Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی امروز چهارشنبه در دیدار با رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر اینکه مردم استان لرستان، مردمی هستند که آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و دینی را می‌شناسند، به آنها علاقه مند هستند و در راه تثبیت این آرمان‌ها مستحکم ایستاده اند اظهار داشت: سند این امر نیز تقدیم شش هزار و ۳۰۰ شهید در این استان با جمعیت یک میلیون نفری آن زمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش مؤثر مردم لرستان در اعتلای نظام

وی بیان داشت: پایداری عموم مردم در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی، حضور در جبهه‌های نور علیه ظلمت، تحمل سختی‌ها، مشقت‌ها، بمباران‌ها و… از جمله این رشادت‌های مردم لرستان است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با گرامیداشت شش هزار و ۳۰۰ شهید استان لرستان عنوان کرد: با موفقیت دولت سیزدهم، کار و فرصت برای جبهه انقلاب فراهم شده است، ما فرصت آزمایش و خطا نداریم، باید موفقیت‌های گام اول انقلاب اسلامی را مستحکم حفظ کنیم و بر کیفیت آنها بی افزاییم و دیگر به آسیب‌های گام اول دچار نشویم.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه نیاز است که یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در همه عرصه‌ها از جمله خدماتی که بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند ارائه دهد، تنظیم شود عنوان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که جامعه هدف آثار و اقدامات را مشاهده کنند.

وی تصریح کرد: البته انبوه مشکلات در طول سالیان متمادی را داشته ایم، اما داشته‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ما بیش از مشکلات است، در حالی که یک درصد جمعیت جهان را داریم اما در بعضی از حوزه‌ها دو تا پنج درصد منابع داریم، در استان لرستان منابع آبی، زمین حاصلخیز، باغات فراوان، معادن سنگ و… را داریم، انتظار می‌رود بنیاد شهید در بخش فرهنگی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت راه و روش زندگی شهدا و سرداران شهید، توجه خاصی داشته باشد.

بیکاری ۷ هزار نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: کنگره شش هزار و ۳۰۰ شهید در لرستان را در پیش داریم، کمیته‌های تخصصی آن شکل گرفته، اما نیاز است در این راستا و برگزاری سایر برنامه‌ها در استان نیز همراهی شود.

وی با اشاره به موضوع اشتغال فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران گفت: حدود هفت هزار نفر در این زمینه آماده به اشتغال داریم، افرادی هستند که تحصیلات لازم را دارند، این ظرفیت وجود دارد که هلدینگ های بنیاد شهید توجه لازم به چنین استان‌هایی هم داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی در لرستان در راستای ایجاد اشتغال گفت: لرستان، استانی است که در موقعیت ویژه خوبی قرار گرفته، زنجیره‌ای از مرغ، تخم مرغ و تولید در لرستان می‌تواند فرزندان شهدا را مشغول به کار کند.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر ضرورت توجه به لرستان از سوی بنیاد شهید و مجموعه‌های اقتصادی وابسته به آن افزود: می‌توان با یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت استان از این وضعیت خارج شود.

انتقاد از وضعیت جرثقیل میدان «کیو»

وی با تاکید بر اینکه اندک توجهی در این رابطه نیاز است چرا که ظرفیت‌ها در این استان وجود دارد گفت: مشمولان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران در لرستان، دو هزار و ۱۳۴ نفر هستند، کسانی که توانسته اند از این ماده قانونی استفاده کنند تنها ۴۰۳ نفر هستند، در این راستا از مدیران استان سوال شود که چرا بقیه این افراد مشمول این قانون نشده اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به جرثقیل نصب شده در میدان «کیو» خرم آباد گفت: سالهاست این جرثقیل به همراه سیمان‌ها، بین زمین و آسمان مانده اند، این امر چهره بدی را به استان داده، تا کی وضعیت باید به این شکل باشد؟ مجموعه «کوثر» وابسته به بنیاد شهید یا مجری و یا کارفرمای این پروژه است و یک طرف این ماجرا بوده و یک طرف دیگر قضیه هم شهرداری است، به هر حال باید این پروژه از این وضعیت خارج شود.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: هر آن ممکن است این سیمان‌ها پایین بیایند، این جرثقیل در گرما و سرما سقوط کند، این بیت المال است، به دسته‌ای افراد نیز تعهداتی وجود دارد، برخی مطالباتی دارند.

وی با بیان اینکه امیدواریم حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برای لرستان تأثیری داشته باشد، گفت: برخی از جانبازان هم هستند که تجهیزات و امکانات لازم محروم هستند، در این راستا نیز امیدواریم ورود پیدا کنند.

کد خبر 5398501

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در لرستان بنیاد شهید و امور ایثارگران ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا قاسم سلیمانی گرگان مراسم تودیع و معارفه آلودگی هوا واکسن کرونا ایلام شیوع کرونا عکس استانها سویه اومیکرون کرونا دهه فجر نماینده ولی فقیه در لرستان بنیاد شهید حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • موانع تامین مسکن ایثارگران در شهر جدید سهند بررسی شد
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی
  • واگذاری زمین به خانوارهای ایثارگر در آذربایجان شرقی