Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید عمرانی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتیاد ام المصائب کشور است که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی چه در حوزه جرائم و چه در جنبه اجتماعی از جمله طلاق، اختلافات خانوادگی، سرقت‌ها، زورگیری‌ها و غیره به این مساله مربوط می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص راهکارهای رفع کمبود اقامتگاه‌های نگهداری معتادان متجاهر در کشور گفت: ابتدا وظیفه نظام، حکومت و دستگاه‌های ذی‌ربط است که در این راستا ظرفیت‌سازی کنند، زیرا یک یا ۲ دستگاه دولتی به تنهایی نمی‌توانند این امر را محقق کنند، بلکه نیاز است تا تمامی دستگاه‌های مربوطه در این زمینه وارد میدان شوند که اکنون نیروهای مسلح و شهرداری‌ها نیز برای کمک پای کار آمده‌اند و در کنار دستگاه‌های دولتی، کمک گرفتن از خیران نیز مورد نظر است.

رییس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گفت: معتادان متجاهر، که بر اثر مشکلات اجتماعی و خانوادگی و یا خودخواسته، مرتکب اشتباه شده و به اعتیاد روی آورده اند، نیز عائله کشور هستند و بنا بر این باید در کنار ساخت مدرسه، مسجد و بیمارستان، زمینه ساخت اردوگاه‌ و مراکز و فضاهای مناسبی نیز برای ایجاد شرایط بهبود این افراد و کمک به بازگشت آنان به جامعه و خانواده، فراهم شود.

عمرانی افزود: در راستای ظرفیت سازی برای نگهداری معتادان متجاهر، همه نهادها و مجموعه‌ها موظف هستند که طبق وظایف قانونی خود در این خصوص اقدام کنند تا دیگر شاهد حضور این افراد در خیابان‌ها، پاتوق‌ها، پارک ها و محلات نباشیم چراکه این امر نه برای شهر مناسب است و و نه با کرامت انسانی سازگار است.

مکانیزه کردن فرایند رسیدگی راهی برای کاهش بروکراسی اداری و اطاله دادرسی‌ها

معاون قضایی دادستان‌کل کشور در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش طول دادرسی، گفت: طولانی شدن پروسه رسیدگی‌ به پرونده‌های قضایی یک آسیب است که برای جلوگیری از اطاله دادرسی در دستگاه قضا، ایجاد و طراحی سامانه‌ها و اتصال دفاتر قضایی به این سامانه‌ها و مکانیزه کردن فرایند رسیدگی در دستور کار قرار دارد که در همه کشور گسترش خواهد یافت.

عمرانی ادامه داد: در تلاش هستیم با مکانیزه کردن فرایند رسیدگی به دادرسی‌ها، طول زمان دادرسی را کاهش داده و سرعت رسیدگی به پرونده های قضایی را افزایش دهیم که با مکانیزه شدن فرایند رسیدگی، همه دفاتر قضایی و دفاتری که پرونده ها به آنجا ارجاع داده می شود، به یک سامانه متصل شده و همه اطلاعات در آنجا ثبت می‌شود که با راه اندازی این سامانه‌ها این فرایند و پروسه رسیدگی به پرونده‌های قضایی کوتاه‌تر خواهد شد و بروکراسی اداری نیز کاهش پیدا می کند.

رییس دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه با تاکید بر تداوم احیای واحدهای تولیدی تعطیل‌شده کشور، که تحت تملک بانک‌ها هستند، گفت: واحدهای تولیدی دسته‌بندی شده‌اند و آن‌هایی که قابل احیا باشند از طریق مصوبات ستاد تسهیل و با الزام بانک‌ها به همکاری و با مشارکت کسانی که تسهیلات دریافت کرده‌اند، بارها جلساتی برای رسیدن به توافقاتی در این خصوص برگزار شده است.

عمرانی افزود: با توجه به اینکه هدف ما حفظ ظرفیت موجود تولید است و شعارمان آن است که "هیچ کارخانه‌ای تعطیل و هیچ کارگری بی‌کار نشود"، در تلاش هستیم واحدهای قدیمی تعطیل شده را که قابلیت احیای مجدد و بازگشت به چرخه تولید دارند، احیا کنیم.

برچسب‌ها مشهد معتادان متجاهر استانداری خراسان رضوی دادستانی کل کشور اعتیاد قوه قضاییه پیشگیری از اعتیاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد معتادان متجاهر استانداری خراسان رضوی مشهد معتادان متجاهر استانداری خراسان رضوی دادستانی کل کشور اعتیاد قوه قضاییه پیشگیری از اعتیاد معتادان متجاهر فرایند رسیدگی پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده‌های موجود در مراجع انتظامی کشور
  • طرح تعیین تکلیف پرونده‌های مراجع انتظامی کشور اجرا می‌شود
  • دادستان های استان گلستان جوانانی توانمند و انقلابی هستند
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان