Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@16:19:07 GMT

۴۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند

تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۱۶۱۴۸

۴۰۰۰ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل نیستند

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج روحی در جلسه شورای اداری مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، با اشاره به اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار بدون ارتباط آذربایجان شرقی به شبکه ملی اطلاعات، گفت: کیفیت ارتباطات در برخی از روستاها پایین است و در حال برنامه ریزی و تلاش برای بهبود کیفیت ارتباطات در روستاهای مختلف کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های استانی و اپراتورهای ارتباطی، زمینه تسهیل و تسریع در اتصال روستاهای باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات را فراهم کرد.

روحی متمرکز شدن بر روی ظرفیت‌های استان‌ها را از دیگر اهداف وزارتخانه ذکر و اظهار کرد: با حضور تیم‌های کارشناسی اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات، جلسات متعددی توسط کارشناسان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای بررسی روستاهایی که دسترسی به اینترنت ندارند، در حال جریان است و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های مختلف آذربایجان شرقی، دسترسی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود.

مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه امیدواریم در این سفر بالای ۹۰ درصد مسائل مربوط به حوزه USO تعیین تکلیف شود، ادامه داد: پروژه توسعه ارتباطات روستایی یک پروژه سراسری است و برای تسریع و تسهیل در اتصال روستاها باید علاوه بر متولیان اصلی حوزه ICT، تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف نقش آفرینی کنند.

وی همچنین گفت: باید نگاه دقیق‌تری به این حوزه داشته باشیم تا بعد از ایجاد ارتباط در روستا شاهد اثرات مفیدتر این ارتباطات در روستاها باشیم.

روحی، فعال سازی ظرفیت‌های استانی را از دیگر اهداف دانست و ادامه داد: باید در مورد اینترنت روستاها تست‌های کاربردی انجام شود تا میزان کارایی آنها ملموس‌تر شود، در مورد اینترنت ADSL که از دغدغه‌های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود، باید برنامه ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

وی همچنین به ظرفیت‌های بالای اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و گسترش فناوری اطلاعات در روستاها را بسیار حائز اهمیت دانست.

کد خبر 5398496

منبع: مهر

کلیدواژه: اینترنت شبکه ملی اطلاعات ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا قاسم سلیمانی گرگان مراسم تودیع و معارفه آلودگی هوا واکسن کرونا ایلام شیوع کرونا عکس استانها سویه اومیکرون کرونا سانحه تصادف ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: آب شرب ۹۰درصد روستاهای مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان وصل شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی اظهار کرد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی افزود: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تأمین شده است.

کد خبر 748016

دیگر خبرها

  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • روستای «بن بید» به شبکه ملی اطلاعات متصل شد
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند