی دقیق بر اجرای مقررات و دستورالعمل‌های لازم و سیاست های تشویقی برای باحجاب‌ها نیز باید اجرا شود.  

سرپرست فرمانداری دشتستان نیز در این نشست احیای فریضه امربه معروف و نهی از منکر از سوی همه اقشار مردم و فرهنگ سازی این مهم الهی در جامعه را ضروری دانست.

صادق بوستانی بر تشکیل یک اتاق فکر با حضور کارشناسان دینی و فرهنگی و استفاده از رسانه ها در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: باید با همفکری با گروه های اجتماعی و رصد میدانی بر اساس فضای بومی و محلی ومتناسب با شرایط باید در زمینه موضوع عفاف و حجاب در جامعه تصمیم گرفت.

نظارت بر مراکز تولیدی و توزیعی پوشاک، برخورد با افرادی که کشف حجاب می‌کنند بویژه در اماکن عمومی، با رعایت قانون، منع برگزاری اردوهای داخلی، موتورسیکلت و دوچرخه سواری بانوان و تهیه یک پارک ویژه بانوان از جمله مصوبات این جلسه بود.

برچسب‌ها پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوشهر دشتستان برازجان گناوه بندردیلم دهه فجر ستاد امر به معروف و نهی از منکر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوشهر دشتستان پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوشهر دشتستان برازجان گناوه بندردیلم دهه فجر ستاد امر به معروف و نهی از منکر معروف و نهی از منکر عفاف و حجاب دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند

سردار یحیی الهی در همایش اصناف و بازاریان خرم آباد که به منظور حمایت از طرح عفاف و حجاب در سالن جوزه هنری شهرستان خرم آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و با اشاره به هدف قرار گرفتن اصل نظام و دستاورد‌های آن از سوی دشمنان، پایبندی مردم به اصول انقلاب و حفظ حجاب را مهمترین وصیت شهدا خواند و خاطرنشان کرد: تذکر لسانی و امر به معروف وظیفه همه است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری اصناف و بازریان در اجرای طرح‌های انتظامی و پشتیبانی از پلیس و نقش بی بدیل آنان در امنیت روانی جامعه گفت: اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش جامعه در طول تاریخ بوده اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان عفاف و حجاب را خواست و مطالبه به حق مردم عنوان کرد و گفت: دشمن با جنگ روانی و هزینه‌های زیاد به دنبال کم رنگ جلوه دادن تلاش‌های فعالان عرصه عفاف و حجاب است و با ترویج و القاء فرهنگ غرب می‌کوشد ارزش‌های والای انقلاب عظیم اسلامی ما را از بین ببرند که مردم و مسئولین می‌بایست هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند و تک تک زنان و مردان ما این حیله دشمن را شناخته و با آن مبارزه می‌کنند.

وی از عفاف و حجاب به عنوان مهمترین ارزش فرهنگی و اجتماعی، که جامعه اسلامی ایران با دیگر جواع بشری متمایزمی کند نام برد و عنوان کرد: ما در کنار بازار و تجارت خانه هایمان اولین چیزی که بنا می‌کردیم مساجد بودند و این نشانه تدین و تعصب دینی و باور اعتقادی بازاریان ما بود و هیئت‌های مذهبی که در بازار‌های ما شکل گرفت نتیجه دین باوری اصناف بازاریان بود.

سردار الهی در ادامه گفت: حجاب و عفاف یک انتخاب همیشگی در بین زنان و مردان غیرتمند این استان و ایران زمین بوده و این فرهنگ همیشگی و دیرینه است و ما مفتخریم در هر جای ایران و لرستان قدم می‌گذاریم و حاضر می‌شویم با سربلندی و گردنی افراشته از فرهنگ و تمدن خودمان دفاع و صحبت می‌کنیم و یکی از موضوعات و ویژگی‌های مهم این فرهنگ غنی در استان و کشورمان عفت و پاکدامنی و زندگی عفیفانه است که الحمدالله رب العالمین ما به برکت نظام جمهوری اسلامی این امر مهم را در کانون گرم خانواده هایمان شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به این که به حمد خدا در لرستان در حوزه عفاف و حجاب مشکل خاصی نداریم گفت: بد حجابی و کم حجابی در استان ولایتمداری، چون لرستان کمش هم زیاد است، لذا انتظار می‌رود همگان بخصوص خانواده‌ها و اصناف و بازاریان با امر و نهی از منکر موارد هرچند کوچکی که می‌بینند تذکر دهند و مار را در این امر مهم یاری نمایند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • مقوله حجاب اولویت دانشگاه است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • تجلیل از فعالان طرح حجاب و عفاف
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • برگزاری جلسه ستاد حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل
  • حجاب و عفاف دغدغه امروز مردم و مسئولان است
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد