Web Analytics Made Easy - Statcounter

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین به دیدار خود با مقام های آمریکایی اشاره کرد و افزود که مذاکرات وین رو به جلو حرکت می‌کند.

اولیانوف امروز در صفحه توئیتر خود با اعلام اینکه با رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدار کرده است، نوشت: طبق معمول یک گفت‌وگوی سازنده در مورد حل و فصل دشوارترین مسائل باقیمانده در مذاکرات وین داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در نتیجه این گام اینگونه توصیف کرد که مذاکرات وین رو به جلو حرکت می‌کند.

شبکه خبری العربیه همزمان با دیدار اولیانوف با مالی مدعی شد که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با سفرای کشورهای خلیج فارس در سازمان‌های بین المللی در وین در مورد مذاکرات وین گفت‌وگو کرده است.

مذاکرات روز سیزدهم از هشتمین دور گفت‌وگوهای رفع تحریم‌ها دیروز حوالی ساعت ۱۵ بعد از ظهر به وقت محلی وین با دیدار انریکه مورا و علی باقری آغاز شد. سپس نمایندگان سه کشور اروپایی با مذاکره کننده ارشد ایران دیدار کردند که این جلسه حدود دو ساعت به طول انجامید.

ایران و ایالات متحده از طریق متن مکتوب غیررسمی، نظرات خود را در موضوعات چهارگانه رفع تحریم‌ها، اطمینان از رفع موثر تحریم‌ها، تعهدات هسته‌ای و راستی آزمایی ارائه کردند و هیات‌ها در حال بررسی این متون هستند.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران می‌گوید موارد اختلافی در پیش‌نویس توافق در حال کاهش است و مذاکرات رو به جلو جریان دارد. مذاکره کنندگان ارشد چین و روسیه هم از مواضع مذاکراتی ایران حمایت کرده و تاکید دارند که گفت‌وگوها برای دستیابی به توافق پیگیری می‌شود.

وانگ کوان مذاکره کننده چین در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند مذاکرات گفت که جمهوری اسلامی ایران با ارائه ایده‌های تازه و جامع نقش بسیار سازنده‌ای را در گفت‌وگوها ایفا می‌کند. وی تصریح کرد: چین قاطعانه از مطالبات منطقی ایران در زمینه فعالیت‌های اتمی، مادامی که خطر اشاعه تسلیحات هسته‌ای نداشته باشد حمایت می‌کند. دیپلمات چین همچنین یادآورشد که پکن به حمایت از ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی ادامه می دهد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: برجام مذاکرات وین مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با «عادل کریملی» همتای آذربایجانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمدمهدی اسماعیلی در این دیدار گفت: اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با آذربایجان داریم و به همین خاطر یک ایرانی در آذربایجان و یک آذربایجانی در ایران احساس غربت نمی‌کند.

وی افزود: بنای ما در دولت آیت‌الله رئیسی بازطراحی رابطه فرهنگی با کشورهای همسایه است.مواضع جمهوری اسلامی ایران در درگیری‌های اخیر تاکید بر حقانیت برادران آذربایجانی بود.

اسماعیلی گفت: تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود. مرزهای آبی و دریایی مشترک و طولانی با کشور آذربایجان داریم و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهرهای مرزی ایجاد شود. همچنین آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک سینمایی برگزار کنیم.

اسماعیلی گفت: رییس‌جمهور ایران تاکید دارند هر کار فرهنگی در حوزه همسایگان در بخش‌هایی باشد که کاملاً همراهی و اتفاق نظر متقابل وجود داشته باشد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا اولین جشنواره فیلم‌های سینمایی کشورهای حاشیه خزر را برگزار کنیم در همین زمینه از شما و سینماگران شما دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضور داشته باشید.

کد خبر 6095070 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • اعراب می‌توانند از جنگ تهران و تل آویو جلوگیری کنند؟
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • از افتتاح هفته گرافیک و بینال ونیز تا روز ملی خلیج فارس پای آزادی
  • کاریکاتور/ خلیج فارس بخشی‌ از هویت تاریخی و فرهنگی ایران
  • اسماعیلی با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • مذاکره هیئت‌های تجاری کشورهای مختلف با فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی
  • درخواست فدراسیون تیراندازی عراق از ایران