Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که آمریکا ضرب الاجل تصمیم گیری در مورد مذاکرات وین را اواخر ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه مشخص کرده است.

به گزارش ایرنا؛ دو منبع آگاه از برنامه‌های کاخ سفید گفتند که با رسیدن مذاکرات وین به نقطه حیاتی، کاخ سفید قصد دارد تمرکز پیام رسانی‌های عمومی خود در هفته‌های آتی را بر روی حمله به دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا بخاطر خروجش از توافق هسته‌ای بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع آگاه اعلام کردند که دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا فکر می کند که در حال حاضر تنها چند هفته به نقطه تصمیم گیری حساس باقی مانده است: یا یک توافق به دست خواهد آمد و آمریکا به توافق هسته‌ای باز می‌گردد یا مذاکرات شکست می‌خورد و دولت به سمت فشار بیشتر بر ایران حرکت می‌کند.

هر دو سناریو واکنش‌های سیاسی به‌ویژه از سوی جمهوری‌خواهان را به همراه خواهد داشت، اما کاخ سفید می‌خواهد تا حدی با تاکید بر اینکه این ترامپ بود که بحران را آغاز کرد و گزینه‌های بد را برای آنها باقی گذاشت، دموکرات‌ها را در کنار یکدیگر نگه دارد.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۱۶۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «یوسف حمدان» نماینده حماس در الجزایر و از رهبران این جنبش به عربی ۲۱ گفت: دیدگاه‌های حماس روشن است و این به اطلاع میانجی گران رسیده است و آنها نیز آن را به اشغالگران منتقل کرده‌اند تا موضع خود را اعلام کند.

وی افزود: اشغالگران به برخی از شروط مقاومت پس از هفت ماه جنگ علیه غزه تن داده‌اند. توپ در حال حاضر در زمین اشغالگران است و اگر خواهان انجام توافق و آزادی نظامیان اسیر و اسیرانش از دست مقاومت هستند راهی جز موافقت با شروط ما ندارد. اشغالگران به هر اندازه وقت کشی کنند فرصت بازگرداندن اسیران خود به شکل زنده را از دست می دهند و تلفات بیشتر در ارتش خود را شاهد خواهند بود که در شن های غزه بدون دستاورد نظامی یا سیاسی گرفتار شده است.

حمدان بیان کرد: از مواردی که اشغالگران با آن موافقت کرده اند می توان به برقراری آتش بس و عقب نشینی از «نتساریم» که شمال غزه را از جنوب آن جدا می کند، و نیز بازگشت آوارگان به شمال غزه نام برد؛ اما ما باید مطمئن شویم که آتش بس دائمی خواهد بود همچنین اشغالگران از تمام غزه قبل از شروع توافق مبادله نظامیان عقب بنشینند.

وی افزود: حماس پس از اینکه اشغالگران جواب ملاحظات ما را دادند، پاسخ خود را به میانجی گران خواهد داد و این طی روزهای آتی انجام خواهد شد. فضای حاکم بر مذاکرات کاملا و به شکل ملموس متفاوت از مذاکرات قبلی است که به علت لجاجت اسرائیلی راه به جایی نبرد. ما همچنان منتظر پاسخ اشغالگران هستیم. اشغالگران باید بدانند که نمی توانند نیات خود را عملی کنند. ما زیر بار اقدامات ظالمانه ای که توافق مبادله با تهی کند نخواهیم رفت. ما منتظر پاسخ اشغالگران هستیم و در عین حال دستانمان روی ماشه است.

حمدان تاکید کرد: به هر اندازه که زمان بگذرد تاوانش را همه و نه فقط ملت ما که جانفشانی زیادی در راه آزادی و دفاع از مقدساتش کرده، خواهند داد. اشغالگران رو به زوال هستند و هر اندازه زمان بگذرد از عمر اشغالگران کم خواهد شد.

وی به شدت از مواضع «بایدن و بلینکن» رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا علیه حماس و مسئول قلمداد کردن آن در زمینه شکست مذاکرات کنونی انتقاد و اعلام کرد: این مواضع ما را تحت تاثیر قرار نخواهد داد. ما برگه ارائه شده از سوی اشغالگران را با مسئولیت و جدیت بررسی کرده و برخی موارد آنرا مطابق خواسته ها و برخی دیگر را به مثابه مین های سیاسی می دانیم.

حمدان تاکید کرد که اشغالگران قبل از عقب نشینی از غزه به نظامیانش نخواهید رسید و آنچه از طریق قتل و ویرانگری نتوانسته به دست آورد از طریق مذاکرات هم به دست نخواهد آورد.

وی گفت: واشنگتن به جای مسئول قلمداد کردن حماس، باید از حمایت تسلیحاتی اشغالگران که مرتکب جنایات و کشتار می شوند، دست بردارد.

کد خبر 848891 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • اسرائیل خطاب به آمریکا: حکم بازداشت «نتانیاهو» صادر شود، تشکیلات خودگردان تنبیه می‌شود!
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار | کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • گاف‌های بایدن به روایت آمار/ کارکنان کاخ سفید جورکشِ جو!
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • واکنش کاخ سفید به تسخیر دانشگاه کلمبیا توسط دانشجویان