Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا مردانی بر استفاده از ظرفیت‌های مهارتی بسیج اساتید برای جهش تولید و رویکرد اشتغال مهارت محور تاکید کرد و گفت: این توانمندی در غالب ۱۰۸ کانون استادی بسیج و ۱۰۰ اندیشکده تخصصی در کشور فعال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمدرضا مردانی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج اساتید مازندران اظهار کرد: هم اکنون ۵۴ هزار عضو هیات علمی بعنوان استاد بسیجی با مجموعه نهضت استادی بسیج در حال همکاری هستند و مازندران هم در تعداد دانشگاه‌ها و اساتید بسیجی و هم توانمندی‌های علمی و تخصصی می‌تواند یکی از ارکان و محور‌های مهم توسعه علمی و فناوری و حل مسائل کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مردانی با اشاره به اینکه کارآمدی آموزش عالی کشور در شرایط کنونی از اولویت‌هایی بسیج اساتید است افزود: بسیج و در راس آن بسیج اساتید در ارتقای کیفی و کمی آموزش‌های عالی مهارت آموزی در بیرون و درون دانشگاه دارای ظرفیت‌های عمیق و بسیاری است که باید از آن بهره گرفت.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های مهارتی بسیج اساتید برای جهش تولید و رویکرد اشتغال مهارت محور تاکید کرد و گفت: این توانمندی در غالب ۱۰۸ کانون استادی بسیج و ۱۰۰ اندیشکده تخصصی در کشور فعال است که سهم خوبی را استان مازندران کسب کرده است.

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین و موثرترین انقلاب در عصر کنونی است.

حجت‌الاسلام محمد رحیمیان مهم‌ترین ویژگی‌های انقلاب اسلامی را در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، عناصری مانند ایمان اسلامی، معرفت اسلامی، توجه به عنصر آزادی، اخلاق، معنویت و عقلانیت عنوان کرد و افزود: انقلاب ما چارچوب‌های کلیشه‌ای را شکسته و بحث تقسیم قدرت به شرق و غرب را عوض کرده است و در این میان، بسیج به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی در عرصه گسترده دانشگاه‌ها و حضور جهادگونه و فعالی که در این حوزه دارد، رسالت مهم‌تری را در این عرصه ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: همه دانشگاهیان باید در این عرصه به صورت جهادی و بسیجی وارد شوند تا رسالت شهدا و اهل بیت پیامبر (ص) و معصومین (ع) به نحو احسن ایفا کنیم.

در این مراسم از زحمات رحمت عباس‌تبار مسئول سابق سازمان بسیج استان قدردانی و حبیب الله حلیمی جلودار بعنوان مسئول جدید سازمان بسیج مازندران معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج اساتید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص هایی طراحی شد تا در دانشگاه ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

دکتر حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی شود و گاهی این مسئله موجب می شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه ها ایجاد کنیم می توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه های سیستم کاهش می یابد.

وی طرح ایده ها و برنامه های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کارهای جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیندها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیندهای خوب بتوانند اجرایی شوند.

کد خبر 6098180

دیگر خبرها

  • طرح دانشگاه حکمت بنیان در ۱۰ دانشگاه اجرایی شد
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند